Opladen deel 39.

Plaats reactie
buco

Deze ochtend stond de lader op groen/groen en de batterij maar tot 91% opgeladen.

Dit probleem heb ik vrij snel gemeld na de aankoop in februari 2016. Ondertussen zijn we tig herstellingen verder en tig software updates verder (oh ja ook meer dan 2 jaar verder en is de ST2 ondertussen buiten de standaard garantie). De ST2 is ondertussen door Stromer zelf ook nagekeken en ik heb de belofte gekregen van de dealer dat als het probleem ook na het nazicht en herstelling door Stromer zelf nog altijd niet is opgelost ik een "gepaste reactie "ging krijgen.

2 weken geleden heb ik een mail gestuurd naar de dealer dat het nog altijd niet opgelost is maar sindsdien volledige radiostilte. Geen antwoord meer op mijn mail :roll: Deze ochtend dan maar weer een mail gestuurd met ook een video erin dat ze kunnen zien dat het ook echt is dat hij nog altijd niet goed oplaadt.

Nu heb ik schrik dat ik ofwel weer geen reactie ga krijgen of die beloofde "gepaste reactie" behoorlijk flauw gaat zijn want met "gepaste reactie" kan je natuurlijk alle kanten op. Los daarvan sukkel ik al 2 jaar hiermee en is mijn Stromer nooit deftig gemaakt geweest :roll: .

Ben ik dan zo'n onmogelijke klant die verwacht dat zijn Stromer oplaadt als je hem in de oplader steekt? En als die dat niet doet dat er een afdoende oplossing voor komt. Ik zie niet waar ik de bal mis sla... .
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik weet uit eerste hand dat een reactie bij stromer ettelijke weken kan duren, ik heb ook veel geduld moeten oefenen maar uiteindelijk is men wel op mijn probleem terug gekomen.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Heb ik ook gehad, het advies was om 2 x batterij helemaal naar nul % leeg te rijden , kijken of dat helpt en zo nee: nieuwe oplader. Die laatste heb ik onder garantie gekregen, laden gaat weer goed. Ook te testen door bij de FM aan zijn/haar lader (iets zegt me dat de kans dat dat een hij is groter is, denk dat Sylvia een vd weinigen is ) te gaan hangen en kijken of de 100% daar wel gehaald wordt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

buco schreef: 14 mei 2018, 07:51 Ben ik dan zo'n onmogelijke klant die verwacht dat zijn Stromer oplaadt als je hem in de oplader steekt? En als die dat niet doet dat er een afdoende oplossing voor komt. Ik zie niet waar ik de bal mis sla... .
Je hebt helemaal gelijk. En als dit probleem al binnen de garantieperiode is gemeld, maar nu buiten de garantieperiode nog altijd niet (volledig) is verholpen, dan heb je gewoon recht op een oplossing. Als jouw dealer niet reageert op mail: in de telefoon klimmen. Als er dan binnen een week alsnog geen inhoudelijke reactie komt (niet: "we zijn ermee bezig" o.i.d., maar een voorstel tot een oplossing): escaleren naar Stromer.

De tip van philipbo zou ik zeker ook meenemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

Stromeur schreef: 14 mei 2018, 11:11 De tip van philipbo zou ik zeker ook meenemen.
Niet volledig laden is niet het enige probleem, soms begint hij er gewoon niet aan en denkt de lader meteen dat de batterij vol is (ook al meermaals beschreven hier).

Ik heb al zoveel gedaan. Batterij in de Stromer opladen, uit de Stromer opladen. Zeker zien dat de Stromer uit staat bij het opladen, zeker zien dat de Stromer aan staat bij het opladen, verschillende laders, verschillende batterijen, software updates, in tussentijd eens checken of hij wel opgeladen is, controller meermaals vervangen, kabels meermaals vervangen, ... .

Elke keer verzekert de dealer me dat het nu echt gefixt is (en ik geloof ook dat ze echt hun best doen). Maar kijk we zijn dik 2 jaar verder en hier sta ik nog altijd met een "defecte" Stromer :roll: .

edit: nog net even gebeld en ze gaan met Stromer contact opnemen om het probleem definitief te fixen. Let's keep my fingers crossed!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik denk ook dat omdat je er al zolang mee bezig bent en zij op de hoogte zijn dat ze het probleem wel oplossen los van je garantieperiode.
buco

Ja garantie is an sich het probleem inderdaad niet. Het probleem voor mij is dat het na dik 2 jaar niet ophoudt en er ook geen uitzicht is. Elke keer kom ik terug zeggen dat het niet werkt en elke keer is de oplossing gevonden. Helaas is het in praktijk nog nooit gefixt geweest.

Gisteren ben ik toch nog maar even langs gegaan en gevraagd om aan Stromer te laten weten dat ze nog 1x gerust mogen doen wat ze willen aan mijn ST2 om het ditmaal voor eens en voor altijd te maken. Heb ik daarna toch nog oplaadproblemen, dat Stromer zijn verantwoordelijkheid dan opneemt en toegeeft dat ze mijn fiets (na dik 2 jaar) niet hersteld krijgen en mij een andere oplossing aanbieden.

Dus nu hoop ik dat er eindelijk uitzicht is op betrouwbaar opladen.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik hoop mee voor jou, mijn fiets is ook binnen bij Stromer voor god weet hoe lang nog na een half jaar niets dan problemen te hebben geslikt. Ik heb er nog hoop in en ben door mijn fietsenmaker mobiel gehouden met een vervang speed pedelec. Mss dat jou fiets ook even terug kan naar Stromer zo. ik zou er even op aandringen :ay
buco

De laatste herstelling is hij bij stromer binnen geweest. 😉
buco

Ondertussen zijn we weer een paar weken verder. Het enige wat ik nog te horen heb gekregen is vorige week. Stromer ging me een vragenlijst sturen maar die heb ik nog niet gezien.

Wel kras. Begin dit jaar hebben ze me gezegd dat Stromer "gepast" ging reageren als het oplaadprobleem er nog steeds was. Dat heb ik gemeld in maart. We schrijven ondertussen juni maar die "gepaste reactie"? Daar komt heel weinig van in huis.
Plaats reactie