Dankjulliewel voor alle verslagen, filmpje en de foto's!
Jullie hebben met zijn allen dermate veel informatie bij Stromer losgepeuterd dat ik niet eens meer weet waarop te reageren. Nouja, op alles eigenlijk. Heel erg boeiend om jullie relaas te lezen, stuk voor stuk. En al helemaal geweldig eens een ingenieur van Stromer aan het woord te horen in plaats van een sales-persoon. De ingenieur houdt toch meer het praatje waar ik persoonlijk in geïnteresseerd ben: geometrie, techniek, overwegingen m.b.t. het ontwerp etc. Ook goed bedacht om hem eens te bevragen over wat-ie had gewild als er geen compromissen zouden moeten worden gesloten.
STROMER EVENT ST5 te ZOLDER (B)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wat zit er dan precies op? Willikook. Of wilden ze dat niet zeggen?bartgo schreef: ↑14 mei 2018, 23:30 Ik ben nog een goeie tip vergeten te vermelden van de ingenieur: nieuwe fietsen hebben een erg goeie beschermlaag op de ketting. Laat die laag zo lang mogelijk in tact en blijf er dus zo lang mogelijk af met water. De man zelf poetste zijn fiets ook nauwelijks. Ideaal verkoopspraatje ivm mijn poetsvrees dus!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Helaas, de adrenaline na het fietsen heeft ervoor gezorgd dat ik deze vraag niet gesteld heb. Stom he.
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Oei, even schrikken. Zou dat betekenen dat de productiefiets met het alu-stuur iets minder goed afveert vooraan dan deze carbon-demo bikes? Ik hoorde dat de demo bikes nog veel 3d-prints en eerste braakseltjes van het sjabloon hadden, maar dat van het carbonstuur verontrust me nu wel een beetje. Deze fietsen veerden vooraan echt geweldig goed.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ben je mal, dat snap ik helemaal. Ik had in Zandvoort precies hetzelfde. Ik vergat het eerste deel van de rit mijn GPS horloge aan te zetten, driekwart van de vragen die ik wilde stellen zijn uit mijn hoofd gevallen, helft van de tijd niets gefilmd... Nee hoor ik vind dat niet zo vreemd als je ineens geconfronteerd wordt met een dikke ton euro aan Stromers waar je lekker je gang mee mag gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, hier stond ik ook wel even van te kijken. Kun je trouwens nagaan hoezeer Stromer onder druk staat met die ST5; de hele marketing trein dendert al op volle snelheid, terwijl de productie nog niet rond is.bartgo schreef: ↑14 mei 2018, 23:51Oei, even schrikken. Zou dat betekenen dat de productiefiets met het alu-stuur iets minder goed afveert vooraan dan deze carbon-demo bikes? Ik hoorde dat de demo bikes nog veel 3d-prints en eerste braakseltjes van het sjabloon hadden, maar dat van het carbonstuur verontrust me nu wel een beetje. Deze fietsen veerden vooraan echt geweldig goed.
Het blijft natuurlijk de vraag hoeveel van de vering uit de banden kwam, en hoeveel uit die carbon inserts, maar ik denk wel dat je dit verschil gaat merken. Jammer dat dit idee het niet gered heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vorige week blind een ST5 besteld. Eigenlijk alleen gebaseerd op mijn liefde voor techniek en design. Op dit forum las ik toevallig over het event in Zolder.
Ik bleek daar ook zonder uitnodiging welkom voor een testrit. Wat me (zoals hier eerder vermeld) erg opviel was dat de rijhouding om een of andere reden veel comfortabeler is dan ze lijkt.
Deze fiets komt uitgesproken sportief en strak voor de dag waardoor je automatisch uitgaat van een rijervaring als in een Porsche RS maar de je mag hem eerder associëren met een Range Rover.
Daar kan ik alvast prima mee leven..
Ik bleek daar ook zonder uitnodiging welkom voor een testrit. Wat me (zoals hier eerder vermeld) erg opviel was dat de rijhouding om een of andere reden veel comfortabeler is dan ze lijkt.
Deze fiets komt uitgesproken sportief en strak voor de dag waardoor je automatisch uitgaat van een rijervaring als in een Porsche RS maar de je mag hem eerder associëren met een Range Rover.
Daar kan ik alvast prima mee leven..
Dank @ve66816, @bartgo en @stomie !
Mooie impressie en duidelijke antwoorden op vragen. Nu maar eens zien te achterhalen hoe lang de extra levertijd is en een passend ringslot vinden...
Wat is de breedte van het spatbord?
Mooie impressie en duidelijke antwoorden op vragen. Nu maar eens zien te achterhalen hoe lang de extra levertijd is en een passend ringslot vinden...
Wat is de breedte van het spatbord?
Laatst gewijzigd door mhoutman op 15 mei 2018, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja wat dat aangaat is de ST5 echt een totaal andere machine dan zijn voorgangers. Hoe de ST5 aanvoelt is een combinatie van de zithouding en het weggedrag. Je zit, precies wat die Stromer engineer ook zegt in het filmpje, meer tussen de wielen dan erboven. Daarnaast heeft de voorvork een iets anders hoek, en heeft de ST5 27,5" wielen i.p.v. 26", waardoor het geheel ook nog totaal anders op de weg ligt en stuurt.
Ik ben nog altijd heel erg gecharmeerd van de vinnigheid van mijn ST2 S, al heeft de mijne door de geveerde voorvork al wat meer naloop dat een Es met de fabrieksvork. Maar de ST5, dat is een heel nieuw verhaal en ik vind 'm heerlijk rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023