Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bizar gewoon. Denk ik een goed slot aan te schaffen en dan dit. Gelukkig is er Europeesche wetgeving en heb ik de verkoper vriendelijk aangegeven (in mijn beste duits) dat ik de verkoop wil terugdraaien. Ik heb ze gewezen op de rechten en plichten van het verkopen van goederen via het Internet in Europa. Netjes de NL en Duitse link erbij vermeld en natuurlijk het filmpje. Ik heb ze 4 weken de tijd gegeven om te reageren.

Ik zal jullie op de hoogte houden van hun reactie mar ga er vanuit dat het goed gaat komen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Golvas

Klopt, je hebt inderdaad de mogelijkheid om de aankoop te annuleren : https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een vlogger van E-bike Darmstadt heeft Tex-Lock om een reactie gevraagd op wat inmiddels "Das 8 Sekunden Video" wordt genoemd.

Hij heeft een schriftelijke reactie gekregen van Tex-Lock, die hij volledig voorleest en waar hij ook zijn mening over geeft. Ik had het niet beter kunnen verwoorden, behalve dan dat zijn video Duits gesproken is:



Het is wel een lekker filmpje om te bekijken, want we zien een fijn ritje op de e-mountainbike terwijl hij zijn verhaal doet, maar voor wie geen/slecht Duits spreekt, hier in het kort wat er gezegd wordt:

Tex-Lock meldt dat:

- het slot in de video inderdaad hun eigen slot is, geen imitatie/vervalsing
- dat de kabel zeer strak opgespannen is, en dat dit in de realiteit niet zo zal gaan, dus dat de kabel dan ook niet in 8 seconden doorgezaagd kan worden. Elasticiteit is de belangrijkste veiligheidsfactor, en als die wordt weggenomen door de spanning wordt de kabel kwetsbaarder
- een metalen fietsketting, indien zeer strak op spanning gezet, is ook kwetsbaarder
- de betonschaar is het hoofdwerktuig van de fietsendief en daar is de Tex-Lock goed tegen bestand
- het doorzagen van de kabel zal erg veel lawaai maken
- je nooit doorsnijdbare delen van een slot op de grond moet leggen
- het streven nog steeds is om een ART2 keurmerk te verkrijgen
- het slot wordt aanbevolen door een verzekeraar en twee fietslease-maatschappijen
(En verder nog wat marketing-bla.)

Ik vind het een mega-slap verweer. De vlogger fileert het ook redelijk soepel (en let wel: hij heeft in de Kickstart-periode in dit slot geïnvesteerd, en hij was ook echt enthousiast):

- Oké, dus de kabel kan in de echte wereld, hangend om een fiets/lantaarnpaal niet zó strak gespannen worden dat-ie in 8 seconden kan worden doorgezaagd. Laat het dan 30 seconden zijn. Nog steeds veel te snel, en veel sneller dan de drie minuten die een goed slot volgens de politie en verzekeraars stand moet kunnen houden (vuistregel, en ja: alles kan stuk, het gaat alleen om de snelheid waarmee dit kan)
- De materiaaleigenschappen van een metalen fietsketting zijn totaal anders dan die van de stoffen Tex-Lock kabel. Een metalen ketting zal onder spanning nooit zo kwetsbaar worden als de Tex-Lock kabel
- Als de Tex-Lock een succes wordt, dan ruilt de fietsendief zijn betonschaar gewoon in voor een metaalzaagje
- Met het lawaai van het doorzagen zal het wel meevallen, het is niet alsof er een flex op de kabel wordt losgelaten
- Het is niet duidelijk of de bedrijven die dit slot aanbevelen dit uit blindelings enthousiasme hebben gedaan (maar daar lijkt het wel op)
- Het lijkt niet aan te raden om je fiets alleen met de Tex-Lock vast te zetten, dus weer terug naar de oplossing met twee sloten

De vlogger sluit af met de vraag of het geen misleiding is, wat Tex-Lock doet. Tex-Lock noemt het product immers: Licht, Mooi, Veilig. Licht en mooi zeker, maar veilig? Nou nee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tja het is logisch dat zo gauw je iets strak trekt dat je gemakkelijker doorheen komt... wat een slecht verweer om dan te zeggen dat je de kabel dan niet strak moet houden :lol: gewoon lachwekkend .... ik heb er in iedergeval geen vertrouwen meer in

Misschien in de toekomst als ze het touw met enig staal draad gaan verweven 😉

En alles is te kraken het gaat ook om de vertraging maar 8 sec :bu:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik baal hier ook echt ontzettend van. Ik vond het zo'n mooi product. En zeker weten dat ze dit geweten hebben: in hun eigen video's gaan ze de kabel te lijf met een betonschaar, en de ogen aan de uiteindes met een ijzerzaagje. Als ze dát nou eens even andersom hadden gedaan, dan was het pas echt interessant geworden. (Het ijzerzaagje lag er in ieder geval al...)

Hoe langer ik hierover nadenk, hoe meer ik vind dat ze de kopers/backers keihard hebben belazerd :aq
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Helemaal mee eens .... had het al via een maatje van me die in Deutsland woont willen regelen ... maar das van de baan nu !!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Al geprobeerd mijn bestelling te cancellen, maar het blijft ernstig stil. Helaas al betaald via Paypal. Zal eens kijken of ik dan kan laten terugdraaien.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Als je met PayPal betaald hebt gaat dit zeker lukken! Eén van de vele voordelen van het betalen met PayPal.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer het te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waar.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Gisterenmorgen bericht dat het Tex-lock pakje verstuurd was met DHL, gelijk maar weer reactie gestuurd dat ik e.e.a. niet meer wil hebben. Wat ik ook al via Paypal en diverse mailtjes naar Tex-lock zelf had aangegeven.

Uiteindelijk om 16.50 uur bericht dat e.e.a. gestorneerd is en terugbetaald wordt via Paypal. Vandaag geld weer terug ontvangen. :cool2: Kom ik mooi mee weg.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Plaats reactie