Apps voor fietsers

Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Er zijn vast vele apps beschikbaar voor fietsers. Gebruik jij een of meerdere apps, anders dan de OMNI-app, op je telefoon en zo ja waarom gebruik je deze?
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Lomito

Ik gebruik de OMNI-app niet, alleen in de eerste weken gebruikt om de 2* te tweaken, daarna niet meer naar gekeken. Verder gebruik ik ook geen andere app's en gebruik ik de smartphone op de fiets al helemaal niet. Ik heb de GSM wel altijd bij me om hulptroepen in te seinen, slechts 2x nodig geweest in 1 jaar en achteraf gezien niet eens echt noodzakelijk (1e keer had ik op de Boost naar huis kunnen rijden, 2e keer ben ik op eigen kracht naar huis gereden na een MacGyver-momentje).

Appen tijdens het fietsen is al helemaal uit den boze, onlangs is er zelfs een dode gevallen als gevolg van een appende fietser. https://www.nu.nl/binnenland/5158337/ap ... geval.html

En zelf ook al vastgelegd op video wat er gebeurt:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Apps tijdens het fietsen zijn inderdaad uit den boze. Maar ik hou m'n kilometers wel bij op Strava, als ik de Garmin-GPS niet mee heb.
Scheldelaan-Stromer
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Whatsappen tijdens het fietsen is verschrikkelijk idd. Maar soms is het toch wel handig om Google Maps open te hebben tijdens het fietsen (ik heb mn telefoon dan op het stuur gemonteerd).
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik gebruik alleen de “activiteit” app van mijn apple watch om mijn fietsritjes (gps route, hartslag, totale tijd, gemiddelde snelheid, gemiddelde snelheid per km, calorien).
Watch gebruik ik ook voor google maps en onbekende routes
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

OMNI app gebruik ik alleen voor de lol. Verder laat ik mijn Garmin Fenix 5 horloge meelopen (edit: met Garmin Connect app op mijn telefoon dus, want anders voldoe ik kennelijk niet aan de vraagstelling met mijn reactie?), en voor die tijd heb ik Strava gehad. Smartphone is gemonteerd op mijn stuur, niet om te appen onderweg, maar wel omdat het bij een bericht, telefoontje of behoefte aan Google Maps handiger is om even snel een blik op het scherm te werpen in plaats van te stoppen en telefoon uit mijn jas of tas te wurmen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Blijft toch bijzonder dat je een redelijk eenvoudige vraag stelt en dan een antwoord krijgt wat niets met de vraag te maken heeft:-)
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Lomito

iMart schreef: 03 mar 2018, 07:54 Gebruik jij...
Het antwoord is NEE. Lijkt mij alles met de vraag te maken te hebben... ;p
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Zucht....
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Buiten strava om een rit te loggen niet echt nee maar ik volg mee misschien komt er iets leuk naar boven :cool2:
Plaats reactie