De Stromer en vocht: wat doet Stromer en wat kunnen wij zelf doen?

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Alle gekheid aan de kant ik heb wel men dealer deze "fix" doorgemaild, lijkt me leuk dat hij dit er even op smelt nu hij toch helemaal uit elkaar hangt.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Zou leuk zijn als hij voor ons hier op het forum dan ook even een foto maakt van "de stromerproofed fix". Ik ben namelijk erg benieuwd of het lukt om een 9 mm krimphous sluitend om de kabel te krijgen na verwarmen.

Ik ga komend weekend mijn connectoren preventief weer eens inspecteren op oxidatie. Sinds de kerstdagen niet meer naar gekeken.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Samcr
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:45

Klopt, dit heeft mijn dealer (is net bij Stromer op cursus geweest) ook gedaan. Simpele krimpkous erover en dat moet de oplossing zijn blijkbaar.
Ik wil nog wel eens zien of dit een goede oplossing is, als er water van de draden naar beneden loopt of als de connectoren in het water liggen te "soppen" denk ik dat die krimpkous beperkt zijn nut heeft.
Nu ja, we zullen zien. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, ik heb nog geen tijd gehad om de fix te testen.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Normaal gezien is een krimpkous waterdicht als ze juist gekozen is en goed gelijkmatig is dichtgesmolten.
ventusbt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
Locatie: Ens
Merk SP: Stromer ST1x

Zebbernaut schreef: 24 mar 2018, 12:39 Normaal gezien is een krimpkous waterdicht als ze juist gekozen is en goed gelijkmatig is dichtgesmolten.
Je kunt dan het beste een krimpkous nemen met lijmlaag, die smelten echt dicht en hebben ook een betere krimpverhouding waardoor ze er nog strakker omheen passen.
Jos: St1X 2017 20" Orange, 814 Wh, 28 km enkel, Ens-Zwolle
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

dvdk schreef: 22 mar 2018, 21:34 Stromer heeft vandaag zijn dealers, per mail, instructies gegeven om de 3 connectoren tussen de motorcontroller en de motor te voorzien met krimpkousen van diameter 9 of 8 mm.
Mijn persoonlijk advies voor keuze krimpkous:
:idea:
Raychem (TE) ATUM dunwandig met lijm krimpkous ATUM-8/2-0-SP
Krimpt 4:1 van 8 naar 2 mm diameter
•Gebruiken bij temperaturen vanaf -55 tot 110°C continu
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

@dvdk: werk je bij Raychem, ik ken er wel enkele mensen?

Bart
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

ST1x-er schreef: 25 mar 2018, 21:23 ik ken er wel enkele mensen?
Bart
Bart, vraag eens de opinie van Rachem ?
Wat is de kleinste verpakking ? :?:
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Jammer genoeg geen verkoop aan particulier...
Ik zou de fiets gewoon binnenbrengen bij de dealer.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ziezo, ik heb het ook aan m'n pan. Vermoedelijk zal de controller vervangen moeten worden zegt de dealer. Vervangfiets meegekregen en morgen weet ik meer.

Ik heb eens gepolst hoe het zit volgens hem, blijkbaar zijn er wel wat mensen met problemen, maar niet zo veel. Al geeft hij grif toe dat zo'n fiets best wat watervaster mag zijn.
De truc met de krimpkousen passen ze zelf al toe sinds begin dit jaar, van zo'n fietsen hebben ze er nog geen enkele teruggekregen. Pech dus, de mijne is begin december geleverd :bu:
De truc met de krimpkousen zou trouwens een oplossing zijn die vanuit de dealers is aangebracht...
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie