Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
NickV schreef: ↑25 mei 2017, 12:38
Maar as always zijn dit soort systemen weer niet voorbereid op fietsen van 27 kilo met een brede stang
Mijn lichaam is dat eerlijk gezegd ook niet hoor: als het moet dan krijg ik die 27 kilo fiets echt wel de lucht in, maar ik moet er niet aan denken dat ik dit elke dag twee keer zou moeten doen, zeker niet boven schouderhoogte.
Jammer is het wel ja, dat die leuke design-ophangsystemen alleen geschikt zijn voor een racefietsen of fixies van een kilo of tien/vijftien. Ik zag laatst wel een mooie beugel waarmee je je fiets verticaal tegen de muur parkeert, met het voorwiel in een beugel om hem op zijn plek te houden. Zal eens zien of ik die nog terug kan vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Aandraaien i.c.m. Loctite schroefbeveiliging, dan is het wel afgelopen met los trillen lijkt me.
[/quote]
sorry niet goed omschreven
Het probleem zit in het borgplaatje die het kogelgewricht vasthoud, dit plaatje is te dun dus gaat na verloop van tijd bollen en is de ruimte tussen kogelgewricht en plastic van het spiegelhuis te groot. Remedie is plaatje omdraaien met de bolle kant naar het plastic van het spiegelhuis waardoor je het kogelgewricht weer kan fixeren,
Na 1 maand weer dezelfde procedure volgen
Smeren doe ik met parafinewax. Trekt bijna geen vuil aan, in tegenstelling tot olie, en blijft zeer lang zitten, ook in nat weer. Je moet wel beginnen met een propere ketting, dus geen olie en was mengen.
Verder rij ik alle componenten (ketting, cassette, remblokjes) gewoon compleet op zonder veel onderhoud. Een ketting van €18 gaat een jaar tot anderhalf jaar mee door gewoon af en toe bij te smeren als hij droog staat, dus ik doe geen moeite om die regelmatig af te nemen en grondig te reinigen. Ik heb wel altijd de nodige onderdelen in reserve klaar liggen zodat ik defecte of versleten stukken direct kan vervangen.
Ik ga dat 2 kettingen systeem toepassen. Goed plan. Af en toe speling op de ket meten. Dan hoeft die cassette ook niet al te snel worden vervangen. Slijt nl geleidelijk op elkaar in.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Alleen ben ik geen fan van spray. Niet zo efficiënt gebruik. De all-conditions lube lijkt dit te zijn. De wet lube lijkt wel een druppelaar te zijn...
En opgelet de degreaser is maar een sample van 50ml!
Ik had van de week ook een behoorlijke hoosbui over me heen en was niet vrolijk bij thuiskomst te horen hoe mijn ketting knarste (ook de schijfremmen achter leken aan te lopen Dat euvel is na een nacht drogen inmiddels spontaan verdwenen);
Ook is na klein uurtje poetsen (Dasty ontvetter en weer ingevet met Squirt -what's in a name- de ketting de Stromer weer hoorbaar op zijn gemak .
Uit verhalen maak ik op dat Reinout een hard core rijder is en ben erg benieuwd hoe jij (hij) als dagelijks wind en regen rijder met je kettingonderhoud omgaat ?
Kan mij niet voorstellen dat je iedere dag na je werk nog eens je ketting aan het zuiveren gaat van zand en troep, of toch wel ?
Groet Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Het wordt nu sowieso echt de tijd voor een kettingolie/wax voor nat weer of voor alle seizoenen.
Ik had de ketting van mijn ST1 X afgelopen weekend volledig gereinigd, ontvet en opnieuw ingevet met een Dry Lube. Einde van de enige fietsdag deze week (gisteren), 60km en heel veel regen verder, kwam ik met een kurkdroge ketting thuis. Al het vet is volledig met de regen mee van de ketting afgespoeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023