90 km/uur zot of de toekomst?
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Dan toch liever een echte HUD. Informatie in de spiegel zou ik te afleidend vinden, je moet je hoofd teveel draaien voor informatie.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Nee hoor.
Er geldt alleen een minimum constructiesnelheid van 60.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer
Er geldt alleen een minimum constructiesnelheid van 60.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer
ST3 cool white - sport - 983Wh
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Allebei hebben jullie een beetje gelijk. Je hebt het reglement voertuigen en daar komt de regel over constructiesnelheid naar voren. Daarnaast hebben we de wegenverkeerswet waarin we artikel 5 hebben.
Nee, ik was mis. Bovendien lijkt de Nederlandse en Belgische wet helemaal anders te zijn, wat ik in het huidige Europa niet had verwacht. De minimumsnelheid in België is 70km/h, en niet 90 zoals ik dacht. In Nederland wordt blijkbaar enkel gesproken over een constructiesnelheid en die bewuste artikel 5.
Dan nog is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om, ook al mag het, 60km/h te rijden op een snelweg, laat staan 70. Dat is gewoon zot.
Scheldelaan-Stromer
Die snelheid en dat vermogen zijn an sich perfect haalbaar met een elektrische motor. Zo als deze knutselaar ook bewijst:
Maar wanneer je dat filmpje ziet, zie je ook dat dit een motorfiets is, en geen elektrische fiets; voor fietsen boven pakweg de 50-60 km/h heb je gewoon nood aan een wat zwaarder en stabieler chassis, nog bredere banden (om deftig te kunnen remmen), echte vering, en dan wordt zo'n gevaarte zo zwaar en de input van evt trappers zo beperkt dat het in se een motorfiets is. Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.
Wanneer ik op mijn koersfiets op perfect tarmac afdaal, merk ik ook dat eens je > 65km/h gaat je toch in een andere wereld verzeild geraakt. Daarom dat ik sinds vorig jaar ook steevast onder de 65 km/h blijf. Een noodstop maken bij die snelheden is GEEN plezier.
Maar wanneer je dat filmpje ziet, zie je ook dat dit een motorfiets is, en geen elektrische fiets; voor fietsen boven pakweg de 50-60 km/h heb je gewoon nood aan een wat zwaarder en stabieler chassis, nog bredere banden (om deftig te kunnen remmen), echte vering, en dan wordt zo'n gevaarte zo zwaar en de input van evt trappers zo beperkt dat het in se een motorfiets is. Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.
Wanneer ik op mijn koersfiets op perfect tarmac afdaal, merk ik ook dat eens je > 65km/h gaat je toch in een andere wereld verzeild geraakt. Daarom dat ik sinds vorig jaar ook steevast onder de 65 km/h blijf. Een noodstop maken bij die snelheden is GEEN plezier.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat ligt ook aan de geringe massa van die fiets en de relatief hoge trap frequentie. Op een eRockit heb je met 85km/h helemaal geen last van stabiliteit problemen door het trappen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Maar het vermogen dat jijzelf levert is verwaarloosbaar tov het vermogen dat de eRockit levert. Je rijdt dus op een elektrische motor, niet op een elektrische fiets
45 km/h is perfect haalbaar met een racefiets voor een iets of wat geoefende fietser, 85 km/h is dat niet. Je zit dus niet langer op een fiets, maar op een elektrische motor(fiets)
45 km/h is perfect haalbaar met een racefiets voor een iets of wat geoefende fietser, 85 km/h is dat niet. Je zit dus niet langer op een fiets, maar op een elektrische motor(fiets)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik had het dan ook uitsluitend over stabiliteit. Op een eRockit lever je sowieso geen vermogen. Het trappen is een gimmick, is gewoon een 'gas'-hendel uitgevoerd als trapper.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]