Band op ST2 MY18

Plaats reactie
mhoutman

Voor degene die hem al hebben: wordt de ST2 MY18 nu uitgeleverd op de Schwalbe Marathon Allmotion of toch de oude bekende Big Ben ?

Hier een interessante vergelijking tussen de Conti Top Contact II en de Schwalbe Marathon Allmotion:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... otion-2016.

Band kan weliswaar tussentijds weer gemodificeerd zijn….
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Op die van mij zitten de Schwalbe Big Ben banden
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mhoutman schreef: 25 apr 2018, 12:56 Voor degene die hem al hebben: wordt de ST2 MY18 nu uitgeleverd op de Schwalbe Marathon Allmotion of toch de oude bekende Big Ben ?

Hier een interessante vergelijking tussen de Conti Top Contact II en de Schwalbe Marathon Allmotion:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... otion-2016.

Band kan weliswaar tussentijds weer gemodificeerd zijn….
Maar die website test niet het allerbelangrijkste en dat is grip, waar de continental volgens veel gebruikers echt uitmunt
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Tomasj schreef: 25 apr 2018, 13:52 Maar die website test niet het allerbelangrijkste en dat is grip, waar de Continental volgens veel gebruikers echt uitmunt
Voor speedbikers is de rolweerstand sowieso van ondergeschikt belang ten opzichte van de luchtweerstand bij snelheden boven de 35 km/uur. Die 5-10 Watt extra rolweerstand is voor een speed pedelec met een 500 Watt motor echt peanuts.

En met die snelheden is grip/stabiliteit veel belangrijker, meer grip is meer veiligheid of meer snelheid, met name in bochten. Dat is in fietsplezier niet uit te drukken maar wel in beelden...
.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 25 apr 2018, 14:41 Voor speedbikers is de rolweerstand sowieso van ondergeschikt belang ten opzichte van de luchtweerstand bij snelheden boven de 35 km/uur. Die 5-10 Watt extra rolweerstand is voor een speed pedelec met een 500 Watt motor echt peanuts.
Voor een groot deel ben ik het met je eens, tenzij de rolweerstand zoveel hoger is dat het flink merkbaar wordt in je actieradius. Als je een fiets hebt waarmee je in extreme situaties en volle ondersteuning 60 km ver komt en je hebt 35 km woon-werk te gaan dan boeit dat niet zo heel veel. Maar als je SP in extreme gevallen krap 30 km ver komt (mijn fiets voor de accu revisie maar ook de X-Speed, NoNoiz en een hoop anderen) en je moet 28 km enkele reis dan wordt een beetje extra weerstand wel een probleem.

Overigens kies ik dan nog steeds liever voor grip, maar voordat ik mijn accu heb laten reviseren merkte ik de actieradius vermindering bij de overgang van Schwalbe Energizer Pro naar Energizer Plus behoorlijk. Nu boeit het me niet echt meer :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mhoutman

Tomasj schreef: 25 apr 2018, 13:52
mhoutman schreef: 25 apr 2018, 12:56 Voor degene die hem al hebben: wordt de ST2 MY18 nu uitgeleverd op de Schwalbe Marathon Allmotion of toch de oude bekende Big Ben ?

Hier een interessante vergelijking tussen de Conti Top Contact II en de Schwalbe Marathon Allmotion:
https://www.bicyclerollingresistance.co ... otion-2016.

Band kan weliswaar tussentijds weer gemodificeerd zijn….
Maar die website test niet het allerbelangrijkste en dat is grip, waar de continental volgens veel gebruikers echt uitmunt
Op mijn eerste ST2 heb ik direct de Conti's laten zetten en daar nooit spijt an gehad; ik reed wel de 1e week twee keer lek maar daar is toen dit spul https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant in gedaan en daarna heb ik nooit meer lek gereden; afkloppen maar.

Schwalbe is een prima merk maar ik vond dat de Conti’s een stuk strakker stuurden en niet onbelangrijk, ze hadden zijreflectie. Op de nieuwe ST2 komen ook weer Conti’s, dan ben ik weliswaar in overtreding i.v.m. de zijrefactie maar dat zien we dan wel weer.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de Marathon Allmotion want ik ben ooit op een idworx ER gewisseld van Marathon naar Marathon Supreme en dat was ook echt een wereld van verschil…
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Iemand ervaring met de grip (met name op een nat wegdek) met de Schwalbe Allmotion?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

mhoutman schreef: 25 apr 2018, 12:56 Voor degene die hem al hebben: wordt de ST2 MY18 nu uitgeleverd op de Schwalbe Marathon Allmotion of toch de oude bekende Big Ben ?
Big Ben's. Tot nu toe snap ik niet waarom iedereen deze banden zo slecht vind. Ik heb er tot nog toe geen problemen mee, ook niet wat grip betreft. Heb nog wel niet in de regen gereden.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vond ze ook prima. Er zijn betere banden, maar de Big Bens zijn zeker niet slecht, mits je jezelf op glad wegdek in bochten een beetje weet te beheersen. Een uitglijer is altijd een combinatie van omstandigheden op het wegdek, stuurmanskunsten van de fietser en de banden. Gaat er wat mis, dan wordt al snel naar de banden gewezen, maar dat is vaak niet de enige oorzaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Ik vraag me af wat het verschil gaat zijn van de nieuwe allmotion ten opzichte van de big ben en ook of er tubeless gereden gaat worden.
Minder gewicht in de wielen en minder weerstand. Daardoor reageert in principe een en ander beter en zal de reikwijdte toe kunnen nemen.
Plaats reactie