haperende, vibrerende motor

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het lijkt echt dat iedereen hier vroeg of laat mag aan geloven met een 2017 model, gelukkig is de fix vrij snel te doen als er een kabel bij de dealer ligt.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Triest dat zelfs fietsen van 2017 nog met slechte kabels zijn geleverd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik begrijp de keus van Stromer ook niet om af te wachten welke kabels de geest geven en welke niet en dan pas actie te ondernemen. Het was gewoon een slechte batch motorkabels, dus Stromer zal heel goed weten welke bikes er met een motorkabel rondrijden die defect zou kunnen gaan. Ik had als ik Stromer was geweest dealers opdracht gegeven om de motorkabel van bikes met een kabel uit een slechte batch te vervangen bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.

Dit soort problemen is, ongeacht de schaal waarop ze optreden want daar heb ik echt geen idee van, funest voor het imago van Stromer. En dan kan Stromer wel balen dat het probleem veel groter lijkt dan dat het is, omdat iedereen met een issue online zal gaan klagen en vragen stellen, maarja, dit is nu eenmaal hoe het gaat met social media dus daar heeft Stromer mee te dealen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik zei het wat kort door de bocht maar denk er hetzelfde over als jij :)
Die kabel is nou ook niet het meest dure onderdeel.

Ik vermoed dat mijn motor kabel nog nooit is vervangen (ik heb mijn ST2 gekocht met 1600 km op de teller) en overweeg daarom de kabel zelf preventief te vervangen. Tellerstand bijna 7500 km
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Stromeur schreef: 15 mei 2018, 13:29 Ik begrijp de keus van Stromer ook niet om af te wachten welke kabels de geest geven en welke niet en dan pas actie te ondernemen. Het was gewoon een slechte batch motorkabels, dus Stromer zal heel goed weten welke bikes er met een motorkabel rondrijden die defect zou kunnen gaan.
Helemaal mee eens, los van de klanten die hier gewoon last van hebben straalt het toch ook negatief af op Stromer als merk. Uiteindelijk was het verstandiger, en misschien zelf goedkoper, geweest als ze die kabels met een terugroepactie hadden vervangen.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 15 mei 2018, 19:32 overweeg daarom de kabel zelf preventief te vervangen.
Niet alle motorkabels op alle ST2 2017 modellen zijn slecht, ze gaan ook bij lange na niet allemaal stuk. Er zat gewoon een slechte batch motorkabels tussen en een deel van die kabels geeft problemen. Meestal komen die problemen al vrij snel aan het licht (binnen de eerste 1000km). Als jouw ST2 al die vele kilometers geen gedoe heeft gehad, dan zou ik het lekker zo laten.

If it ain't broke, don't fix it , geheel in lijn van de Stromer policy :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kriis
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2018, 20:56

Hoi,
De kabel werd gisteren vervangen in garantie. 1 uur werk.
Het probleem zit hem niet bij de kabel
Zelf maar de verbinding van de batterij naar de motor is met stekkertjes waar vocht in kan kruipen.
Als dat gebeurd heb je een probleem
Bij het model 2018 hebben ze de kast onderaan de fiets, waar de controler zit (500€)beter weggewerkt met rubber.

Wat eventueel word gedaan is preventief de kabels intypen.
En zeker niet afstomen en wassen met weinig water wordt aangeraden.
Ik heb alvast bijbetaald voor 5 jaar garantie.
Veel Stromer genot Kris.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hebben ze de connectors nu gedaan met krimpkous? Dit lijkt mij de best sluitende oplossing hier en dit is ook iets wat stromer al bij andere connectors adviseert.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Vandaag mijn ST2 weer teruggekregen. Motorkabel vervangen en hij fietst weer als een zonnetje! Ze hebben ook de controller meer waterproof gemaakt, wat het precies inhoudt en of ze ook met krimpkous aan de slag zijn gegaan weet ik niet.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

thijser schreef: 19 mei 2018, 21:45 Vandaag mijn ST2 weer teruggekregen. Motorkabel vervangen en hij fietst weer als een zonnetje!
Mooizo. Irritant opstartprobleem, maar daar ben je nu normaal gesproken voorgoed van verlost.
thijser schreef: 19 mei 2018, 21:45 Ze hebben ook de controller meer waterproof gemaakt, wat het precies inhoudt en of ze ook met krimpkous aan de slag zijn gegaan weet ik niet.
Verwacht ik wel, als ze de instructies van Stromer hebben opgevolgd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie