90 km/uur zot of de toekomst?

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Dan toch liever een echte HUD. Informatie in de spiegel zou ik te afleidend vinden, je moet je hoofd teveel draaien voor informatie.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

LNY schreef: 09 mar 2018, 15:21 Als je 60 kmh kan, mag je op de snelweg
Minimumsnelheid op de snelweg is bij wet 90km/h.
Scheldelaan-Stromer
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Nee hoor.
Er geldt alleen een minimum constructiesnelheid van 60.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer
ST3 cool white - sport - 983Wh
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Allebei hebben jullie een beetje gelijk. Je hebt het reglement voertuigen en daar komt de regel over constructiesnelheid naar voren. Daarnaast hebben we de wegenverkeerswet waarin we artikel 5 hebben.
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

dat is wel een heel apart fietsje, nog nooit gezien maar ziet er wel leuk uit.
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Stromertheke schreef: 12 mar 2018, 10:34 Allebei hebben jullie een beetje gelijk.
Nee, ik was mis. Bovendien lijkt de Nederlandse en Belgische wet helemaal anders te zijn, wat ik in het huidige Europa niet had verwacht. De minimumsnelheid in België is 70km/h, en niet 90 zoals ik dacht. In Nederland wordt blijkbaar enkel gesproken over een constructiesnelheid en die bewuste artikel 5.

Dan nog is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om, ook al mag het, 60km/h te rijden op een snelweg, laat staan 70. Dat is gewoon zot.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die snelheid en dat vermogen zijn an sich perfect haalbaar met een elektrische motor. Zo als deze knutselaar ook bewijst:


Maar wanneer je dat filmpje ziet, zie je ook dat dit een motorfiets is, en geen elektrische fiets; voor fietsen boven pakweg de 50-60 km/h heb je gewoon nood aan een wat zwaarder en stabieler chassis, nog bredere banden (om deftig te kunnen remmen), echte vering, en dan wordt zo'n gevaarte zo zwaar en de input van evt trappers zo beperkt dat het in se een motorfiets is. Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.

Wanneer ik op mijn koersfiets op perfect tarmac afdaal, merk ik ook dat eens je > 65km/h gaat je toch in een andere wereld verzeild geraakt. Daarom dat ik sinds vorig jaar ook steevast onder de 65 km/h blijf. Een noodstop maken bij die snelheden is GEEN plezier.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 14 mar 2018, 11:40 Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.
Dat ligt ook aan de geringe massa van die fiets en de relatief hoge trap frequentie. Op een eRockit heb je met 85km/h helemaal geen last van stabiliteit problemen door het trappen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Maar het vermogen dat jijzelf levert is verwaarloosbaar tov het vermogen dat de eRockit levert. Je rijdt dus op een elektrische motor, niet op een elektrische fiets
45 km/h is perfect haalbaar met een racefiets voor een iets of wat geoefende fietser, 85 km/h is dat niet. Je zit dus niet langer op een fiets, maar op een elektrische motor(fiets)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik had het dan ook uitsluitend over stabiliteit. Op een eRockit lever je sowieso geen vermogen. Het trappen is een gimmick, is gewoon een 'gas'-hendel uitgevoerd als trapper.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie