Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

firmware display is 4.0.1.7 bij de 2018 St2 versie
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Bij de motor staat: HM-03 (ASi) in het menu systeem en info.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De firmware van mijn ST2 S 2017 is 3.4.1.4.
Ik zie nu op de website van Stromer ook twee staatjes met firmware, dat is nieuw:

Software OMNI Interface: meest recente firmware SUI FW 3.4.1.4 - August 17.
https://www.stromerbike.com/nl_NL/kunde ... eases.html

Software OMNI Interface C: SUI FW 4.0.1.7 26 February 2018
https://www.stromerbike.com/nl_NL/kunde ... ace-c.html

De nieuwe OMNI 2018 (de C / Connect) krijgt dus eigen firmware versies, begrijpelijk ook wel. En jouw ST2 2018 is keurig opgeleverd met de meest kakelverse firmware, helemaal goed.


In het menu van mijn ST2 S wordt de motor niet weergegeven. Maar op de fysieke motor zelf staat HM-01, dus jouw ST2 2018 heeft ook een nieuwere motor-versie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit mijn ST2 S 2017 motor:

Stromer ST2 S 2017 motor version.png
Stromer ST2 S 2017 motor version.png (693.48 KiB) 3932 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Uit de omschrijving van de firmware updates voor de nieuwe OMNI Connect en jouw foto's kunt je wel mooi zien wat-ie nu al meer kan dan de oudere OMNI:


SUI FW 4.0.0.24 17. January 2018

The first release for OMNI Interface C contains basic functions for the following Stromer models from model year 2018: ST1 X, ST2 and ST2 S

The following functions are among the new ones:
  • Support of new components: 3G mobile communication standard, Color display, Horn
  • New design: Ride screen, Menu, User interface
  • New status bar: GPS indicator is shown if a GPS position is available
  • Simplified menu navigation
  • Available language: English
  • Time setting: Automatic setting (CET)

SUI FW 4.0.1.7 26. February 2018

The following features are new:
  • New languages: German, French, Dutch, Italian
  • Time setting: Automatic setting for all time zones
  • Seamless Ride: Your bike will be automatically locked / unlocked when you walk away / approach with your smartphone.
  • Setting for Seamless Ride sensitivity. We recommend to use Seamless Ride in combination with Autolock.
  • Display background – Day / Night mode: Drive screen and menu can be displayed in front of dark or bright background based on user selection. Automatic: Display background automatically adjusts itself to the ambient light
  • New indicators in status bar: Low beam, high beam, position light. Bluetooth, Seamless Ride
  • Various other bug fixes and optimizations
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Hoe zit dat met die zogenaamde autolock, betekent dit dat je motor echt blokkeert of gewoon zwaar fietst alsof je ondersteuning uit staat? En ik begreep dat bij het verplaatsen van een fiets die op autolock staat de lichten gaan knipperen? En gaat hij ook toeteren in de 2018 modellen om de aandacht te trekken? Zou graag een demo hier van zien ;)

Heb het idee dat het een leuke toevoeging is, maar dat je liever altijd gewoon een echt slot wil gebruiken.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Een oproep naar Tim aangezien hij al een 2018 model bezit, dus tim simuleer een diefstal zou ik zeggen , en laat het ons weten :dwarf:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Ik heb gisteren toevallig dit eens uitgetest. Fiets een 15 meter verplaatst, om te zien of ik een berichtje ging krijgen. Het wiel blokkeerde elke paar seconden, gaf dan weerstand en repeat. Je zag de slipsporen in mn gras 😱. Fietsen is niet mogelijk, lijkt me een zware weerstand te zijn. Een beetje alsof je op een Tacx 300watt moet duwen 😉

Opheffen was ik geen fan van, maar zal het eens uittesten op de baan, gaat makkelijker.

Bluetooth ontgrendelen gaat inderdaad! Je kan zo blijkt ook de "gevoeligheid" instellen van bluetooth.

Ik had dit dus aanstaan op maximale gevoeligheid en toen gebeurde dit:

Ik was in het huis bezig en zag mn fietsverlichting aan gaan, dan weer uit, dan weer aan 🤔.
Het enige dat ik kan bedenken is dat de fiets telkens ontgrendelde eens mn iphone dicht genoeg kwam en weer op slot ging als het bereik weg viel. 🤦‍♂️ Dat is dus een puntje om in de gaten te houden😜

Het display kan inderdaad in een donkere modus gezet worden. Staat nu ook zo ingesteld, vond het mooier en beter bij de zwarte fiets passen

Er staat ook een GPS icoontje (zo een google maps icoontje precies), dus GPS werkt ook.

Heeft wel even geduurd, fiets stond zeker 10m buiten voordat er een signaal gevonden werd.

De fiets rijdt ook vanzelf, je kan de snelheid aanpassen en zolang je op de lichtschakelaar duwt, rijdt hij. Misschien 6 a 7 km/u schat ik.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Het is wel goed dat je de gevoeligheid van de bt kan instellen. En de anti diefstal blijkt ook goed zijn werk te doen ( de claxon gaat deze dan toeteren of niet in diefstal modus..?).

Voor zover het GPS signaal betreft duurt dit wel een beetje aan de lange kantwoord persoonlijk, 5m zou acceptabel zijn.

Is er nu ook nog een functie dat de fiets door 'boost modus' ( lang genoeg op "+knop" duwen ) een 20 tal km/h rijdt....?, ik stel me er namelijk iets van voor dat dit niet meer in de 2018 fietsen geïmplementeerd is ifv de veiligheid of reglementeringen geloof ik.

Lichtschakelaar is natuurlijk veel toegankelijker als "walk modus" , dus dat is ook goed gezien :bf:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Nog een nieuwigheidje: bij diefstal kan je je lichten doen knipperen, kan je via de app aanzetten, het knipperen
Plaats reactie