Au! Met 45 km/u in en over een aanhanger...

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Mark78
Expert
Expert
Contacteer:

Au! Met 45 km/u in en over een aanhanger...

Bericht door Mark78 » 15 mei 2018, 10:02

Gisteren weer heerlijk weer, op tijd terug van Assen naar Groningen want zoon moet avond4daagse lopen. Ik rijd Assen uit via het bromfietspad naar Vries, net de rotonde gehad en dus maar even lekker aanzetten.... Ik kijk heel even naar beneden en weer op. Damn een auto met kar die van de rijbaan af het bromfietspad kruist, ik denk nog dit gaat fout en goed ook.. Bam, vol in de aanhanger, ik maak een salto over de aanhanger en kom in de berm terecht. Wonder boven wonder sta ik gewoon weer op en neem de schade op, mijn schoen is uit, knieën en elleboog geschaafd en ik merk dat ik een beetje hink. Achter me hoor ik de auto met aanhanger tot stilstand komen met onder het wiel van de kar de voortrein van mijn st2, de rest van de fiets heeft zich in het spatbord geboord... Ik kan me nog herinneren dat ik mijn hoofd nog ergens tegenaan heb gehad en dat dit eigenlijk wel lekker zacht voelde, lang leve de fietshelm!
De bestuurder komt geschrokken kijken wat er is gebeurd. Hij had me zien rijden op de rotonde maar had gedacht dat ik nog lang niet bij zijn oprit zou zijn. Hij heeft dus niet meer gekeken denk ik.
Vervolgens maar papierwerk en verbandtrommel erbij gehaald. Gelukkig kon mijn moeder me halen en naar Groningen brengen. Daar aangekomen kaan ik inmiddels niet meer op mijn linkervoet staan en zijn we maar even voor de zekerheid naar de huisarts gegaan. Goed in het verband en de voet is flink gekneusd. Gelukkig niets gebroken.

De stromer is alleen wel heul erg kapot... Voorvork is volledig afgescheurd, het achterwiel is ontzet en op meerdere plaatsen flinke lakschade. Zal naar mijn idee wel een total loss zijn.

Vandaag Enra gebeld en zal straks maar eens gaan rondbellen voor een schaderapport.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter

Re: Au! Met 45 km/u in en over een aanhanger...

Bericht door Wiebe » 15 mei 2018, 10:11

Oef, wat een verhaal weer. Goddank ben je er zelf 'goed' van afgekomen.
Heel sterkte met herstel en alle rompslomp met betrekking tot de fiets.
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Polling
Veteraan
Veteraan

Bericht door Polling » 15 mei 2018, 10:58

Sterkte met het herstel en de afwikkeling van een en ander...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

harmroest
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door harmroest » 15 mei 2018, 11:04

Pfff dat is schrikken, gelukkig ben je er zelf naar omstandigheden goed vanaf gekomen! Sterkte!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2018 7000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲

thijser
Expert
Expert

Bericht door thijser » 15 mei 2018, 11:06

Ai, dat klinkt niet best! Volgens mij heb je geluk gehad dat je goed weg kon lopen van het ongeluk. Sterkte met herstel!
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 15 mei 2018, 11:58

Volgens mij mag je van geluk spreken Mark dat je er zo goed vanaf komt. Sterkte met het herstel en let even op met hersenschudding, daar kun je zo mee rondlopen zonder dat je het direct in de gaten hebt: hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid.

En die fiets lijkt mij verzekeringswerk, daar zou je geen hoofdpijn van mogen krijgen.
Waar het :ba vol van is...

Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Bericht door Lamkram » 15 mei 2018, 12:21

Tjonge wat een knal moet dat zijn geweest. Gelukkig valt de menselijke schade mee. Ook geen spierpijn de dag erna?

Nou in elk geval een goed herstel.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 mei 2018, 12:48

Wow Mark78, wat een verhaal. Inderdaad een klassieker waarvan ik denk dat we er bijna allemaal al mee te hebben hebben gehad: afslaand voertuig schat onze snelheid verkeerd in en kijkt niet goed tijdens het daadwerkelijk kruisen van het bromfietspad.

Treffend hoe je omschrijft hoe je je ongeval hebt ervaren. Je zult je achteraf wel half dood zijn geschrokken.

Heel veel sterkte met je herstel! En ook met de afhandeling door de verzekering.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 15 mei 2018, 12:56

Beste Mark, veel sterkte met het herstel en je verzeker-momentjes. Hopelijk heeft de tegenpartij een verzekering die speed pedelecs kent......

Totaal iets anders: hoe ziet je helm er uit ? Je kan hem nu toch niet meer gebruiken en zou bij je FM een pijnlijk voorbeeld kunnen zijn dat een helm.geen luxe is maar noodzaak.

Succes met opkalefateren.....wat een smak.
Grtz reinout

Mark78
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Mark78 » 15 mei 2018, 14:49

Bedankt voor het medeleven! Ik ben me inderdaad kapotgeschrokken. Gelukkig geen hoofdpijn of duizeligheid, wel heel veel spierpijn in de benen. Maar het ergste is nog wel de voet, kan er niet op staan en is erg dik.

De helm heeft het erg goed gehouden, lazer anverz, uiterlijk niet veel te zien, wat krassen bovenop. Maar die wordt wel meteen vervangen. Zeker geen luxe!

Het grote geluk is dat het een open kar was, ik had er niet aan moeten denken wat er gebeurd was als ik de bestelbus had geraakt. Dan kan je niet vliegen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003

Plaats reactie