Belevenissen op de ST1X

pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Orginele deore 10 speed cassestte. Kom zelfs niet op de 11 daarvoor gewoon souplesse.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Afgelopen vrijdag ben ik 5 weken in het bezit van de ST1X 2018 orange....... ik moet zeggen het is toch best wennen
- de snelheid
- de wendbaarheid
- het inschatten van de bochten als het aarde donker is en ik in de nacht naar huis fiets, lettend op de strepen van het fietspad met een bundeltje licht
- het inplannen van naar je werk gaan
- het later thuis komen in de nacht of ochtend( na de nachtdienst )
- de fietstassen pakken
- de diverse lagen aan kleding mee
- regenkleding mee
- zorgen voor een volle accu
- lettend op het verkeer en daarop anticiperen

En vanzelf word het allemaal gewenning en gaat het steeds lekkerder .... ik vind wel je kan uiteraard fietsen en ondanks dat ik wel hogesnelheden van de racefiets was gewend, is het toch een nieuwe manier van leren fietsen.... al met al wat is het toch heerlijk dat Stromeren :cool2:

Afbeelding
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo, je hebt al aardig wat kilometers weggetikt zeg! Mooie gemiddelde snelheid ook, netjes.

Je routine met de deur uitgaan en thuis komen is inderdaad even wennen. Ik ben 's morgens niet op mijn best dus ik begin er niet aan als ik net wakker ben. Ik pak alles altijd al de dag ervoor in, en lunch zet ik alvast klaar in de ijskast. 's Morgens is het ontbijt + koffie, lunch in de tas, in de fietskleren springen, helm niet steeds vergeten en gaan met die banaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het stukje "spullen bijeen pakken" wordt vanzelf routine. Maar ook ik ben wel eens op mijn werk aangekomen zonder schone broek (ik fiets in tourkleding) :oops:
Dus 1 vergadering in mijn fietslegging en daarna met een electrische auto van het werk naar huis op en neer om een broek te halen... Dat was dan weer wel buiten de spits.

Maar mijn routine van voor het slapen gaan is:
- weervoorspelling kijken
- fietskleding klaarleggen (rekening houdend met regen+temperatuur op heenweg en terugweg)
- schone kleding voor op mijn werk in de tas doen
- fietsbril evt. poetsen
- helm, handschoenen en fietsbril klaarleggen
En dan met een blijde glimlach gaan slapen want morgen mag ik weer fietsen :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 06 mei 2018, 23:17 Maar ook ik ben wel eens op mijn werk aangekomen zonder schone broek (ik fiets in tourkleding) :oops:
Ik heb weleens de hele dag zitten werken met mijn zonnebril op sterkte op mijn snufferd, gewone bril lag nog thuis. En die zonnebril is dus niet een modieus ding, maar een goed afsluitende Oakly sportzonnebril met mega-zwarte glazen. (En ik heb -7,5, dus ik kan echt niet zonder.) :lol:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Lomito schreef: 06 mei 2018, 22:56 Op naar de 1000 :d3:
Och das zo gepiept :d3:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

FreddyH schreef: 06 mei 2018, 23:17 En dan met een blijde glimlach gaan slapen want morgen mag ik weer fietsen :bp:
Heerlijk dit... net als het bericht van een werknemer van BASF in Antwerpen die meldde dat de toegangspoort naar de fabriek was verplaatst waardoor hij dagelijks 2x 3 kilometer verder MAG fietsen... :bj
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

FreddyH schreef: 06 mei 2018, 23:17 Het stukje "spullen bijeen pakken" wordt vanzelf routine. Maar ook ik ben wel eens op mijn werk aangekomen zonder schone broek (ik fiets in tourkleding) :oops:
Dus 1 vergadering in mijn fietslegging

En dan met een blijde glimlach gaan slapen want morgen mag ik weer fietsen :bp:
😂😂😂ik zie je al zitten met je zemen broek :bu:

En tja die glimlach das het mooiste van stromeren ik geniet het meest uit nacht als de zon opkomt en er een dauw verspreid over de uiterwaarden met het gefluit van de vogels op de achtergrond ( ondanks dat ik dan verrot ben van de nachtdienst 😉)
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stromeur schreef: 06 mei 2018, 23:27
FreddyH schreef: 06 mei 2018, 23:17 Maar ook ik ben wel eens op mijn werk aangekomen zonder schone broek (ik fiets in tourkleding) :oops:
Ik heb weleens de hele dag zitten werken met mijn zonnebril op sterkte op mijn snufferd, gewone bril lag nog thuis. En die zonnebril is dus niet een modieus ding, maar een goed afsluitende Oakly sportzonnebril met mega-zwarte glazen. (En ik heb -7,5, dus ik kan echt niet zonder.) :lol:
Die is ook gaaf whaaaaaa😂😂😂😂
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie