Ik heb een toe toe Toeter

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Patrikius schreef: 07 jan 2018, 19:29 Dan zou de M99 Pro ook op de can bus aangesloten kunnen worden in principe.
Dat kan, alleen weet ik niet of de firmware van de ST2 er iets mee doet. Mogelijk kun je de firmware met de 'zelftest' in het servicemenu instellen op de M99 Pro. Ik heb dit langs zien komen op een ander forum, maar geen bevestiging gezien dat dit kan of zou werken.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb het niet in het menu gezien,
Heb er wel in gekeken. In principe zou je met een extra relais de switch in de remhendel een dubbele functie kunnen geven. Dan zou je ook het remlicht aan kunnen sluiten.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

[Topic samengevoegd met het bestaande topic over de claxon. Stromeur.]

De nieuwe Stromers van 2018 zijn zoals iedereen ondertussen al weet, uitgerust met een claxon/toeter.
Nu is mijn zorg over deze plaatsing van de desbetreffende claxon wel enorm groot, want zoals iedere stromer rijder mij zal bevestigen, is dit een zeer gevoelige plaats voor vuilophoping.

De ene lost het op door een 'DIY' spatlap, waar de andere het voor estetische redenen waarschijnlijk aan zich voorbij laat gaan.

Nu vroeg ik me af, zou deze claxon nog functioneren naarmate de vuilophoping vergroot, men kan immers niet tussen de metalen uitsparingen kuisen.

Zowel decibels alsook het functioneren van de claxon komt hier bij in het gedrang naar mijn mening. Stromer zal het hoogstwaarschijnlijk wel goed hebben uitgedacht en daartoe zijn redenen hebben om hem daar te hangen. Maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

Deelt iemand deze mening, zoniet hoor ik het ook graag natuurlijk. :D
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik ben het geheel met jou eens. Dit is gewoon vragen om problemen. :bh:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik zou het gewoon lekker aankijken. Gaat ie stuk, dan is het een garantie ding

Op verschillende motoren die ik heb gehad zat de claxon ook vol in de regen, wind en modder.
Altijd met de tuinslang afgespoeld en zijn altijd blijven werken. Ook op mijn motor van 18 jaar oud.
Waarom zou dat op een stromer niet kunnen?
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

LNY schreef: 26 jan 2018, 21:08

Op verschillende motoren die ik heb gehad zat de claxon ook vol in de regen, wind en modder.
Altijd met de tuinslang afgespoeld en zijn altijd blijven werken. Ook op mijn motor van 18 jaar oud.
Waarom zou dat op een stromer niet kunnen?
Idd, daar heb je een punt. Ik heb hier dezelfde ervaring mee. Zowel op mijn bromfiets lang geleden als op mijn motorfietsen.
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Echter de garantie stopt na 2 of bij een St2s 3 jaren en dan mag je gewoon zelf dokken.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Eerlijk? Als de claxon bij mij stuk zou gaan na de garantie zou ik er waarschijnlijk geen geld aan uitgeven om hem te vervangen. Nu volstaat de spurcycle ook voor mij en mis ik de claxon totaal niet.

Wat ook nog een optie is: er vanuit gaan dat stromer er over nagedacht heeft en dat ze een claxon hebben uitgezocht die tegen wat vuil en vocht kan. En het een kans geven dat het goed komt.
Nu wordt er gespeculeerd over een probleem zonder dat er iemand zich heeft gemeld met een probleem.
Ik vind dat wat voorbarig
ST3 cool white - sport - 983Wh
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Vuil en vocht is 1 ding, maar het ophopen hiervan kan wel tot een defect of onhoorbare claxon leiden, en als deze daar tegen kan vind ik dat allemaal goed en wel, maar als er 1 ding niet samen kan met elektronica , dan is het wel vocht. Dit vocht begint zich namelijk op dergelijke contacten te zetten en zorgt uiteindelijk voor corrosie, en dus ook een kapotte claxon.

Voorbarig.. misschien, (ik zou eerder kritisch zeggen)maar dat mag ook wel denk ik met een fiets van tussen 5k-10k €, want zoals eerder aangehaald, als de garantie verloopt en het is voor eigen portemonnee dan kan je niet anders dan het te vervangen, dit is namelijk de nieuwe vereiste waar een speed pedelec aan moet voldoen, dus bij een controle zullen ze hiervan op de hoogte zijn en een test uitvoeren. Geen werking is ... boete/waarschuwing. Net zoals bij een auto/motor moet deze claxon dus ten alle tijden werken. Misschien maak ik wel van een mug een olifant, de tijd zal het leren :ck:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

We kunnen dezelfde discussie over alle electronische componenten voeren dan.

Als typegoedkeuring enorm belangrijk voor je is, zul je vast ook geen andere zadelpen, bar-ends, spiegel, et monteren denk ik?
Want daarmee vervalt ook de typegoedkeuring.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie