Baselayer

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Testwagen 5-8.
4 dagen geskied met de HH teams als onderlaag bij warme omstandigheden -5 op de top als 1e laag en bij -20 als eerste van de twee onderste lagen met een HH warm erover. Ja, wat zal ik zeggen? Het is gewoon geweldig om zo'n goed vochtafvoerende onderlaag te dragen.
Na dagen skiën ben ik zoek naar waar het vocht blijft maar waar eerder een vochtige onderlaag of rug werd is daarvan nu niets te merken. Ik ben echt verbaasd van het vermogen van de HH's maar ook de Crafts van mijn dochters en vrouw. Niemand klaagt over kou tijdens of na het skiën terwijl onze tweede dag toch echt extreme omstandigheden met volle sneeuw en kou was.
Ik draag ze graag overelkaar. Het zit bij de start even wat onwennig strak maar tijdens afdalingen en in de lift merk je er niets van.
Ik ben echt verbaasd dat er nauwelijks nog streekjes zijn die kou opnemen.
In mijn gezicht heb ik in de lift een smalle streep kou en in de rug bij tegen de zitting rusten. Verder gewoon helemaal niets.

Ik verwacht dat de HH's en de Crafts ons ook door de volgende dagen helpen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ondertussen sinds 2 dagen gebruik gemaakt van de Odlo Performance Blackcomb Warm.
De eerste ervaring (gisterenmorgen 3°C) was niet direct positief, dit ding is echt heel warm, ik had gewoon één laagje (Odlo Blackcomb + Odlo Midlayer Fleece + fietstruitje zomer lange mouwen + windstopper) teveel aan, en ik werk dus nat van 't zweet. Wel positief: truitje zit erg goed en aangenaam.
Daarna zowel gisterenavond als vanmorgen (3 °C)één laagje (zomers fietstruitje met lange mouwen) uitgelaten, maar ook dan twee keer toch wat last van transpiratie op de rug (volgens mij te wijten aan de (nieuwe) fietsbroek) maar ook op de armen. Nu is die windstopper niet direct ademend, dus dacht ik dat dat de boosdoener was.

Vanavond dus met Odlo Blackcomb + Odlo Fleece Midlayer en het zomerse fietstruitje gereden in temperatuur van 4°C. En dat was dus echt wel OK qua temperatuur. Terwijl die drie laagjes dus echt niets voorstellen.
Het truitje is nu toch in de was, volgende week nieuwe poging, maar de eerst conclusies zijn dat dat truitje dus echt wel zeer warm is, warmer dan de Craft en HH winterbaselayers die ik tot nu gebruikten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik heb gisteren de baselayer super thermo ondergoed van Brynje besteld. Ben eens benieuwd!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De versie met gaatjes, pleeyer, of met merino wol? Laat je bevindingen even weten!
Plaats reactie