Wat zouden jullie er mee doen

Lomito

Wat een geluid... het lijkt wel zo'n plastic loopauto! :lol:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik had eigenlijk een iets lagere stem verwacht bij Zebbernaut, maar ik kan de "neeee, neeee, neeee" volledig begrijpen ;)
Verder ziet het eruit alsof je idd de lagerloze versie hebt gekregen. De stadsfiets van mijn vriendin ging ongeveer ook zo, en dat kostte mij 2 dagen puzzelen op een shimano nexus 7 naaf die uit elkaar lag en de aanschaf van 2 nieuwe lagers.

Succes met je tocht naar een definitieve oplossing
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zebbernaut schreef: 22 apr 2018, 10:01 Vandaag wat verder gekeken van waar dat nieuwe gekraak toch vandaan komt bij optrekken en afremmen, na wat zoeken en de crank en zadel te hebben uitgesloten denk ik mss iets gevonden te hebben, er zit belachelijk veel speling op de lagers van de motor, de achterwiel motor van mijn andere ebike heeft dit niet en die van mijn stromel rammelt zelfs als ik er wat mee beweeg.

Je kan door simpel met je duim tegen de velg druk te zetten de motor heen en weer bewegen tov bv de casette en de schijfrem, ik vermoed dat dit wel eens een grote gekraak kanshebber zal zijn...

Ik hoop het echt niet maar zou het kunnen dat mijn nieuw wiel/motor als stuk aan het gaan is of is deze speling normaal?
Prima bewijs voor een ingebrekestelling lijkt me. DIt is levensgevaarlijk, hier kun je - met een gewone staat van geest - niet meer mee fietsen.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dus toch even voor de zekerheid, die speling is toch abnormaal hé en bij jullie afwezig. Dat wiel en motor is dus nagelnieuw :shock:
Lomito

Zebbernaut schreef: 22 apr 2018, 12:03 Dus toch even voor de zekerheid, die speling is toch abnormaal hé en bij jullie afwezig. Dat wiel en motor is dus nagelnieuw :shock:
Ik heb het juist getest: velg zijdelings heen en weer bewogen maar geen speling op de motor.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Lomito schreef: 22 apr 2018, 12:42
Zebbernaut schreef: 22 apr 2018, 12:03 Dus toch even voor de zekerheid, die speling is toch abnormaal hé en bij jullie afwezig. Dat wiel en motor is dus nagelnieuw :shock:
Ik heb het juist getest: velg zijdelings heen en weer bewogen maar geen speling op de motor.
Thx Lomito, vriend van me komt straks naar verjaardagsfeestje van onze zoon ook met de ST2 maar die zei ook al aan de telefoon dat hij dit niet had.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee die speling hoort niet. Ik heb toevallig vandaag mijn Es in het statief hangen voor een schoonmaakbeurt en bij mij is dit, zoals verwacht, ook niet het geval.

Aangezien je een gloednieuw achterwiel hebt, is mijn vermoeden dat het wiel + motor keurig in orde zijn, maar dat de dealer een fout heeft gemaakt bij de montage. Heb je al wel gecontroleerd of de wielas goed is aangedraaid?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Je dealer is steeds heel welwillend Zebbernaut, maar hij lijkt geen kaas te hebben gegeten van in elk geval jouw Stromer! Is dit inderdaad niet het ultieme bewijs om tot een ingebreke stelling over te gaan?
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 22 apr 2018, 17:09 Nee die speling hoort niet. Ik heb toevallig vandaag mijn Es in het statief hangen voor een schoonmaakbeurt en bij mij is dit, zoals verwacht, ook niet het geval.

Aangezien je een gloednieuw achterwiel hebt, is mijn vermoeden dat het wiel + motor keurig in orde zijn, maar dat de dealer een fout heeft gemaakt bij de montage. Heb je al wel gecontroleerd of de wielas goed is aangedraaid?
Ik heb hem er speciaal op nagekeken met de momentsleutel en hij stond keurig op 20 Nm, vervolgens heb ik het wiel zelf eens gedemonteerd en weer geplaatst maar het bied geen soelaas, het is uiteindelijk maar een steekas dus veel kun je hier niet mee fout doen denk ik?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Die speling heb ik ook niet, net nog gecheckt. Maar wel dus die kraak bij het optrekken...
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Plaats reactie