Mooie gemodificeerde Stromer gezien? Post hier een foto!

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Mee eens, zo’n prachtige Es doe je niet weg vanwege een kleine tegenvaller, 3 ACCUS, kost al n vermogen!
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze Es met custum graphics kwam ik tegen op de website van een UK Stromer dealer. Niet mijn smaak, wel leuk bedacht om het rood/wit door te trekken naar de voorvork:

Stromer ST2 S custom.jpg
Stromer ST2 S custom.jpg (337.31 KiB) 4315 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Die extra kleurtjes (wit/oranje) heeft Stromer op de basiskleur toegevoegd om enkele minder subtiele details van het ST2s-frame te verdoezelen. Bij de ST5 zijn die accenten juist subtieler geworden, het ontwerp is stoerder en kan daarom met wat minder verfijning toe. Die Engelse modificatie is... heel erg... erg! :bj

Als ik een cijfer mag geven: ST2½...
mhoutman

Lomito schreef: 30 apr 2018, 22:44 Die extra kleurtjes (wit/oranje) heeft Stromer op de basiskleur toegevoegd om enkele minder subtiele details van het ST2s-frame te verdoezelen. Bij de ST5 zijn die accenten juist subtieler geworden, het ontwerp is stoerder en kan daarom met wat minder verfijning toe. Die Engelse modificatie is... heel erg... erg! :bj

Als ik een cijfer mag geven: ST2½...
In 2016 heb ik heel bewust voor de ST2 gekozen. De ST2s had weliswaar een aantal mooie extra's maar het verschil in prijs was het me absoluut niet waard.

Wat ik vooral mooi vind aan de ST2s en nu ook de ST5 is het afwezig zijn van de bagagedrager. Het geeft de fiets wat mij betreft een hele sierlijke lijn, zeker ook met het uitspringende achterlicht. Absoluut lelijk aan de ST2s vind ik de rode accenten en wat dat betreft valt de ST5 bij mij al een heel stuk beter in de smaak. Subtiel ook de zwarte spatborden met het grijze frame en de ST5 opdruk zo bijzonder laag.

Eerlijk gezegd vind ik de engelse fiets juist wél geslaagder omdat ze de rode accenten wat meer hebben doorgezet en dat maakt de verschijning een stuk ‘sterker’. De kleurstelling blijft echter een kwestie van smaak.

IK kan nog steeds switchen (twijfel) naar een ST5 maar ik geloof dat ik over een paar weken gewoon heel tevreden moet zijn met een nieuwe ST2. Wel ga ik kijken hoe de fiets zonder bagagedrager staat. (Ik heb er helaas nog geen foto’s van kunnen vinden)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhoutman schreef: 03 mei 2018, 11:49 Wat ik vooral mooi vind aan de ST2s en nu ook de ST5 is het afwezig zijn van de bagagedrager. Het geeft de fiets wat mij betreft een hele sierlijke lijn, zeker ook met het uitspringende achterlicht.
Mee eens. Maar ik moet er niet aan denken geen bagagedrager te hebben op mijn Stromer. Ik ga niet met een rugzak fietsen.
mhoutman schreef: 03 mei 2018, 11:49 Absoluut lelijk aan de ST2s vind ik de rode accenten
Ik ben heel erg gelukkig met mijn Es, maar dat rood had van mij ook niet gehoeven. Ik zag bij de Groningse dealer een kaal frame van de nieuwe ST2 Ltd ter decoratie hangen en kreeg al bijna meteen het idee om mijn complete Es te demonteren en van frame te switchen.
mhoutman schreef: 03 mei 2018, 11:49 Wel ga ik kijken hoe de fiets zonder bagagedrager staat. (Ik heb er helaas nog geen foto’s van kunnen vinden)
De ST5, ST2 S en ST1 S zijn de enige recente Stromers die standaard zonder bagagedrager worden geleverd. Als je het mooier vindt is de dragen van je ST2 eraf halen een koud kunstje. En als je 'm wil verkopen dan ben je hem ook zo kwijt vermoed ik, want iedereen die de drager gebruikt zal er lakschade aan hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Ben bij de dealer in Amsterdam geweest, zag een prachtige uitvoering " Red Bull" Denk dat ik mijn Es ook zo wil, kost wat en ben fiets 4 wkn kwijt, dus in de vakantie laten doen. Iemand ervaring met deze vorm van customizing?
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah ja, die Red Bull Stromer, mooi ding hoor. Staat een stukje terug in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=53&start=80#p15107

Ik zie in Nederland verder vrij weinig custom paint Stromers, maar bij Velodome doen ze dit nog net niet aan de lopende band, staat er ook diverse van in dit topic.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar overweeg wel om dit ooit ook te laten doen, omdat ik de kleurstelling van mijn Es niet heel erg mooi vind. Maar nu de lak nog perfect is, laat ik het even. Het is namelijk ook erg duur, ook omdat je Stromer volledig gedemonteerd en weer gemonteerd moet worden (arbeidsloon loopt dus flink in de papieren).

Volgens mij ben je zo al rond de 700 a 1000 euro kwijt voor een custom paint in één kleur.

Maar eigenlijk wik ik een ST2 Ltd RAW frame, en daar alles van mijn Es op overzetten...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Vind de RAW ook erg mooi, maar een unieke kleurstelling is ook heel mooi. Kijk komende tijd nog even rond, misschien zie ik nog wat mooiers!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2018 met belettering van de Rijksuniversiteit Groningen op het frame en op de Ortlieb Backroller fietstassen. Mooi basic en leuk gedaan vind ik.

Wat deze Groningse Stromer dealer ook slim doet, is een framebeschermer met de eigen dealernaam en -logo plaatsen. Stukken mooier dan een dealerstickertje op het achterspatbord (wat ik pertinent niet wil hebben) en nog functioneel ook. Deze framebeschermer op de liggende achtervork beschermt het frame tegen schade en troep van de ketting. Op de Stromer ST1 leverde Stromer deze standaard nog mee, maar op de latere modellen niet meer.

Custom Stromer ST1 X.jpg
Custom Stromer ST1 X.jpg (297.79 KiB) 4531 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Die ziet er echt vet uit! Kan niet wachten tot de mijne! Combi rode Ortliebs met zwarte frame is echt mooi!
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Plaats reactie