Slot voor Stromer

Golvas

ART gekeurd ringslot en verzekering ... meer moet dat niet zijn.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Litelok is net als tex-lock een slot van deels hoogwaardig textiel .

https://de.litelok.com/collections/litelok-produkte

nadeel: vrij kort ; geen pin door oog mogelijkheid om zo een lus om paal of boom te maken
voordeel : bepaalde uitvoeringen zijn draagbaar om je middel als een riem ; bevestiging aan fiets is m.i. handiger dan bij tex-lock

prijs : € 99 regulier ; € 119,= (draagbaar)
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-04-28 om 07.53.01.png
Schermafbeelding 2018-04-28 om 07.53.01.png (284.79 KiB) 3821 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Golvas schreef: 27 apr 2018, 14:01 ART gekeurd ringslot en verzekering ... meer moet dat niet zijn.
nou niet helemaal want de ellende dat je fiets weg is en je dan ergens staat en je het geregel begint is alle reden voor mij om de fiets bij stalling toch ergens aan vast te zetten

Mijn Enra verzekering dekt daarbij ook niet de accessoires :o
en die vertegenwoordigen al met al ook al weer een aardig bedrag
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Golvas

Ik zou hem toch maar verzekeren, dan zie je nog iets terug .... want (ook) met de Litelok is de kans heel groot dat je helemaal niets terugziet ! ... ;)

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lamkram schreef: 20 apr 2018, 08:48 Bizar gewoon. Denk ik een goed slot aan te schaffen en dan dit. Gelukkig is er Europeesche wetgeving en heb ik de verkoper vriendelijk aangegeven (in mijn beste duits) dat ik de verkoop wil terugdraaien. Ik heb ze gewezen op de rechten en plichten van het verkopen van goederen via het Internet in Europa. Netjes de NL en Duitse link erbij vermeld en natuurlijk het filmpje. Ik heb ze 4 weken de tijd gegeven om te reageren.

Ik zal jullie op de hoogte houden van hun reactie maar ga er vanuit dat het goed gaat komen.

Groet Mark
Nou hieronder mijn communicatie met de firma Tex-Lock. Ik heb ze een email gestuurd waarin ik aangeeft dat ik de koop wil ontbinden aangezien zij mij een ondeugdelijk slot hebben geleverd. Ik heb hen 4 weken de tijd te geven om te reageren maar die tijd hadden zij niet nodig.

Hieronder eerst hun reactie in het duits en daarna vertaald m.b.v. Google waardoor het Scholss het Kasteel wordt :D .

Hallo Mark,

vielen Dank für Deine Nachricht und dein Feedback, das wir natürlich sehr ernst nehmen.

Bei der Entwicklung unseres Schlosses stand von Beginn an der Anspruch, die beste Balance aus Sicherheit, Handhabung und Design zu finden.

Jedes Fahrradschloss ist letztendlich ein Kompromiss zwischen diesen drei Aspekten. Viele Hersteller haben für die Sicherheit eigene Standards festgelegt. Einige nehmen subjektive Abstufungen von 1 bis 15 vor und lassen subjektive Merkmale wie das Design ihrer Schlösser mit in die Bewertung einfließen. Andere weisen die Sicherheitsstufen ihrer Produkte mit Farben aus. Keines der Systeme war in unseren Augen passgenau für tex—lock. Unser Anspruch bestand darin, ein Produkt zu entwickeln, das ein Sicherheitsversprechen vergleichbar mit einer Stahlkette erfüllt. Deshalb haben wir uns bei unseren Tests an den Vorschriften der DIN EN 15496 für Bügelschlösser und Kettenschlösser orientiert. Mehr zu dieser DIN-Norm und den von uns durchgeführten Tests, kannst du hier lesen: https://www.tex-lock.com/blog/wie-siche ... lock/b-31/

Somit haben wir allen Standards entsprochen, die auch für Bügelschlösser und Kettenschlösser genutzt wurden - beim Bolzenschneider haben wir sogar Vorteile. Alle unsere Versuche wurden im Vorfeld protokolliert.

Auch Tests mit einer Säge haben wir durchgeführt - unter realen Bedingungen. Dies war in dem Video nicht der Fall: das tex–lock war gespannt, weswegen die Elastizität des tex–lock nicht zusätzlich für Sicherheit sorgen konnte. Wir empfehlen immer das Fahrrad nicht unter Spannung anzuschließen.

Die Frage ist ebenfalls was bringt ein Dieb mit? Da die meisten Fahrräder immer noch mit konventionellen Metallschlössern ausgestattet sind, wird es wohl auch ein Greifwerkzeug sein, das perfekt auf dieses ausgerichtet ist - Werkzeugkoffer bei Dieben sind eher selten und gegen organisierte Kriminalität (z.B. eine Person, die es bewusst auf dein FAhrrad abgesehen hat und dich auspäht) ist leider noch kein Kraut gewachsen.

Das tex–lock ist unserer Meinung und der vieler unserer Nutzer nach ein gutes Produkt, dass die beste Balance aus Sicherheit, Handhabung und Design gibt und wir als Team stehen dahinter.
Wir kennen das subjektive Sicherheitsgefühl, dass jeder von uns sich wünscht, und können aus diesem Grund das tex–lock unter gewissen Umständen (nicht versehrt) zurücknehmen. Schreibe uns gerne wie du dich entschieden hast.

Beste Grüße
Claudia


En de Google vertaling:

Hallo Mark,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw feedback, die we natuurlijk heel serieus nemen.

Bij het ontwikkelen van ons kasteel was de claim om de beste balans te vinden tussen beveiliging, verwerking en ontwerp meteen goed.

Elk fietsslot is uiteindelijk een compromis tussen deze drie aspecten. Veel fabrikanten hebben hun eigen normen voor veiligheid vastgesteld. Sommigen nemen subjectieve graden van 1 tot 15 en incorporeren subjectieve kenmerken zoals het ontwerp van hun sloten in de evaluatie. Anderen tonen de beveiligingsniveaus van hun producten met kleuren. Geen van de systemen was perfect voor tex-lock in onze ogen. Onze claim was om een ​​product te ontwikkelen dat voldoet aan een veiligheidsbelofte die vergelijkbaar is met een stalen ketting. Daarom zijn onze tests gebaseerd op de specificaties van DIN EN 15496 voor U-locks en kettingsloten. U kunt meer lezen over deze DIN-standaard en de tests die we hier hebben uitgevoerd: https://www.tex-lock.com/blog/how-sure- ... lock/b-31/

We hebben dus aan alle normen voldaan die werden gebruikt voor U-locks en kettingsloten - we hebben zelfs voordelen in de boutsnijder. Al onze experimenten zijn van tevoren vastgelegd.

We hebben ook tests met een zaag uitgevoerd - onder echte omstandigheden. Dit was niet het geval in de video: het tex-slot was merkwaardig, daarom kon de elasticiteit van het tex-slot geen extra beveiliging bieden. We raden altijd aan om de fiets niet onder spanning te verbinden.

De vraag is ook wat een dief brengt? Omdat de meeste fietsen nog steeds zijn uitgerust met conventionele metalen sloten, zal het waarschijnlijk een aangrijpgereedschap zijn dat hier perfect op is afgestemd - gereedschapskisten met dieven zijn vrij zeldzaam en tegen georganiseerde misdaad (bijvoorbeeld een persoon die bewust op je fiets zit) en bespioneer jou) helaas is er nog geen kruid gegroeid.

De tex-lock is naar onze mening en veel van onze gebruikers een goed product dat de beste balans tussen veiligheid, handling en ontwerp biedt en we staan ​​er als een team achter.
We kennen het subjectieve gevoel van veiligheid dat ieder van ons wil, en om die reden kunnen we het tex-lock ongedaan maken onder bepaalde omstandigheden (niet gewond). Schrijf ons hoe je hebt besloten.

Met vriendelijke groet
Claudia

Nou ik heb dus maar een korte mail teruggeschreven. Je kan natuurlijk een hele lange tekst schrijven over wat je hebt getest en hoe. Maar een feit blijft dat het slot binnen 8 seconden te forceren is. Nee, is niet best. Ik heb ze nogmaals 2 weken gegeven om de koop terug te draaien. Daarna alles in handen van mijn rechtsbijstand. Heb goede hoop hoor. Ik vind onze Oosterburen geweldige buren, dol op Berlijn en haar inwoners, maar ook zij dienen goede producten te leveren toch? Het slot niet onder spanning monteren Uhhh??? Dus wanneer je dit weet zorg je dus als boefje dat je spanning op het slot zet en ga je aan het werk. Ook weer bizar deze uitleg, net als de uitleg in het filmje dat door Stromeur is geplaatst.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bedankt voor het plaatsen van de update Mark. Ik hoop echt dat het je lukt om de koop te ontbinden. Tex-Lock zal het nu Spaans benauwd hebben, want ik geloof serieus dat die 8-seconden video het einde van hun bedrijf kan betekenen. Dat zal helaas voor jou en de andere early adapters betekenen dat ze nu eerst hun hakken in het zand gaan zetten (in dit geval dus door hun reactie te omfloersen met een heleboel marketing-praat), want als ze de early adapters hun zin gaan geven schept dat een precedent voor alle toekomstige kopers: ze zouden dan immers toegeven dat het product niet is wat ze beloven.

Ik vind het pijnlijk, dat ze dit nu juist gaan spelen over de rug van de mensen die, zonder eerdere gebruikerservaringen, hun vertrouwen hebben gegeven aan de firma en het initiatief. Ik denk zeker dat je juridisch zeker een zaak hebt, wanneer je de 8-secondenvideo tegenover de 3-minuten-vuistregel zet.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Wat is dit toch een nuttig forum :bp:
Ben al enige tijd van plan om een Tex Lock te bestellen en had al een paar keer op hun site gekeken maar door beperkte productiecapaciteit kon ik toen nog niet bestellen....Gelukkig dus maar....Ga ook niet meer bestellen want dit is dus een prut-slot :aq
Blijf gewoon bij mijn vertrouwde Abus Iven 8210. ART2 goedgekeurd en prima kwaliteit. Alleen een beetje zwaarder maar dat ben ik zelf ook :shock:
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RHJ schreef: 28 apr 2018, 17:00 Ben al enige tijd van plan om een Tex Lock te bestellen en had al een paar keer op hun site gekeken maar door beperkte productiecapaciteit kon ik toen nog niet bestellen
Same here. Ik was alweer enkele weken op hun website aan het kijken, maar de webshop was niet meer te bereiken. Via Google Cache een oudere link naar de webshop gevonden die wel werkte, maar niets was leverbaar.
RHJ schreef: 28 apr 2018, 17:00 Blijf gewoon bij mijn vertrouwde Abus Iven 8210. ART2 goedgekeurd en prima kwaliteit. Alleen een beetje zwaarder maar dat ben ik zelf ook :shock:
Hier ook nog steeds een Abus Iven. Ik laat 'm op mijn werk hangen, dan hoef ik hem niet steeds mee te zeulen, want zwaar is-ie zeker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Stromeur schreef: 28 apr 2018, 16:46 Bedankt voor het plaatsen van de update Mark. Ik hoop echt dat het je lukt om de koop te ontbinden.
Sylvia, ik denk dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Ook in Duitsland hebben consumenten goede bescherming. Ja, en heel spijtig dat dit Tex-Lock misschien de nek kan kosten. Dat hebben zij echt aan zichzelf te wijten. Wanneer je een slot in het hogere segment gaat plaatsen zorg er dan voor dat het dan ook perfect is. Wanneer zij een aantal sloten onder handen hadden laten nemen door een aantal notoire fietsendieven dan hadden ze snel gemerkt dat het nog niet voldoet. Ik heb de duitsers heel, maar dan ook heel hoog zitten wanneer het om hun “Gründlichkeit” gaat.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 28 apr 2018, 17:10 Ik heb de duitsers heel, maar dan ook heel hoog zitten wanneer het om hun “Gründlichkeit” gaat.
Ik ook, en ook dat speelt mee in het vertrouwen dat je in een product hebt.

Ik heb zelfs aanbod voor een vaste aanstelling bij mijn huidige werkgever laten schieten in ruil voor een baan met tijdelijk contract bij een bedrijf dat in Duitse handen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie