Wensenlijstje voor Stromer ST3

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 08 mar 2018, 17:47 Dedju, ik zou ze ook eens met mij idee moeten lastig vallen dan: je geeft via Omni in hoeveel km je wil rijden en Stromer regelt de ondersteuning zo dat je met een voor die afstand ideale ondersteuning ter plekke geraakt.
Iets wat ik ook graag wil en specialized al veel langer heeft ik geloof dat het daar smart control heet.

Ik vind het ronduit irritant dat Stromer (sinds de softwareuodate medio 2017) voor mij beslist dat de de ondersteuning moet worden afgebouwd zodra de accu een restcapciteit heeft van 40% en minder. Ik wil zelf beslissen wanneer de ondersteuning moet worden afgebouwd. Ik kan dus nooit de laatste 10 km van mijn dagelijkse rit op volle snelheid rijden terwijl ik altijd thuiskom met minimaal 25% restcapaciteit onder normale omstandigheden.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Tomasj schreef: 08 mar 2018, 17:47 Dedju, ik zou ze ook eens met mij idee moeten lastig vallen dan: je geeft via Omni in hoeveel km je wil rijden en Stromer regelt de ondersteuning zo dat je met een voor die afstand ideale ondersteuning ter plekke geraakt.
nou, dat is pas een goed idee. Technisch ook helemaal niet zo moeilijk om te programmeren volgens mij. Momenteel heb ik even een witte St2 onder mijn kont (met BF) omdat mijn eigen X nu bij de dealer staat om gefixed te worden. Het extra vermogen is goed voelbaar, maar de aanslag op de accu ook. Waaide flink (7 bft) en ging de 32.5 km echt niet halen op stand 3. Kortom, bovenstaande smart ondersteuning zou zeer welkom geweest zijn. Overigens werd ik op de St2 met volle bak wind tegen ook teruggeblazen naar 25 km/h, dus nog niet heel jaloers op de st2. Bovendien dat wit...... :evil:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

7 bft is ook extreem in dit geval, zeker op kop, dus zo raar is het nu ook weer niet dat hij terugzakt naar 25 km/h,...

je moet je bedenken dat de stromer ook de enige speed pedelec is die je op je sokken naar + 45km/h brengt...., daar waar andere speed pedelecs comfortabel 37 halen..., dus met die andere pedelec zak je naar pakweg 18 km/h in dezelfde omstandigheden.

Een mede pendelaar die ik tegen kwam heeft een R&M en die wist te zeggen dat bij 3 à 4 bft hij al terugzakt naar 27 km/h. Dan zou ik jaloers zijn op een stromer die tegen 38 voorbijknalt.

Wat betreft dat "vermogenafname/ batterij percentage" vind ik inderdaad ook niet aanvaardbaar van stromer uit, je kiest namelijk zelf als consument hoe je met de fiets rijdt, en dat word op die moment teniet gedaan door stromer, dankzij de terughoudend van het vermogen om batterij te besparen.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb een tip voor stromer:

Afbeelding

Waterdicht en kan niet losschieten
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Nog een tip voor Stromer: een standaard die de pedalen niet blokkeert. Zowat ieder ander merk gebruikt dat...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie