Actioncam

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Paultje schreef: 23 jan 2018, 13:36 Hi Syl
Wil jij aub fotos plaatsen als het lukt om op je frame te monteren?
Ja doe ik :ay
Paultje schreef: 23 jan 2018, 13:36 Heb ook gopro maar session 5 voor snowboarden, maar ook op mijn ess de stuur
Behalve de pedalen hebben we ook nog bijna dezelfde cam. Leuk om te zien! Het zal als jouw ST5 geleverd wordt ook wel even zoeken worden naar een geschikte plek om de cam te monteren. Misschien inderdaad aan het frame.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Komende donderdag t/m zondag BTW-dagen bij Mediamarkt... Ik go voor een pro!
Lomito

Inmiddels heb ik de 'oude' camera (de Nikkei Extreme2 zonder beeldstabilisatie) op de fiets gemonteerd d.m.v. een plakmount staand op de Supernova Backlight. Mooi vlak stuk plastic om de mount op te lijmen met meegeleverde 3M-tape. De GoPro Hero6 (met sublieme beeldstabilisatie) is gemonteerd op het stuur met een stuurmount van de Nikkei.

De eerste rit van 45 km is goed verlopen, de mount bleef stoïcijns en de accu hield het gemakkelijk anderhalf uur vol.
.
Rearcam.jpg
Rearcam.jpg (254.19 KiB) 3641 keer bekeken
Lomito

Het leuke van de rearcam is dat je alsnog dingen kunt zien die je vrijwel onmogelijk hebt kunnen zien:
.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Nu de dagen weer wat langer worden, gaat het langzaam wat interessanter worden om de woon-werk ritjes vast te leggen.
Dus vandaag maar eens geprutst met wat montage opties voor de TomTom Bandit.

Eerst met een handlebar mount, maar die gaf tijdens een testrit de trillingen te veel door.

Uiteindelijk uitgekomen bij een gopro mount op een strap om de shockstop stuurpen. Alleen geen tijd meer voor nog een ritje.
Bijlagen
5BD7BC9A-4637-4D5C-8DD8-26D9AAED208E.jpeg
5BD7BC9A-4637-4D5C-8DD8-26D9AAED208E.jpeg (1.61 MiB) 3549 keer bekeken
ST3 cool white - sport - 983Wh
Lomito

De stuurmount van mijn GoPro trilde aanvankelijk ook enorm. Bij het eerste proefritje keerde ik na 100 meter al weer terug in de verwachting dat dit helemaal niets gaat worden. Tot mijn verbazing zagen de beelden er verbluffend strak uit, de beeldstabilisatie blijkt alle bewegingen/trillingen weg te werken... :d3:

Even later zag ik dat ik de stuurmount te stevig had aangedraaid waardoor deze gescheurd was. Even naar de dealer, tweecomponentenlijm in de scheur, dagje wachten en nu trilt de camera ook niet meer.

Ik ben benieuwd naar jouw beelden LNY!
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik had na jouw berichten ook de hoop dat het beeld wel mee zou vallen, maar doordat de mount een hoek moeten maken van 90 graden zitten er te veel koppelstukken tussen die zorgen voor te veel deining. I.c.m. deining door de shockstop werd dat echt te veel.
Door die hefbomen er tussenuit te halen hoop ik dat het allemaal wat stabieler wordt
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Lomito schreef: 07 feb 2018, 17:05 Inmiddels heb ik de 'oude' camera (de Nikkei Extreme2 zonder beeldstabilisatie) op de fiets gemonteerd d.m.v. een plakmount staand op de Supernova Backlight. Mooi vlak stuk plastic om de mount op te lijmen met meegeleverde 3M-tape. De GoPro Hero6 (met sublieme beeldstabilisatie) is gemonteerd op het stuur met een stuurmount van de Nikkei.

De eerste rit van 45 km is goed verlopen, de mount bleef stoïcijns en de accu hield het gemakkelijk anderhalf uur vol.
.
Rearcam.jpg
Nog even en dan horen we van Chris dat ie officieel als Google-street view-fietser in dienst is genomen 🤣 inclusief een ronddraaiende cam op zijn helm 👍🏻🤗

Keep up the good work
Groet Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

LNY schreef: 11 feb 2018, 19:08 Ik had na jouw berichten ook de hoop dat het beeld wel mee zou vallen, maar doordat de mount een hoek moeten maken van 90 graden zitten er te veel koppelstukken tussen die zorgen voor te veel deining. I.c.m. deining door de shockstop werd dat echt te veel.
Door die hefbomen er tussenuit te halen hoop ik dat het allemaal wat stabieler wordt
Met de ShockStop op je stuur zou ik overwegen om de camera ergens op het frame te monteren, bijvoorbeeld juist boven de U-vormige dagrijverlichting. Veel lager zou ik niet gaan want dan kom je in de blerf-zone. Voordeel van montage op het stuur is wel dat de camera gemakkelijk bereikbaar/bedienbaar is.
AmPeer schreef: 12 feb 2018, 21:56 Nog even en dan horen we van Chris dat ie officieel als Google-street view-fietser in dienst is genomen 🤣 inclusief een ronddraaiende cam op zijn helm 👍🏻🤗
En dan als een AH-hamster over straat... :lol:
.
action-cameras-mounted.jpg
action-cameras-mounted.jpg (61.68 KiB) 3461 keer bekeken
Bertus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:33

Iemand al ervaring met de Nikkei extreme X6 ? Heel interessante prijs (E 68,-) en de reviews zijn niet slecht. De Go Pro Session is inderdaad al voor 160 euro te koop en ik twijfel tussen tussen deze.
Bijlagen
525976.jpeg
525976.jpeg (23.41 KiB) 3446 keer bekeken
Wow, what a ride ! Stromer ST 1 - 630 Wh - Bodyfloat - Quadlock - Ortlieb backroller - Cateye BM45
Plaats reactie