Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Lomito

Stromeur schreef: 23 mar 2018, 23:27 Ik denk dat jij recordhouder recreatief/doelgericht afstanden Stromeren zonder vaste ww-rit bent Lomito, en ik weet wel zeker dat Reinout recordhouder afstand-in-één-jaar tijd wegtikken wordt. :d3:
En dat is vooral een applaus voor Stromer die fietsen levert die dit mogelijk maken. Waarschijnlijk zijn Reinout en ik wat extremer dan de gemiddelde Stromer-gebruiker maar dan nog worden er serieuze afstanden gereden met deze speed pedelec. Een echte auto-killer!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Helemaal mee eens. Dit scheelt me gewoon een auto.
Dit had ik op mijn vorige SP (Flyer Tour RS) nooit kunnen doen. Mechanisch niet maar ook niet vanwege storingen.
Ik lees echt reuze sippe verhalen over uitvallende Stromers (meestal vocht....maar lezende in dit forum gloort er hoop ?!). Echt onwijs teleurstellend voor die eigenaren. En ik Stromer al 16.000+ kilometers met feitelijk 1 storing (temperatuursensor), 1 weigerende batterij en 2 lekke banden (maar dat kan ik Stromer niet aanrekenen).
De temperatuursensor-storing zorgde voor een nieuwe motor (garantie).
De weigerende batterij is omgeruild (garantie). Een Stromer-dealer onderweg (niet eens mijn eigen !) heeft gedurende die rit een demo-batterij ter beschikking gesteld. Die heb ik de dag erna teruggebracht met appeltaart als betaling.

Ben nog steeds een tikje blij verbaasd dat iemand 10.000 km kan wegrijden zonder woon-werkverkeer. HULDE ! Chris: je gaat het mooie weer in.....dat er maar vele kilometers moge volgen.

Grtz, Reinout
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Dàt zou nog eens iets zijn, een gemeenschappelijke tabel waar iedereen (die dat wenst) zijn gegevens inleest + type fiets en type batterij. Na een tijdje kom je dan tot erg betrouwbare gegevens per fiets-batterij-combinatie. Zo een beetje citizen-science zoals met de meetpunten van fijn stof.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Lomito

Reinout-St1x schreef: 24 mar 2018, 05:46 Ben nog steeds een tikje blij verbaasd dat iemand 10.000 km kan wegrijden zonder woon-werkverkeer.
Zonder vaste woon-werkrit inderdaad maar wel degelijk enkele duizenden kilometers afgelegd voor woon-werkverkeer in de zin van ritten om klanten, leveranciers, (onder)aannemers en bouwplaatsen te bezoeken. Vandaag heb ik al weer twee ritten (20 en 40 km) gemaakt, vanavond mogelijk nog een recreatief rit als het weer zo mooi blijft.
LeuventotBrussel schreef: 24 mar 2018, 14:39 Dàt zou nog eens iets zijn, een gemeenschappelijke tabel waar iedereen (die dat wenst) zijn gegevens inleest + type fiets en type batterij. Na een tijdje kom je dan tot erg betrouwbare gegevens per fiets-batterij-combinatie. Zo een beetje citizen-science zoals met de meetpunten van fijn stof.
Dat zou mooi zijn, beter dan mijn houtje-touwtje tabellen maar dat zou moeten beginnen bij fabrikanten die bereid zijn om openheid van zaken te geven en een onafhankelijk platform bieden om gegevens van alle gebruikers te verzamelen en anoniem te delen. Zo ver is Stromer nog lang niet of welke fabrikant dan ook... helaas.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

ben dus meer dan blij met jouw "houtje-touwtje tabellen"....

Er is NIETS vergelijkbaars van een fabrikant. Dit zijn pure data van daadwerkelijke gebruikers.
Welke conclusie je als (aanstaande ?) gebruiker hier aan wil hechten is aan de (potentiële) Stromer-gebruiker.
Maar jouw tabel is gewoon daarom eerlijk. Sterker nog: juist omdat dit online staat in dit forum is een ondersteuning van dit forum dat het onafhankelijk is. Je leest hier blije verhalen, teleurstellende verhalen, leuke plaatjes, nuttige details, handige wetenswaardigheden EN.....je tabel.
Vooral volhouden.
De verdeling/ophakking in St1X en St2 (etc) is zinvol want er ligt een andere motor in en dus kan je door je verdeling eerlijker vergelijken.

Vooral doorgaan. Het is misschien sip werk (sorry), niet iedereen vind het interessant (wederom sorry) maar is het bewijs dat dit forum onafhankelijk is. En juist DAAR heeft een potentiële klant wat aan. Een folder schildert altijd de meest optimale omstandigheden.....jouw tabel biedt de realiteit.

Grtz, Reinout
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Reinout-St1x schreef: 24 mar 2018, 18:16 Er is NIETS vergelijkbaars van een fabrikant. Dit zijn pure data van daadwerkelijke gebruikers.
Volledig mee eens. Het zou helemaal te gek zijn wanneer je in die tabel gebruikersdata verwerkt van andere speed pedelec merken ... misschien zijn die mensen van de KU Leuven studie, die onlangs op dit forum werd vermeld, geïnteresseerd om een API (= een programmaatje dat een brug vormt tussen applicaties) te bouwen hiervoor.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Reinout-St1x schreef: 24 mar 2018, 18:16 ben dus meer dan blij met jouw "houtje-touwtje tabellen"....

Er is NIETS vergelijkbaars van een fabrikant. Dit zijn pure data van daadwerkelijke gebruikers.
Welke conclusie je als (aanstaande ?) gebruiker hier aan wil hechten is aan de (potentiële) Stromer-gebruiker.
Maar jouw tabel is gewoon daarom eerlijk. Sterker nog: juist omdat dit online staat in dit forum is een ondersteuning van dit forum dat het onafhankelijk is. Je leest hier blije verhalen, teleurstellende verhalen, leuke plaatjes, nuttige details, handige wetenswaardigheden EN.....je tabel.
Vooral volhouden.
De verdeling/ophakking in St1X en St2 (etc) is zinvol want er ligt een andere motor in en dus kan je door je verdeling eerlijker vergelijken.

Vooral doorgaan. Het is misschien sip werk (sorry), niet iedereen vind het interessant (wederom sorry) maar is het bewijs dat dit forum onafhankelijk is. En juist DAAR heeft een potentiële klant wat aan. Een folder schildert altijd de meest optimale omstandigheden.....jouw tabel biedt de realiteit.

Grtz, Reinout
zonder die tabellen zou ik nooit een Stromer overwogen hebben. Het is die tabel die me aan 't twijfelen heeft gebracht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind jouw tabel helemaal geweldig. Het was één van de eerste topics op het toen nog kersverse Stromer Forum; we waren maar met een handjevol gebruikers en toch ben je er gewoon mee begonnen, Lomito. Inmiddels is je tabel uitgegroeid tot hét naslagwerk voor iedereen die een Stromer overweegt en meer wil weten dan het verkooppraatje van de dealer. Zoals we weten zijn de hoge snelheid (eenvoudig 45km/u halen) en actieradius dé USP's van Stromer. Snelheid kan iedereen met een testritje zelf ondervinden, actieradius niet, en die is ook nog afhankelijk van vele factoren.

Deze tabel is het beste en het meest eerlijke wat we hebben m.b.t. de actieradius van diverse Stromers en ik ben er blij mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Inderdaad leuk om de gegevens hier te zien van elkaar. Dat herinnert er mij aan om mijn gegevens weer eens te updaten:

ST2 --- 983 Wh --- 13,8 Wh/km -- 38,9 km/uur -- 537 Watt -- 64 km -- (jun 2017, 7.300 km, Rutger, 41 km enkel)
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Mooi deze overzichten! Ik draag ook graag bij:
ST2---814Wh---12,7Wh/km---32km/uur
(Juli 2016, 11304 km, Roos, 36 km enkele reis woon-werk)
(Bovenstaande is gebaseerd op mijn totale rit gegevens, 348 uur totale rijtijd met een totaal van 144kWh)
Groet! Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Plaats reactie