Wensenlijstje voor Stromer ST3

Lomito

Met de nieuwe OMNI heeft Stromer in ieder geval digitale ruimte gemaakt voor allerlei extra functies die achteraf toegevoegd kunnen worden via updates of, verdienmodelletje, extra functies bij te kopen.

De grotere aandacht voor design is vrij eenvoudig te verklaren, de verschijningsvorm van de fiets is het eerste dat je ervaart en als je daarmee geen aandacht trekt heb je de belangrijkste kans op succes al laten lopen. En dat is zelfs ongeacht of men het ontwerp mooi of lelijk vindt.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Erwin schreef: 09 feb 2018, 15:19 Vorig jaar heb ik kort met een Santos ebike met Pinion en Gates riem gereden. Subliem!! Waarom zou een Stromer niet onderhoudsvrij mogen zijn. De Pinion versnelling heeft enkel een olieverversing nodig en de Gates riem wordt af en toe vervangen. Er bestaan verschillende fietsmerken die een Pinion versnelling, Gates riem en Go Swiss Drive combineren. vb Santos, Mi-Tech en nog meer te vinden met Google.

Kijk maar naar de Grace Urbanic. Een perfect voorbeeld van een snelle onderhoudsvrije speed pedelec. Enkel de batterij is wat aan de lichte kant.
....wel erg jammer dat ze -bij dit voor het overige zeer fraai ogend design- het ontwerp van de verlichting aan de stagiaire overlieten :o

Hier past de term "bouwlamp" beter dan voor onze St2(s) unit :cool2:
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-02-12 om 10.13.21.png
Schermafbeelding 2018-02-12 om 10.13.21.png (71.06 KiB) 3253 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Haha, ik vind de lamp er retro en tevens innovatief uitzien. Het ontwerp lijkt namelijk op een koplamp met ingebouwde camera. Jazeker, een camera, want het ontwerp doet me denken aan dat van de gedateerde Agfa.

serveimage.jpg
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Een e-bike kan ook mooi zijn, en véél mooier dan een Stromer is absoluut ook mogelijk
Kijk maar eens naar deze e-voluzione van pininfarina: https://www.pininfarina-evoluzione.com/

Daar moet om praktisch te zijn wel nog een grote spatlap op gezet worden :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Dergelijke fietsen zijn te mooi om mee in de regen te gaan rijden... meer iets om je mee voort te bewegen op een zondagmiddag in Milaan. Snelheid is niet geboden, sterker het moet zo langzaam mogelijk zodat je goed gezien kunt worden.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Lomito schreef: 12 feb 2018, 11:53 Dergelijke fietsen zijn te mooi om mee in de regen te gaan rijden... meer iets om je mee voort te bewegen op een zondagmiddag in Milaan. Snelheid is niet geboden, sterker het moet zo langzaam mogelijk zodat je goed gezien kunt worden.
Volgens mij identiek aan de ST5....... :D ook zo’n beauty.....
+ST2S and n-joying it to the max...
Lomito

Fastedde schreef: 12 feb 2018, 12:40 Volgens mij identiek aan de ST5....... :D ook zo’n beauty.....
De ST5 haalt het qua raffinement niet bij die prachtige Evoluzione die veel sierlijker en cleaner is. Maar ook ook minder praktisch en het blijft een spijt-pedelec met een te beperkt motorvermogen en hoge slijtage van de aandrijflijn.

En zo kom ik nog op een puntje voor de wensenlijst: aandrijflijn met Pinion, cardanas en achterwielmotor... :d3:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Waarom een cardanas?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Tony Mb schreef: 13 feb 2018, 06:06 Waarom een cardanas?
Om deze weg te werken in het frame. :cool2:
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Zwaardere batterij die ook in de ST2S past
Plaats reactie