Stromer zonder vering

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer ik het fototopic bekijk, zie ik dat er hier amper mensen zijn die hun fiets 'origineel' houden, zonder enige vorm van vering.

Ik heb nu ongeveer 250 km met de fiets gereden, en zie persoonlijk geen reden voor een verende voorvork, stuurpen of zadelpen. Ik vind het comfort gewoon uitstekend, zeker wanneer ik het vergelijk met de racefiets.

Ben ik hier nu echt de enige, of zijn er hier nog andere die-hards? :dwarf:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Vind mijn verende zadelpen niet echt nodig, maar net dat beetje extra comfort is wel erg lekker aan m'n oude botten...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Ik ben een die-hard... Maar voorlopig omdat het niet anders is :lol: .
Gisteren mijn woon-werk route voor het eerst gedaan met een kleine omleiding.
Zo'n 80km... En mijn kont needs some loving :oops: :oops: .
Echt lang geleden dat ik nog zo'n last heb.

Ben dus aan't overwegen om een BF of Thudbuster aan te kopen.
Comfort kan ik een totaal ongeveerde fiets niet noemen.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Die-hard hier, maar vooral mdat ik de investering Redshift Shockstop en/of bodyfloat nog even te veel van het goede vind. Nodig is het voor mij ook niet met mijn route over 95% prima asfalt.

Mocht ik meer over klinker/kinderkopjes moeten was het een ander verhaal. Voor mij ook geen stoere blerf-fotos op mijn route :lol:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het hangt denk ik ook een beetje af van je fysieke gesteldheid en inderdaad de kwaliteit van de fietspaden en wegen. Als ex-RSI patiënt aan beide polsen, een gebroken en verkeerd geheeld stuitje, chronische lage rug problemen, alle kruisbanden van mijn knie weg aan de ene kant, en botten die klinken als een rammelende gereedschapskist aan mijn andere been, hoeft al dat spartaanse gedoe voor mij zo nodig niet meer :mrgreen:

Ik denk wel dat een professionele bikefitting een hoop extra maatregelen ter verhoging van het comfort (zoals vering) overbodig kunnen maken. Als je optimaal op je fiets zit, dan kan je lichaam veel meer hebben.

Plus: geen vering verhoogt je efficiency, dus er is zeker wat voor te zeggen om dit weg te laten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het hangt veel af van je route (lees: ondergrond) en hoe je op je fiets zit. Door nekproblemen moet ik behoorlijk rechtop op een fiets zitten en rechtop zittend 45 km/h over klinkers stuiteren is mij teveel van het goede. Ik heb een paar stukken ventweg in mijn route met klinkers waarbij Belgische kinderkopjes comfortabel lijken, daar ga ik echt niet met 40+ overheen zonder vering.
Maar ieder heeft zijn eigen voorkeuren!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
petermu
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2018, 21:46
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 19.878

mijn route is voor 95% ook prima maar voor die laatste 5% heb ik een brooks b67 zadel gemonteerd.
Door de 2 veren onder het zadel filtert die de ergste klappen er wel uit en het zit ook nog eens heerlijk.

Klein nadeel vond ik wel dat het zadel voor mij niet ver genoeg naar achteren kon ivm met de wat beperkte afstelmogelijkheden door de korte zadelrail. Dit heb ik nu opgelost door een zadelpen (via marktplaats)met 45mm setback te monteren.

Kostentechnisch (ca 110 euro bij elkaar) een prima middenweg voor het geleverde comfort.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Tomasj schreef: 06 mei 2018, 20:09 Ik vind het comfort gewoon uitstekend, zeker wanneer ik het vergelijk met de racefiets.
Hier geef je volgens mij het antwoord al. Stromer zit in het sportieve spectrum. Hangt dus af van wat je wilt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Eeen bodyfloot is heel er mooi echter zijn er goekopere oplossingen om je rug te ontlasten. ;p ;p

Ik ben voor een verende zadelpen gegaan, een verende stuurpen vind ik een beetje over de top. :geek: :geek:

Door het plaatsen van een verende zadelpen is mijn plezier om te stromeren toegenomen :lol: :bj
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Mijn persoonlijke overwegingen, na een proefrit met en zonder Bodyfloat:
"Vind ik vering nodig?": NEE!
"Heeft een Bodyfloat toegevoegde waarde?" ZEKER!!
"Zou ik ook geld over hebben voor een Shockstop?" NEE, totdat ik er een voor weinig tweedehands tegenkwam.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie