Wensenlijstje voor Stromer ST3

Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Een mooie in het design passende upside down geveerde voorvork 8-) .
Tja en full suspension, ofwel vering achter is ook niet verkeerd.

Is meteen al dat gehobby met zadelpennen, stuurpen en vorken of bandendruk afgelopen.
Lomito

Ik heb ook nog een wensje, heb ik elders op het forum al eens laten vallen: de PLUS en MIN knoppen zouden ingezet kunnen worden om de ondersteuningsinstelling van stand 2* in meer stappen te maken, dus direct instelbaar zonder app. Je hebt dan de volgende standen:
RECUP (5 t/m 1)
0
1
2a
2b
2c
eventueel meer stappen (2d, 2e, 2f enz)
3

Of de app dan nog nut heeft (verhouding tussen snelheid-koppel-beweeglijkheid) weet ik niet maar ik wil tijdens het rijden de mate van ondersteuning in meer stappen tussen 1 en 3 kunnen instellen afhankelijk van rij-omstandigheden (wind, wegconditie, helling, vermoeidheid).

Volgens mij is dit vrij eenvoudig te realiseren door aanpassing van de software. Niet alleen voor de ST3 maar voor elke Stromer met connectivity. Dus even programmeren en volgende maand uploaden a.u.b.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

:D :D :D ... tja jij wil 3x standje 2... dr zullen er genoeg zijn die alles traploos willen hebben. Ben blij dat je stand 2 kunt customizen via de app. Ik ken geen andere fiets waarbij dat gaat. Ik vind het geniaal omdat ik zo bijvoorbeeld voor het terrein (MTB) het geheel optimaal (voor mij) kan instellen.

Ik zou als ik jou was gaan sparen voor de display-upgrade zodat je de snelle blauwetand verbinding krijgt en met je smartphone een traploze :mrgreen: stand 2 krijgt.
Stand 2 zal vermoed ik stand 2 blijven en a t/m z ben ik op het display nog niet tegengekomen :bj .
Zonder dollen is t wishfull thinking dat stand 2 opgedeeld word.
Lomito

3x stand 2*, 10x of traploos... de boodschap is dat de twee-ster ruimte biedt voor meer gradaties van ondersteuning. En dat willen we, TIJDENS het rijden en niet via een app. Hoe vaak ik onderweg al niet voor stand 3 heb gekozen omdat stand 2* net te laag is maar stand 3 veel te sterk. Zet er een slimme jongen op en het is in kleine week aangepast en daarna uploaden naar de Stromer-gebruikers die dat heel graag willen. De overige gebruikers kunnen uiteraard gebruik blijven maken van de verouderde software.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22819
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt nu een Es en er staat een ST5 voor je in bestelling. Mij lijkt dat Stromer jou als vlaggenschip-eindgebruiker en mega-Stromer-ambassadeur wel even in de watten mag leggen, en dat meen ik serieus. Ik vind je idee zo gek nog niet, Waarom leg je het niet eens aan Stromer voor?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 08 mar 2018, 00:55Waarom leg je het niet eens aan Stromer voor?
Je hebt gelijk, ik heb zojuist een mailtje naar Oberwangen gestuurd. Ik weet dat er een NL-medewerker zit dus heb niet de moeite genomen om mijn bericht in het Duits te vertalen. En nu maar afwachten...

Ik heb trouwens aangegeven dat het aantal tussenstanden (2a, 2b, enz) variabel kan zijn en door de gebruiker kan worden ingegeven via de app. Standaard staat die op 1 tussenstand wat overeenkomt met de huidige stand 2* zodat de bestaande bediening gehandhaafd blijft. En dan kan de gebruiker zelf beslissen hoeveel tussenstanden hij wil. Een maximum van het aantal tussenstanden lijkt mij wel aan te bevelen, bijvoorbeeld 20.
Lomito

En bericht terug van Stromer, het idee wordt voorgelegd aan de product afdeling. Ben benieuwd of ze het oppikken.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dedju, ik zou ze ook eens met mij idee moeten lastig vallen dan: je geeft via Omni in hoeveel km je wil rijden en Stromer regelt de ondersteuning zo dat je met een voor die afstand ideale ondersteuning ter plekke geraakt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Daarbij kunnen ze mijn 2*-differentiatie goed bij gebruiken, meer verfijning in ondersteuning!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zowel het idee van Tomasj als dat van Lomito zou ik zalig vinden! En het lijkt me ook gewoon mogelijk
Plaats reactie