Leuke review over de ST1 Ltd (2015) na 3 jaar gebruik

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kwam van onze vrienden van EBR een review-na-drie-jaar-gebruik tegen over de Stromer ST1 Ltd uit 2015. Dat is die leuke blauwe ST1:

viewtopic.php?f=5&t=47&p=296&hilit=legacy#p303

Het filmpje is interessant om even te bekijken, zoals alle reviews van EBR trouwens. Je kunt ideeën opdoen over zinvolle modificaties (zoals een ander stuur voor een meer comfortabele zithouding, waar hier ook veel naar gevraagd wordt), en bekijken hoe de Stromer zich gehouden heeft na bijna drie jaar gebruik.

Modificaties die besproken worden zijn o.a.:

- BodyFloat
- Bidonhouder
- Andere, niet terugverende standaard
- Zadeltasje
- Achterlicht
- Voorlicht
- Telefoonhouder
- Stuur: met meer rise en backweep (feitelijk is dit een standaard fietsstuur)
- Slot tegen diefstal van zadelpen en zadel (vanwege de snelontspanner op deze Stromer)
- Slot
- Zwarte reflecterende stickers op de gehele Stromer

Ook worden enkele problemen besproken die zijn opgetreden:

- Lakschade aan voorspatbord (is de accu zo te zien een paar keer tegenaan gevallen bij het uitnemen)
- Probleem met remkabels (hebben we hier ook van gehoord met een ST2)
- Afbreken van de houder van de display (is gebeurd tijdens vervangen van het stuur, maar dit is ook een bekend zwak punt van de Stromer ST1)
- Slijtage lak pedalen (die hebben de grond vaak geraakt zo te zien)
- Lakschade aan de voorvork (zal niet vanzelf zijn gebeurd)
- Lakschade aan frame na omleiding kabels (oorzaak probleem lag bij Stromer, maar de kabels zijn door de dealer vervolgens niet netjes omgeleid, wat tot lakschade leidt)

Niet al deze problemen zijn volgens mij aan Stromer te wijten, maar het gaat zoals het gaat en het geeft daarom wel een reëel beeld van hoe je Stromer zich na pakweg drie jaar gebruik houdt, en van hoe een Stromer oogt als je die een beetje naar je eigen wensen aanpast.


Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Heb ik ook gezien, topreviewer die court van EBR , kijk al zijn filmpjes, stromer of niet :lol: . Bekijkt alles van een kritisch standpunt , en natuurlijk niet te vergeten, het iconisch belletje aan het begin van elk filmje :D
Laatst gewijzigd door Ebiker op 22 apr 2018, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, EBR is helemaal prima, en die jongen die de reviews doet ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Vooral de zwarte stickers die wit oplichten wanneer ze beschenen worden vielen mij op. Lijkt mij een mooie modificatie om toe te gaan passen.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

joost schreef: 22 apr 2018, 22:03 Vooral de zwarte stickers die wit oplichten wanneer ze beschenen worden vielen mij op. Lijkt mij een mooie modificatie om toe te gaan passen.
Die zijn inderdaad knap! Ik heb deze: https://www.flectr.bike/collections/fle ... -frame-kit
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Plaats reactie