Lakschade door Abus Bordo slothouder

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Elsje schreef: 08 apr 2018, 20:47 Hmmm dat is balen zeg. Dank je wel voor het delen. Ik heb hem op de plaats waar normaal de bidonhouder is gemonteerd. Ik hoop dat ik geen lakschade heb omdat hij niet kan bewegen. Ik ga morgen direct bij mij kijken.....
Ik heb vanavond even de houder verwijderd. Ik zie na wat poetsen hele oppervlakkige beschadigingen in de lak. Het kunststof van de houder is te hard. Ik ga een oplossing bedenken om echte lakschade te voorkomen. Slot blijft er bij mij dus even af.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
kay
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2017, 19:14

Op mijn vorige fiets ook lakschade hierdoor op het frame. Heb er nu een stukje transparante helikopter tape tussen geplakt. Zie je bijna niet zitten en lak blijft beschermd. Voor de bagagedrager gebruik ik het ook.
Bijlagen
AD6174AE-69FA-428C-B9CE-3647147B7B62.jpeg
AD6174AE-69FA-428C-B9CE-3647147B7B62.jpeg (1.53 MiB) 4744 keer bekeken
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Bramvh schreef: 08 apr 2018, 14:36 Na een goeie 3 maand stromeren zonderen problemen deze week mijn bordo slot afgehaald van de bovenbuis en tot de onthutsende vaststelling gekomen dat er heel wat verf af was.
(...)
Enig idee wat hieraan te doen is?
Je kunt bij Stromer de RAL code opvragen. Er bestaan stickervellen die je in een RAL-kleur kunt laten maken. Zie http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... =ral#p7864 Het bericht bevat een link naar het bedrijf waar ik mijn stickervel heb laten maken voor een andere kleine lakschade door een afgelopen ketting.
toeval
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 13:54

Wellicht helpt een stukje binnenband tussen je frame en slot
Stromer ST2 2018 | Kinekt 2.1 | Abus Bordo 6510 | AXA Block XXL | SKS XXL Spatlap
Lomito

Ik heb zelfs de Spurcycle bel met een stukje EPDM gemonteerd. Overigens heb ik ook lakschade door de zanghaartjes van de dikke Winterconti...
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb de houder van de bordo op de bandschuurmachine gelegd en er net zo lang opgehouden totdat de onderzijde helemaal glad was dus geen puntbelastingen meer op het frame. Was zo gepiept met een nieuwe schuurband.... :D

Ik was er nog op tijd bij dus nauwelijks sprake van lakbeschadigingen
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Sven

Bramvh schreef: 08 apr 2018, 14:36 Voor een fiets met zo'n prijs verwacht je toch wat meer kwaliteit.
Dat hangt toch ook van de definitie van "kwaliteit" af.
Als de definitie is "Niet kapot te krijgen" dan zou het hier niet kloppen.

Als de kwaliteit "oogverblindend mooi" is dan speelt er iets anders.
Oranje is niet een makkelijke kleur om mooi te krijgen, en in deze glans al helemaal niet.
Het wordt pas echt een heldere goede tint als je er wit onderzet.

En ja, superdik aflakken kan ook weer niet, tenzij je nog wilt napolijsten, en dan is het weer niet zijdemat te maken.
Gebruikersavatar
Stargeezer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
Locatie: Rijkevorsel

Ik heb dezelfde Bordo, ik heb de achterkant van de houder vlak geschuurd en dan een dun rubber lapje op maat geknipt en erop geplakt en dan pas op de plaats van de bidonhouder bevestigd.
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sven schreef: 06 jun 2018, 10:01 Dat hangt toch ook van de definitie van "kwaliteit" af.
Als de definitie is "Niet kapot te krijgen" dan zou het hier niet kloppen.
Alles kan kapot, afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Bij een defect is het altijd de vraag of de oorzaak gelegen is in gebrekkige kwaliteit, normale slijtage of een fout van de gebruiker/fietsenmaker. In dit geval geldt 100% zeker dat laatste. Maar juist in die gevallen zal de gebruiker dat soms liever niet inzien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Ik heb hetzelfde slot. Ik heb het na lezen van dit topic verbannen naar de fietstas.
Er is een zwart op zwart patroon van de drukpunten zichtbaar maar ik was er dus nog net op rijd bij.

Nu moet ik terug naar de fm voor de originele ST2 vijsjes. Het slot was voorgemonteerd en deze zaten er niet bij. De witmetalen van de Bordo passen niet bij het frame. :roll:
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Plaats reactie