Bultaco Albero

gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Op het autosalon kwam ik een standje tegen van Bultaco, zij maken onder meer elektrische mountainbikes en sinds kort ook straat legale speed pedelecs.

De fietsen zien er eigenlijk heel onconventioneel uit en hebben veel weg van een mountainbike.

Als ik kijk naar het vermogen van de batterij en motor denk ik dat ze technisch gezien wel op kunnen tegen de Stromers.
Wat kost dat? €5950!

Wat denken jullie?

http://bultacobenelux.com/albero-2/

Afbeelding

SPECIFICATIES
Goedkeuring: Type: L1e (Bromfiets) *Verordening EU 168/2013 – Richtlijn 2002/24

Kleuren: Zilver/Bruin
Motor: Brushless/Permanente magneten/Wisselstroom/Op achterwiel, Zelfbeschermings- en geïntegreerde diagnosesysteem, Max vermogen 2kW
Max snelheid: 45km/u

Rijmodi: 3 modi (Sport-Tour-Eco)

Autonomie: SPORT: tot 50km / TOUR: tot 75km / ECO: tot 100km
Batterij: CAPACITEIT: 1,3kWh / CELLEN: Lithium-Ion met hoge levensduur / BMS (Battery Management System) CAN Bus / INPUT: 58,8V

Oplader: Off Board @8A / Gewicht: 1,5Kg / Oplaadtijd: 3h

Display/Connectiviteit: *Digitaal scherm met achtergrondverlichting / Biker Manager: Bluetooth, GPS, NFC keyless, APP smartphone, Sim GSM (standaard geïnstalleerde kaart – activering gegevensoverdracht optioneel ) / *Diagnose: CAN / MOD BUS

Frame: Single beam en achterbrug van aluminium

Standaard: zijdelings

Ophanging vooraan: Verstelbare upside-down vork, 130mm

Ophanging achteraan: Verstelbare monoshock (in- en uitgaande demping en voorspanning), Veerweg 150mm (Zwarte Veer)

Stuur: Café Racer stuur – Breedte 695 mm

Voorremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 4 zuigers

Achterremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 2 zuigers

Voorwiel: Velg Road: 24″ / Band: 24×2,35″ (Weg)

Achterwiel: Velg Road: 24″ / Band: 24×2,35″ (Weg)

Voorlicht: LED met DRL 1100 Lumen en automatische sensor (dag/nacht)

Achterlicht: Led (Positie – Stop)

Wielafscherming: Lang achterspatbord

Pedalen: Reflecterende antislip laag en afgedichte lagers

Zadel: Comfort

Lengte: 1894 mm

Wielbasis: 1189 mm

Hoogte Zadel: LOW SEAT: MAX 1.114,2 – MIN 1.011 mm

Gewicht: 42,26kg

Garantie: 2 jaar
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik vind hem wel mooi. Ik ga in't voorjaar toch eens een proefritje aanvragen.
Ben best wel benieuwt hoe dat rijdt. En wil het zelf wel eens aanvoelen ivm trappen en "gas geven" want ik kan me niet echt voorstellen hoe dat juist werkt. Hoe regel je nu de snelheid met de gashendel of door harder te trappen of beide...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik ben ook enthousiast. Zie de discussie vanaf viewtopic.php?f=5&t=468&hilit=bultaco&start=130#p13131, de proefrit was namelijk geweldig.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik kan dit soort modellen maar niet mooi vinden. Het dikke accublok op die plek onder het frame zorgt voor zo'n motorblok-look. En daar zit ik nou net niet op te wachten bij een fiets.

Dat is nou 1 van de dingen die ik juist zo mooi vind aan de stromer, klever en dergelijke. Design met duidelijk een fiets in gedachten.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Vind m ook niet erg mooi. Maar daar gaat het bij mij ook niet echt om. Als deze goede rij eigenschappen heeft, een sterke accu en een aantal duidelijke pre's tov mn st2 dan is dat voor mij een goede kandidaat. Masr goed. Hoop nog wel vele jaren met mn huidige stalen ros te mogen doen ;)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wiebe schreef: 14 feb 2018, 21:09 Ik kan dit soort modellen maar niet mooi vinden. Het dikke accublok op die plek onder het frame zorgt voor zo'n motorblok-look. En daar zit ik nou net niet op te wachten bij een fiets.

Dat is nou 1 van de dingen die ik juist zo mooi vind aan de stromer, klever en dergelijke. Design met duidelijk een fiets in gedachten.
Ik ben het helemaal eens met je. Het gewicht is ook over the top, dit is geen elektrische fiets meer maar een e-scooter waarmee je ook kan trappen wat mij betreft.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Op zich goede ontwikkeling elektrische brommers of motoren. Goed voor het milieu maar het zijn voor mij geen pedelecs en zeker niet geschikt voor het fietspad. Lijkt me ook voor een andere doelgroep dan de fietser, voor mensen die liever geen inpassing leveren om zich te verplaatsen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens.

Maar binnen die toepassing (e-scooter/brommer) vind ik dit wel echt een briljante machine. Ik zou mijn Stromer er absoluut niet voor inruilen, maar als ik geld teveel had, dan nam ik er zo eentje gewoon bij voor de lol.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Grappig hoe smaken kunnen verschillen.
Ik vind de bultaco schitterend.
Wellicht dst dat te maken heeft met mijn andere hobby: motorrijden.
De Klevers vind ik lelijk. Ze doen me denken aan gehandicapten fietsen of lage instapmodellen voor de oudere van dagen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volledig mee eens. Ik vind de Klever modellen tot nu toe ook erg lelijk. Maar: dat is op "papier", ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien. Voor het design van de Stromer (basic, robuust, clean) ben ik meteen als een baksteen gevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie