OMNI App Update

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 10 jan 2018, 19:02 Geeft de Omni meer bijzonderheden prijs?
Ik heb ook wel eens hele rare gegevens in de OMNI gehad op mijn ST1 X. Dat was een rit waarbij ik ook meermaals een storing had, die veroorzaakt bleek te zijn door vocht. De controller is vervangen, alles weer helemaal oké. Ik heb de dealer toen gevraagd waar die rare OMNI gegevens vandaan kwamen, en hij meende dat dit een storing bij Stromer moest zijn.

Heel erg toevallig vond ik dat wel. Nooit gekkigheid in de OMNI, en als mijn Stromer gek gaat doen, dan ineens wel... Ik heb het erbij gelaten, het maakte me ook niet zo heel veel uit.

Later heb ik het nog eens gehad, toen hielp het om de app helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten. Daarna waren alle gegevens als normaal en was ik helaas geen Mega Mindy meer. Synchronisatiefoutje was toen dus de boosdoener.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Bij mij is de app betrouwbaarder dan de uitlezing uit het display (OMNI) op de fiets. Snelheid, verbruik zijn realistisch op de app maar niet op het display van mijn ST2. Met name het verbruik in WH per kilometer. Volgens mijn display heeeuuuul erg veel! De dealer heeft de klacht uitstaan bij Stromer voor mij. Ze weten nog niet waar het aan ligt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elsje op 10 jan 2018, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 10 jan 2018, 21:57 Met name het verbruik in WH per kilometer. Volgens mijn display heeeuuuul erg veel! De dealers heeft de klacht uitstaan bij Stromer voor mij. Ze weten nog niet waar het aan ligt.
Dat is inderdaad ook bizar. Ik ben benieuwd waar Stromer mee gaat komen als antwoord.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik ook. Ik houd jullie op de hoogte. Gelukkig rijdt mijn ST2 er niet minder om :cool2:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Elsje schreef: 10 jan 2018, 22:24 Ik ook. Ik houd jullie op de hoogte. Gelukkig rijdt mijn ST2 er niet minder om :cool2:
Even een update. Mijn dealer heeft mijn ST2 voorzien van een softwareupdate. Hierdoor is het verbruik per kilometer lager geworden maar klopt nog steeds niet :shock: Het verbruik is gedaald naar 19,5 WH. Het totaalverbruik is 109 KWH. In mijn OMNI app staat een totaal verbruik van 72 KWH. Dat lijk mij realistischer omdat ik dan op een verbruik van ongeveer 12,7 WH/KM uitkom.
Als ik mijn ritverbruik vandaag (zie hieronder 420 WH) vergelijk met de restcapaciteit van de accu 27% reken ik een hoger verbruik uit obv 63% van 814 WH. :? Allemaal te grote verschillen. Afrondingsverschillen kan ik begrijpen maar deze verschillen niet. Gelukkig leidt dit niet tot storingen dus mijn ST2 rijdt goed al vind ik dat hij de ondersteuning te snel afbouwt. Ik ga mijn fiets binnenkort bij de dealer neerzetten om hem softwarematig helemaal na te lopen.

Afbeelding

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

*Bump*

Hier nog wat uitgekomen Elsje?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Stromer OMNI App versie 2.4.4 is uit (iOS): https://itunes.apple.com/nl/app/stromer ... d699603870

Nieuw:
-Miniaturen en namen van nieuwe voertuigmodellen
-Handleiding en veelgestelde vragen over nieuwe voertuigmodellen
-Verschillende optimalisaties
We zijn blij dat je de Stromer OMNI-app gebruikt. De Stromer OMNI-app wordt regelmatig bijgewerkt. Met elke update verbeteren we de prestaties, repareren we fouten of implementeren we nieuwe functies. Veel plezier met de app en geniet van je rit.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik kwam er gisterochtend achter na mijn ochtendrit. Halverwege werd de ondersteuning in stand 2 minder. Op mijn werk de app opgestart. Wat bleek ik moest mij eerst opnieuw aanmelden. Na het aanmelden en opnieuw de instellingen standje 2 opslaan en accepteren op de Omni reed hij weer als vanouds.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie