Verf van ST1 motor bladdert af

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij is dit een ST1 probleem, dat bij de latere generaties motoren niet meer voor komt. Maar het zou niet mogen gebeuren, ook niet bij een ST1. Dat ben ik roerend met je eens.

Heb je weleens aan je dealer gevraagd of de lak van de ST1 motoren op een later moment door Stromer is verbeterd? Er rijden namelijk nogal wat ST1 modellen rond die dit probleem niet hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ReneR
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:54

Mijn ST1 Limited Edition Blue heeft ook dit probleem.
De Amsterdamse dealer, waar deze fiets vandaan komt, geeft niet thuis: de lakgarantie is immers maar twee jaar en de fiets is daar iets meer dan een half jaar overheen. Met iets meer dan 2000 km op de teller is dit wel erg teleurstellend: zowel Stromer als de dealer laten het afweten. Het is een verkeerde tijd om te claimen: de (detail)handel heeft het nu te druk met nieuwe klanten denk ik.
Zijn er forumleden die wel iets voor elkaar gekregen hebben buiten de garantieperiode om?
Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

Hi allen,
Ik ben de trotse eigenaar van een ST1.
Ik heb ook geconstateerd dat de verf van mijn motor af komt en heb hier melding van gedaan bij de dealer en had nog 3 dagen garantie.
Er werd direct gereageerd en men wilde de motor onder garantie vervangen, MAAR! op het moment dat ik bekent maakte dat ik een 500 W motor in de 25km fiets heb zitten werd er gezegd dat dit niet vervangen kon worden.
De reden hiervoor zou zijn dat deze fiets niet met een 500W uitgeleverd mag worden maar zij hebben deze zelf geleverd??
Ik heb nu het voorstel gekregen om er een 250W motor onder garantie in te laten zetten.
Zelf vind ik dit onzin, een belangrijke reden dat ik deze fiets gekocht heb is juist de 500W motor.
Ik zal hier nog een mail aan wagen en jullie op de hoogte houden.
gr Maup
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Rijd je er dan ook 25 mee of kan hij harder? Hopelijk komt er een oplossing uit de bus.
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Wat een raar verhaal, Je hebt garantie op de motor 100%.

En recht op vervangend product, als de dealer en Stromer zelf niet wil helpen gewoon even rechtsbijstand inschakelen.
Dan is alles zo opgelost en krijg je waarschijnlijk ook nog een excuses.

Als hun de fiets geleverd hebben met 500W motor moet je die ook krijgen.
Dat jij er wellicht "maar" 28 km per uur mee fietst met heel veel comfort hoor je te behouden.
250W zou inleveren zijn ten opzichte van je trekkracht.

Zou degene die het voorstelt wel eens willen zien bij de garage...sorry meneer u heeft een 1600cc motor maar door fabrieks garantie krijgt u nu een 3 cilinder 1000cc want die hoort nu in dit model auto.....whahahahah

Succes en houdt ons op de hoogte...!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

porter schreef: 17 mei 2018, 17:42 Zou degene die het voorstelt wel eens willen zien bij de garage...sorry meneer u heeft een 1600cc motor maar door fabrieks garantie krijgt u nu een 3 cilinder 1000cc want die hoort nu in dit model auto.....whahahahah
Moesten er niet een deel volkswagens binnen voor een kleine ingreep zo :lol:
Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

idd hij gaat niet harder dan 28km p/u maar je voelt wel dat deze motor veel meer kracht heeft dan de 250W.
De vergelijking met de auto van porter is wel vergelijkbaar zo denk ik er ook over.
Ik had het idee om contact met Stromer op te nemen maar daar is de dealer nu al mee bezig en ga ervan uit dat hier een bevredigend antwoord uit komt. Rechtsbijstand is voor mij het laatste station en denk/hoop daar niet aan toe te komen.
Ik heb nog steeds wel vertrouwen in deze dealer uit Amsterdam. Ik hou jullie op de hoogte :bh:
Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

De dealer heeft contact gehad met stromer en er zou een wiel worden opgestuurd. Nu even afwachten :d3:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Toppie, goed nieuws dus :ay
Maup
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 09:53

Hier weer een update: motor is nog niet geleverd, Stromer geeft volgens de dealer de prio aan afleveren van nieuwe fietsen.
Heel begrijpelijk maar gaat nu wel wat lang duren. Even afwachten dus nog.
Plaats reactie