Au! Met 45 km/u in en over een aanhanger...

Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Gisteren weer heerlijk weer, op tijd terug van Assen naar Groningen want zoon moet avond4daagse lopen. Ik rijd Assen uit via het bromfietspad naar Vries, net de rotonde gehad en dus maar even lekker aanzetten.... Ik kijk heel even naar beneden en weer op. Damn een auto met kar die van de rijbaan af het bromfietspad kruist, ik denk nog dit gaat fout en goed ook.. Bam, vol in de aanhanger, ik maak een salto over de aanhanger en kom in de berm terecht. Wonder boven wonder sta ik gewoon weer op en neem de schade op, mijn schoen is uit, knieën en elleboog geschaafd en ik merk dat ik een beetje hink. Achter me hoor ik de auto met aanhanger tot stilstand komen met onder het wiel van de kar de voortrein van mijn st2, de rest van de fiets heeft zich in het spatbord geboord... Ik kan me nog herinneren dat ik mijn hoofd nog ergens tegenaan heb gehad en dat dit eigenlijk wel lekker zacht voelde, lang leve de fietshelm!
De bestuurder komt geschrokken kijken wat er is gebeurd. Hij had me zien rijden op de rotonde maar had gedacht dat ik nog lang niet bij zijn oprit zou zijn. Hij heeft dus niet meer gekeken denk ik.
Vervolgens maar papierwerk en verbandtrommel erbij gehaald. Gelukkig kon mijn moeder me halen en naar Groningen brengen. Daar aangekomen kaan ik inmiddels niet meer op mijn linkervoet staan en zijn we maar even voor de zekerheid naar de huisarts gegaan. Goed in het verband en de voet is flink gekneusd. Gelukkig niets gebroken.

De stromer is alleen wel heul erg kapot... Voorvork is volledig afgescheurd, het achterwiel is ontzet en op meerdere plaatsen flinke lakschade. Zal naar mijn idee wel een total loss zijn.

Vandaag Enra gebeld en zal straks maar eens gaan rondbellen voor een schaderapport.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Oef, wat een verhaal weer. Goddank ben je er zelf 'goed' van afgekomen.
Heel sterkte met herstel en alle rompslomp met betrekking tot de fiets.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Sterkte met het herstel en de afwikkeling van een en ander...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Pfff dat is schrikken, gelukkig ben je er zelf naar omstandigheden goed vanaf gekomen! Sterkte!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ai, dat klinkt niet best! Volgens mij heb je geluk gehad dat je goed weg kon lopen van het ongeluk. Sterkte met herstel!
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Lomito

Volgens mij mag je van geluk spreken Mark dat je er zo goed vanaf komt. Sterkte met het herstel en let even op met hersenschudding, daar kun je zo mee rondlopen zonder dat je het direct in de gaten hebt: hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid.

En die fiets lijkt mij verzekeringswerk, daar zou je geen hoofdpijn van mogen krijgen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Tjonge wat een knal moet dat zijn geweest. Gelukkig valt de menselijke schade mee. Ook geen spierpijn de dag erna?

Nou in elk geval een goed herstel.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wow Mark78, wat een verhaal. Inderdaad een klassieker waarvan ik denk dat we er bijna allemaal al mee te hebben hebben gehad: afslaand voertuig schat onze snelheid verkeerd in en kijkt niet goed tijdens het daadwerkelijk kruisen van het bromfietspad.

Treffend hoe je omschrijft hoe je je ongeval hebt ervaren. Je zult je achteraf wel half dood zijn geschrokken.

Heel veel sterkte met je herstel! En ook met de afhandeling door de verzekering.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Beste Mark, veel sterkte met het herstel en je verzeker-momentjes. Hopelijk heeft de tegenpartij een verzekering die speed pedelecs kent......

Totaal iets anders: hoe ziet je helm er uit ? Je kan hem nu toch niet meer gebruiken en zou bij je FM een pijnlijk voorbeeld kunnen zijn dat een helm.geen luxe is maar noodzaak.

Succes met opkalefateren.....wat een smak.
Grtz reinout
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Bedankt voor het medeleven! Ik ben me inderdaad kapotgeschrokken. Gelukkig geen hoofdpijn of duizeligheid, wel heel veel spierpijn in de benen. Maar het ergste is nog wel de voet, kan er niet op staan en is erg dik.

De helm heeft het erg goed gehouden, lazer anverz, uiterlijk niet veel te zien, wat krassen bovenop. Maar die wordt wel meteen vervangen. Zeker geen luxe!

Het grote geluk is dat het een open kar was, ik had er niet aan moeten denken wat er gebeurd was als ik de bestelbus had geraakt. Dan kan je niet vliegen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie