Fietskar achter de Stromer

BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Plaatje dat stromer aanbiedt kost 60 euro en 19 euro verzending. :ck:
Ik dacht met een andere steekas goedkoper te zijn, maar die kost ook 60 euro

Dan ook maar zelf een plaatje "gemaakt", totale kost plaatje, bouten, moeren ongeveer 3 euro voor twee stuks ...

Geeft nog maar eens aan hoe overpriced de stromers en de accessoires zijn, verkoopsprijs plaatje is minstens x40 :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat de marges op de Stromer fietsen zijn weet ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar voor accessoires vraagt Stromer inderdaad de absolute hoofdprijs. Rekenen met x40 is overdreven (je rekent hier immers niets aan personeels- en andere kosten voor bedrijfsvoering etc. in mee), maar over de kop gaat de prijzen wel minimaal.

Die 19 euro verzending is niet van Stromer zelf toch? Volgens mij kun je niet rechtstreeks bij hen bestellen, of zie ik dat fout?

Mooi dat het je zelf gelukt is. Scheelt je in ieder geval een hele hoop geld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Mijn dealer biedt een eigen bevestiging voor een fietskar, dus even bellen om te informeren.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Stromeur schreef: 30 apr 2018, 18:11 Maar voor accessoires vraagt Stromer inderdaad de absolute hoofdprijs. Rekenen met x40 is overdreven (je rekent hier immers niets aan personeels- en andere kosten voor bedrijfsvoering etc. in mee), maar over de kop gaat de prijzen wel minimaal.
Integendeel, die x40 is een understatement, ik veronderstel immers dat stromer er ineens enkele duizenden van laat maken.
In de gamma kost een verbindingsplaatje met verschillende gaten in 60cent en dat is dan de retailprijs per stuk ...
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Lomito schreef: 30 apr 2018, 21:15 Mijn dealer biedt een eigen bevestiging voor een fietskar, dus even bellen om te informeren.
Leuk, en hoeveel kost een plaatje bij hem als je er geen overpriced fiets bij hem koopt?
En hoeveel verzending vraagt hij?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer hanteert stevige marges op accessoires, maar echt geen 4.000%. (Ik ken de dealer inkoopprijzen.)
Stromeur schreef: 30 apr 2018, 18:11 Die 19 euro verzending is niet van Stromer zelf toch? Volgens mij kun je niet rechtstreeks bij hen bestellen, of zie ik dat fout?
Ik ben nu wel nieuwsgierig waar en naar welk Stromer product je precies gekeken hebt en waar die 19 euro verzendkosten vandaan komen. Ik zie op de Stromer onderdelen lijst die ik hier heb een "Trailer Plate", en een "Trailer Mount Kit". Kun je eens een linkje plaatsen naar waar we het over hebben? En mogen we ook een foto zien van jouw oplossing? Ik ben ontzettend benieuwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Tja, ik heb een aantal jaar beroepshalve dergelijke zaken aangekocht:
Plaatmateriaal lasersnijden met drie gaten in en enkele bouten verpakken in een zakje of doosje kan echt wel voor minder dan 1 euro, zeker in grote oplages (1000 stuks en meer)
Firma's genoeg die dat aanbieden.

Raar dat iedereen toch die Stromer prijzen blijft verdedigen.
Maar stel nu dat het 5 euro per plaatje "kost", dan is het nog altijd x12

Hier is de link, staat ook al elders in dit topic, verzendkosten 19,15 euro

http://www.orangebc.com/de/produkte/zub ... enger.html

foto van mijn opstelling volgt vanavond
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik verdedig de Stromer prijzen niet en dat kun je hierboven ook gewoon teruglezen.

Roepen dat Stromer een marge van 4.000% hanteert op dit onderdeel is overtrokken, omdat het schaalverhaal totaal anders ligt dan je denkt. Daarnaast moet Stromer ervoor moet zorgen dat dit soort producten door de typegoedkeuring komt. (Kost ook een kluit geld. Ik weet wat het de leverancier van die vreselijke fietsbel heeft gekost en die heeft dat zelf moeten betalen. Moet-ie een hoop belletjes voor verkopen om die kosten eruit te krijgen.) Jouw oplossing is dus weliswaar goedkoper, en ongetwijfeld net zo bruikbaar, maar legaal is het niet.

Overigens is het niet-legale aan jouw oplossing niet iets waar ik me druk om zou maken, tenzij je besluit om kinderen in het karretje te gaan vervoeren (wat sowieso al niet mag met een speed pedelec), en er komt een ernstig ongeval. Reken erop dat de VOA de boel dan goed zal bestuderen.

Daarnaast zijn die 19 euro verzendkosten die je Stromer verwijt niet aan Stromer te wijten, maar aan de winkel die dit onderdeel aanbiedt. Plus: het onderdeel kost op deze website geen 60 euro, maar 55 euro. Dus je legt feitelijk 24 euro (=32% van het totaalbedrag waar je tegen ageert) aan kosten onterecht op het bordje van Stromer.

Ik heb totaal geen moeite met kritiek op Stromer, en vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar bij die vrijheid van meningsuiting hoort ook dat je je baseert op feiten. Gebeurt dat niet, dan zul je mij inderdaad horen, want ik plaats de dingen graag in het juiste perspectief. (Al was het maar om te voorkomen dat het niveau van ons prettige en informatieve forum afzakt tot het niveau dat we terugzien op bijvoorbeeld diverse Facebook pagina's.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe dan ook, in de tijd - en dus geld - die het mij heeft gekost om hierop te reageren heb jij vast alweer een stuk of tien van die plaatjes weten te produceren, dus kom maar op met die foto's :cool2: Ik denk nog steeds dat hier belangstelling voor is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Stromeur schreef: 01 mei 2018, 14:13 Daarnaast zijn die 19 euro verzendkosten die je Stromer verwijt niet aan Stromer te wijten, maar aan de winkel die dit onderdeel aanbiedt. Plus: het onderdeel kost op deze website geen 60 euro, maar 55 euro. Dus je legt feitelijk 24 euro +=32% van het totaalbedrag waar je tegen ageert) aan kosten onterecht op het bordje van Stromer.
Het spijt me maar je draait de feiten om en minimaliseert de stromer prijzen weer.

Ik heb ook een stromer gekocht, maar ik vind hem veel te duur voor wat het is.
Helaas is er nog geen echt alternatief op de markt als je 45 wil rijden en een grote actieradius wil en de fiets er nog wat leuk moet uitzien.

Ik kan het onderdeel niet rechtstreeks bij stromer kopen dus kost het mij wel degelijk 19 euro verzendkosten.
Daar kan ik niks aan veranderen, stromer wel door het bijvoorbeeld als optie aan te bieden bij aankoop
En 55 euro ipv 60 really ??? dus prijs x11 ipv x12 (als de kostprijs van het plaatje inclusief typegoedkeuring 5 euro is) en dat is dan te verantwoorden ...

foto is gemaakt, hoe post ik hem hier?
Plaats reactie