Nieuwe Stromer OMNI technologie 2018: OMNI Connect

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

joost schreef: 03 mar 2018, 21:44 Is er al meer bekend over nieuwe functionaliteit? Als er toch meer geheugen in zit zou je ook zaken zoals rit uploaden naar Strava mogelijk moeten kunnen maken lijkt mij? Dat bespaart weer een accu slurper op de telefoon terwijl de Stromer toch al de gps data heeft.
Nog niks over vernomen. Ik weet dat Stromer wel plannen heeft in die richting, inderdaad omdat het geheugen dit nu toelaat. Maar hoe ver die plannen zijn gevorderd (als dat al zo is): mij onbekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

@Stromeur is via de site of omni app wel je route te zien? (nog geen Stromer in bezit) anders valt er wel wat te programmeren zodat je een gpx krijgt die je naar Strava of andere site kan laten uploaden.
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, helaas niet. Er is voor eindgebruikers sowieso niets van de OMNI app te zien op je computer of op een website. Je moet het echt alleen doen met de app op je smartphone en de gegevens op de OMNI display van je Stromer. Je kunt helaas dus ook geen GPX bestanden exporteren. (Wat ik gelukkig wel kan met mijn Garmin Fenix 5, zodat ik de gegevens kan gebruiken voor mijn GoPro filmpjes.)

Ik heb vorig jaar op Eurobike in Friedrichshafen aan de Sales Manager van Stromer Benelux gevraagd of Stromer overweegt om de API vrij te geven zodat app ontwikkelaars ermee aan de gang kunnen of bestaande apps geïntegreerd kunnen worden, maar Stromer had toen (sept 2017) geen plannen in die richting.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Het is echt niet van deze tijd om een cloud service te hebben en dan geen api vrij te geven. Zo moeilijk is het nou ook weer niet. Ik ga echt geen honderden euro's tegen een nieuw scherm aangooien als je er alleen een paar kleurtjes en BT voor terug krijgt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het kleurenscherm vind ik wel een hele vooruitgang t.o.v. het huidige Stenen Tijdperk display. Verder krijg je touch i.p.v. press, weergave van de geschatte actieradius en BlueTooth. Die weergave van de resterende actieradius, daar is eerder door best veel eindgebruikers om gevraagd (het vermindert actieradiusstress) en Stromer heeft dat dus geregeld; netjes. Dat hebben we net bij toeval ontdekt in een promo-filmpje van de ST5, dus wie weet komen er nog meer verrassingen uit die nieuwe OMNI.

De rest is vooralsnog inderdaad toekomstmuziek. Het extra geheugen biedt wel mogelijkheden, zolang Stromer daar zelf dan wat mee gaat doen als ze de API niet vrij willen geven. Zolang met die mogelijkheden weinig gedaan wordt beschouw ik de nieuwe OMNI op de 2018 Stromer als een nice to have. Het heeft mij er daarom ook niet van weerhouden om in te gaan op een stevige 2017 actie: upgrade van ST1 X naar ST2 S.

Retrofitting is leuk dat het kan, zeker in geval van garantie op een defecte "oude" OMNI die ooit op zal raken bij Stromer, want dan zal er dus gewoon een nieuw model OMNI in moeten (en ik heb drie jaar garantie op mijn Es :geek: ). Maar voor 600 euro op eigen kosten retrofitten: neh.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik een zogenaamde "friendly user" bij Stromer. Stromer stuurt nieuwe firmware altijd eerst naar een groep "friendly users" om deze te testen en feedback te geven voordat deze definitief wordt uitgebracht.

Tot mijn verrassing kreeg ik van de Stromer medewerker die altijd mailt als er nieuwe test-software gepusht wordt het aanbod om de nieuwe OMNI (OMNI Interface C) tegen een leuke korting op mijn ST2 S 2017 te monteren. Dit omdat Stromer ook een groep friendly users nodig heeft om de firmware voor specifiek deze OMNI te testen.

De nieuwe OMNI C is nog altijd bepaald niet gratis, maar de korting - en toch ook mijn nieuwsgierigheid naar deze nieuwe OMNI plus het feit dat ik de "oude" OMNI altijd al wat stenen tijdperk heb gevonden - was voldoende om mij over de streep te trekken, dus ik heb mezelf aangemeld. De eerste 15 belangstellende testers zouden er eentje mogen aanschaffen, en als het goed is wordt er deze week eentje vanuit Zwitserland naar mij opgestuurd, zodat ik deze zelf in de Stromer kan zetten. :)

Volgens mij ben ik op het Stromer Forum tot nu toe de enige die gebruik gaat maken van deze retrofit op een pre-2018 model. Ik ben benieuwd, en foto's van de (de)montage volgen uiteraard in dit topic.

(P.S. Het aanbod van Stromer was eenmalig, gold alleen voor reeds aangemelde testers en het aanbod is inmiddels afgesloten, dus ik kan hier verder helaas niemand een plezier mee doen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Sommige mensen hebben altijd geluk 😁
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 jun 2018, 22:30 ... plus het feit dat ik de "oude" OMNI altijd al wat stenen tijdperk heb gevonden...
Als je dat al stenen tijdperk vindt, wat vind je dan van het display van de X-Speed? :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wil je dat écht weten? :bj

Ik vind persoonlijk trouwens de mogelijkheid om je eigen smartphone te gebruiken als display de beste oplossing. Stromer heeft een stap die kant uit gezet met de ST5 (smartphone kan worden ingezet als tweede scherm), en dat mag nog wel een stuk verder worden doorgevoerd: smartphone = hoofdscherm (inc. goeie/mooie mount met draadloze oplaadmogelijkheid), display = 2e scherm/backup.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 jul 2018, 20:41 Wil je dat écht weten? :bj
Laat maar. Ik heb denk ik al een vermoeden :lol:
Stromeur schreef: 05 jul 2018, 20:41 Ik vind persoonlijk trouwens de mogelijkheid om je eigen smartphone te gebruiken als display de beste oplossing. Stromer heeft een stap die kant uit gezet met de ST5 (smartphone kan worden ingezet als tweede scherm), en dat mag nog wel een stuk verder worden doorgevoerd: smartphone = hoofdscherm (inc. goeie/mooie mount met draadloze oplaadmogelijkheid), display = 2e scherm/backup.
Hmm. Ik niet. Een smartphone is niet gemaakt op waterdicht zijn, althans: de meesten niet. Daarnaast heb je natuurlijk 1001 verschillende soorten smartphone, van el cheapo tot veel te duur en sommigen hebben dan ook nog eens een smartphone uit het bronzen tijdperk (4 jaar oud of zo). Dit levert een hoop connectie ellende op, omdat de gemiddelde SP fabrikant toch fietsenmakers blijven... Heb ik het niet eens over de verschillende soorten voedingskabel...
Geef mij maar gewoon een simpel scherm dat alle info geeft die ik tijdens het rijden nodig heb en een app waarmee je allerlei secundaire dingen kunt doen (dus dingen die tijdens het rijden niet belangrijk zijn). Dat scherm moet dan wel perfect waterdicht zijn (dat is blijkbaar al lastig voor sommige fabrikanten!).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie