Lazer Anverz E-bike helm met (en zonder) NTA-8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stromeur schreef: 15 apr 2018, 15:15
Polling schreef: 15 apr 2018, 08:44 Mooie helm, maar ik vind het probleem die schelp, als je die niet wilt monteren maar wel bij de hand wilt hebben (denk aan een frisse ochtend op een mooie dag) moet je hem wel ergens in je tas kwijt kunnen, en hij lijkt me redelijk kwetsbaar...
Ik heb die kap gevoeld en maak me daar totaal niet druk over. Stop ik zo in de fietstas (uiteraard niet met een kratje bier er bovenop).
Kratje bier hoe groot zijn die tassen van je ;p
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 15 apr 2018, 15:15
Polling schreef: 15 apr 2018, 08:44 Mooie helm, maar ik vind het probleem die schelp, als je die niet wilt monteren maar wel bij de hand wilt hebben (denk aan een frisse ochtend op een mooie dag) moet je hem wel ergens in je tas kwijt kunnen, en hij lijkt me redelijk kwetsbaar...
Ik heb die kap gevoeld en maak me daar totaal niet druk over. Stop ik zo in de fietstas (uiteraard niet met een kratje bier er bovenop).
Dan is de kap een stuk steviger dan de kap die bij de niet gekeurde versie zat. Dat vond ik een iebel en veel te flexibel ding. Die zou ik niet zomaar in mijn fietstas doen (en dan heb ik het nog niet eens over de ruimte die het inneemt.).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Waar is de Lazer Anverz met NTA keurmerk en MIPS te bestellen? Ik rijd nog rond met een niet- goedgekeurde Abus, wil graag overstappen op deze helm.

Groeten,
Mathijs
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Dat wil ik ook graag weten: waar te koop met het nta keurmerk en Sylvia, wat heb jij er voor betaald, dan weet ik waar ik op moet letten!
Dank je wel en groet!
Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik heb navraag gedaan naar de levertijd bij Shimano en dit antwoord ontvangen:

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw email.

De Lazer Anverz MIPS met NTA goedkeuring komt in de loop van de maand Mei op voorraad. We verwachten dat we vanaf 20 mei alle maten op voorraad hebben.
Een fietsenmaker bij u in de buurt zou deze helm voor u kunnen bestellen. Mijn advies is wel om deze in backorder te laten zetten door uw dealer aangezien er veel vraag naar is.


Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Shimano

SHIMANO BENELUX B.V.
Industrieweg 24
8071 CT, Nunspeet (NL)

Tel: +31(0)341 272 300
http://www.shimano.com

Dus ik ga hem bestellen bij mijn dealer in Herveld!
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Kun je onder het vizier ook een zonnebril dragen?
Of is er een ander visor voor te krijgen.
Zijn er ook kappen om de oren af te dekken te krijgen voor deze helm?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, zonnebril past prima onder het vizier.

Ik heb de Groningse dealer waar we de helm afgelopen zaterdag hebben bekeken en gepast gevraagd naar: verwachte levertijd van de diverse maten, prijzen, en de oorkappen. Zodra ik reactie krijg laat ik het hier even weten. (Ik verwacht morgen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Blijkbaar verkoopt mijn fietsenmaker ook Lazer helmen. Kk heb nu de Abus, dus heb wel nog wat geduld, maar dan kan ik me - mits wat geduld - ook verzekeren van de pasvorm
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromeur schreef: 17 apr 2018, 22:34 Ja, zonnebril past prima onder het vizier.

Ik heb de Groningse dealer waar we de helm afgelopen zaterdag hebben bekeken en gepast gevraagd naar: verwachte levertijd van de diverse maten, prijzen, en de oorkappen. Zodra ik reactie krijg laat ik het hier even weten. (Ik verwacht morgen.)
Dank je wel, er is vrij weinig info over deze helm te vinden.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Egberts in Groningen verwacht de NTA-8776 gekeurde Lazer Anverz helmen op de volgende data op voorraad:

Zwart MIPS maat S eind volgende week
Zwart MIPS Maat M eind volgende week
Zwart MIPS maat L vanaf 28 mei (eerste uitleverdatum van deze maat)

Wit MIPS maat S vanaf 14 mei
Wit MIPS maat M vanaf 14 mei
Wit MIPS maat L vanaf 28 mei

Zelfde levertijd geldt voor de variant zonder MIPS, maar daar hebben zij er wel minder van besteld.

Prijzen:
MIPS uitvoering: E 199,99
Normale uitvoering: E 159,95

De oorkleppen die op de niet-gekeurde Anverz helm zaten, die zitten er helaas niet bij. Dit schijnt te maken te hebben met de NTA keur. (Ik zal Shimano zelf hierover nog even vragen, want ik vind het persoonlijk geen show-stopper, maar wel jammer en ik hoop dat hier op termijn toch een oplossing voor komt.)

De helm wordt geleverd met een "clear" vizier, vooralsnog zijn er geen andere varianten leverbaar.

Mocht je je helm bij Egberts willen aanschaffen, maar je woont te ver weg: ze kunnen de helm ook opsturen.

Ik heb er eentje bij ze besteld, want hij zat heerlijk op mijn hoofd, en hoewel ik ervan overtuigd ben dat de Kask mij ook voldoende beschermt, vind ik het prettiger om met een legale helm rond te rijden en nu is er eindelijk eentje met vizier waarvan het design mij ook aanspreekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie