Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Rik schreef: 10 mei 2018, 19:27 ongelooflijk hoe snel ze die dingen open krijgen.
iemand toevallig ervaring met deze ?
Wel, en toch heb ik dit slot gekocht. Lockpicken op een tafeltje gaat net iets makkelijker dan wanneer je dat ergens op straat moet doen, met een slot dat in een bepaalde hoek vastligt.
Geen enkel slot is 100% safe, dit eigenste slot is één van de veiligste sloten die er bestaan, weegt ook bijna 3kg. Wanneer je dat slot wilt doorslijpen, moet je twee keer de stang doorslijpen (één zijde is niet voldoende)
Laatst gewijzigd door Tomasj op 10 mei 2018, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alles kan inderdaad open. Als je een flex op bovenstaand slot zet, dan ben je sneller klaar dan wanneer je het gaat openpicken. Maar de doorsnee fietsendief zeult geen flex mee. Ik zie in het filmpje dat het ongeveer 2,5 minuut duurt voordat het slot geopend is. Maar ook hier zeg ik: ik zie het een fietsenjunk met trilhandjes omdat-ie zijn volgende shot nodig heeft niet doen op een tochtig station in het donker, die wil sneller klaar zijn. In dat opzicht is de 8-seconden video van de Tex-Lock kabel met metaalzaagje veel verontrustender, want je vergroot de groep potentiële dieven hier enorm mee!

Een professioneel fietsendievengilde zal sowieso alles wel open krijgen in een paar minuten, of ze schuiven je fiets gewoon een bus in als-ie niet aan de aarde vast staat.

Als je je fiets afsluit dan gaat het om een aantal zaken:

- Ben je verzekerd? Neem een slot dat de verzekering accepteert als veilig (veelal ART** maar check de voorwaarden) en gebruik het ook. Dit gaat een klein beetje om preventie, maar vooral om je geld krijgen als je Stromer wordt gejat.

- Zet je Stromer vast met twee sloten (waarvan eentje dus met het keurmerk voor de verzekering), en bevestig je Stromer aan de aarde. De verzekering eist dit niet, maar je bent gek als je het niet doet. Dit gaat om het daadwerkelijk proberen te voorkomen van diefstal. Zoveel mogelijk vertraging opbouwen is hier de belangrijkste factor.

- Gebruik de lock functie van je Stromer. Zie dit niet als een "echt" slot of vervanging van een door de verzekering vereist slot, maar als vertragende en ontmoedigende factor, want de motor blokkeert, de lampen gaan knipperen (en gaat niet ook de toeter loeien op de 2018 modellen?) en je krijgt een seintje op je smartphone dat er met je Stromer wordt gerommeld. Plus je kunt je Stromer lokaliseren na diefstal, MITS hij aan staat, de OMNI niet onklaar is gemaakt en de fiets ergens staat waar hij bereik heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik gebruik dus die Kryptonite NY Standard Lock (16 mm dik U-Lock, ART 4) samen met een ART 3 ABUS Ivy ketting van 95 cm lang.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ter illustratie, ik zag deze week op FB een filmpje van een beveiligingscamera voorbij komen, met in de hoofdrol een fietsendief die met een Stromer aan de haal gaat.

De eigenaar was zeer teleurgesteld; hij had zijn Stromer weliswaar niet op slot staan, maar wel de lock functie aan gezet. Om het extra interessant te maken zat zijn smartphone ook nog aan het stuur, waardoor de fiets helemaal niet gelocked was, want zijn telefoon was BIJ de fiets zegt hij hierover (kennelijk een 2018 model dus?).

Ik vind het heel erg sneu voor deze meneer, want iedereen moet gewoon van je spullen afblijven. Hij zal er goed ziek van zijn en dat gun ik niemand. Maar echt: hoe naïef kun je zijn, met een fiets van duizenden euros?!

:bu: :bu: :bu:

Stromer ST2 S theft.png
Stromer ST2 S theft.png (2.73 MiB) 3486 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tja ik zag deze ook voorbij komen op FB .... niet echt een handige actie zeg maar.... maar wat ik wel jammer vind van Stromer dat de gps functie eigenlijk geen drol doet😔😔
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat wordt inderdaad gesuggereerd bij dat filmpje, maar we hebben geen idee wat er na de diefstal met de Stromer is gebeurd. Misschien staat-ie ergens zonder bereik, is hij uit gezet, is de OMNI gesaboteerd, de boel was ook nog te bedienen want de smartphone van de eigenaar hebben ze met fiets en al meegenomen. Of... het werkte inderdaad niet.

Maar ik heb nu mijn tweede Stromer, en ik heb altijd keurig kunnen zien waar mijn Stromer staat. Heel soms lopen de gegevens iets achter: ben ik thuis en staat mijn Stromer nog ergens t.h.v. de Jumbo in Leeuwarden zo'n 30km terug. Maar uiteindelijk update de OMNI app altijd weer naar de juiste locatie.

Hoe het met de nieuwe OMNI in de 2018 modellen gaat weet ik niet. Op basis van de meldingen hier op het forum lijkt het nog niet geheel vlekkeloos te werken. Maar wat de oorzaak daarvan is, en of dit bij alle Stromers zo is: opnieuw geen idee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Vandaag is er toevallig een update voor de Android app heb ik gezien. De gegevensverbinding met de ST2 2018 is ronduit slecht op het moment.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik doe niet zo ingewikkeld met sloten. Het Abus slot is genoeg voor de dekking door de ENRA verzekering. Een fiets blijft een vervoersmiddel. Op en neer naar de stad voor een boodschap moet dus net zo makkelijk zijn als op en neer naar het werk.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

KevKe schreef: 11 mei 2018, 19:12 Vandaag is er toevallig een update voor de Android app heb ik gezien. De gegevensverbinding met de ST2 2018 is ronduit slecht op het moment.
Vind ik ook, de verbinding is totaal niet in orde, ofwel loopt hij achter ofwel zegt hij weer "HOPLA"(lekker subtiel, bedankt stromer ;p )
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou het allemaal melden bij jullie dealers. De verbinding tussen de OMNI App en je Stromer moet gewoon goed werken, om een heleboel redenen. Het is aan jullie dealer om dit voor jullie op te lossen, en als er maar genoeg dealers contact opnemen met Stromer met klachten hierover, dan komt Stromer vanzelf zijn hok wel uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie