Verende stuurpen
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Zie reactie Sylvia: soepelere elastomeer er in.
Je hebt vast in de omgeving een stukje rotweg met veel kuilen of zo'n fijn stuiter kinderkopjespad waarbij je armen/voorzijde goed geschud wordt......juist daar zal je het dempende effect van de ShockStop moeten merken. Deze zal de rit gewoon veraangenamen doordat de pieken uit het traject worden opgevangen.
Als je puur een asfaltrijder bent en altijd over een strakke weg kan rijden zal de ShockStop weinig voor je KUNNEN doen; er is namelijk niets uit te dempen.......
Ben heel benieuwd.
Grtz, Reinout
Je hebt vast in de omgeving een stukje rotweg met veel kuilen of zo'n fijn stuiter kinderkopjespad waarbij je armen/voorzijde goed geschud wordt......juist daar zal je het dempende effect van de ShockStop moeten merken. Deze zal de rit gewoon veraangenamen doordat de pieken uit het traject worden opgevangen.
Als je puur een asfaltrijder bent en altijd over een strakke weg kan rijden zal de ShockStop weinig voor je KUNNEN doen; er is namelijk niets uit te dempen.......
Ben heel benieuwd.
Grtz, Reinout
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Ja het is waarschijnlijk een verwennende route die ik rijd. In Zutphen heb ik een kilometer zone 30 met rood fietspad en kinderkopjes in het midden. Ik merk daar wel verbetering waardoor je comfortabeler op snelheid blijft. De brede winter Conti's geven al veel comfort merk ik.
Het verschil is minder merkbaar dan met de bodyfloat die je continue comfort geeft en ook glooiingen dempt.
Het verschil is minder merkbaar dan met de bodyfloat die je continue comfort geeft en ook glooiingen dempt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Kan je nagaan wat de combi van BF + ShockStop oplevert. Grote klasse....en daardoor kon ik gelijk de banden (zowel winter-Conti's als BigBen's) naar de 3 1/2 bar brengen waardoor ik ze fijner vind sporen. Da's persoonlijk natuurlijk.
Stromer ze,
Reinout
Stromer ze,
Reinout
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik kwam toevallig gisteren een artikel tegel op ridinggravel.com, waarbij iemand ook voor deze combi heeft gekozen:Reinout-St1x schreef: ↑16 dec 2017, 08:19 Kan je nagaan wat de combi van BF + ShockStop oplevert. Grote klasse....
Good Vibrations- by John Ingham
http://ridinggravel.com/components/good-vibrations/
John Ingram is met zijn 77 jaar waarschijnlijk de oudste serieuze gravel rijder in Minessota.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Na verwijderen van de 70 elastomeer en enkel de 60 erin merk ik duidelijk verschil. Mijn FM had mijn gewicht kennelijk boven de 120kg. ingeschat. Nu voelt het goed en worden harde klappen inderdaad meer gedempt doorgegeven.
Het kunststof binnenwerk van de Shockstop vind ik minder high quality dan dat het prima buitenwerk doet vermoeden.
Het kunststof binnenwerk van de Shockstop vind ik minder high quality dan dat het prima buitenwerk doet vermoeden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Ik wil ook de redshift op mijn ST2 gaan zetten. De + - 6 graden versie. De standaard stuurpen is 10 cm lang. Ik overweeg om een 11 of 12 cm redshift stuurpen te plaatsen. Nou las ik ergens op internet dat 1 cm verschil al veel uitmaakt in stuurgedrag. Heeft iemand ervaring met een 11 of 12 cm stuurpen op de ST2?
Liefst wil ik eerst het verschil tussen 10, 11 en 12 cm voelen voordat ik de redshift koop.
Liefst wil ik eerst het verschil tussen 10, 11 en 12 cm voelen voordat ik de redshift koop.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Ik overweeg ook om een Shockstop op mijn ST1 te zetten.
Het zou dan de 6 graden versie worden, maar ik kom nergens ervaringen tegen m.b.t. de lengte. Welke hebben jullie gekozen? 90, 100, 110 of 120? En dan specifiek voor de ST1 (20 inch)?
De standaard positie bevalt me prima. Dat kan ik alleen nu niet nameten omdat de fiets bij de dealer staat voor onderhoud.
Wat is de originele lengte?
Hebben jullie de originele lengte overgenomen of veranderd met de shockstop? En waarom?
Het zou dan de 6 graden versie worden, maar ik kom nergens ervaringen tegen m.b.t. de lengte. Welke hebben jullie gekozen? 90, 100, 110 of 120? En dan specifiek voor de ST1 (20 inch)?
De standaard positie bevalt me prima. Dat kan ik alleen nu niet nameten omdat de fiets bij de dealer staat voor onderhoud.
Wat is de originele lengte?
Hebben jullie de originele lengte overgenomen of veranderd met de shockstop? En waarom?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Vandaag voor het eerst met de +6 graden 11 cm shockstop gereden. Goh wat een verschil qua demping Ik denk dat ik hem binnenkort een keer andersom monteer als -6 graden variant. Het verschil tussen de standaard 10 cm stuurpen en de 1 cm langere merk ik niet. Maar zeer tevreden en een mooiere oplossing dan een geveerde voorvork. Ik vind mijn witte stromer mooier met witte voorvork.Elsje schreef: ↑28 jan 2018, 15:53 Ik wil ook de redshift op mijn ST2 gaan zetten. De + - 6 graden versie. De standaard stuurpen is 10 cm lang. Ik overweeg om een 11 of 12 cm redshift stuurpen te plaatsen. Nou las ik ergens op internet dat 1 cm verschil al veel uitmaakt in stuurgedrag. Heeft iemand ervaring met een 11 of 12 cm stuurpen op de ST2?
Liefst wil ik eerst het verschil tussen 10, 11 en 12 cm voelen voordat ik de redshift koop.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ik heb de shockstop omgedraaid en nu is hij 6 graden negatief. Ik ontdek nu een nadeel van de redshift. Hij is lager dan de standaard stuurpen dus nu steekt de vork boven de stuurpen uit waardoor ik de spanning op het balhoofd niet meer kan afstellen
Beste lijkt me een extra spacer te plaatsen van 3 tot 5 mm. Moet ik nog een speciale spacer hebben?
Beste lijkt me een extra spacer te plaatsen van 3 tot 5 mm. Moet ik nog een speciale spacer hebben?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.