Cratoni Smartride helm (NTA-8776 gekeurd)

Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

[Berichten over deze helm afgesplitst vanuit diverse topics naar een eigen topic. Stromeur.]

Ik zit eigenlijk te wachten op de Cratoni c-94 smarthelmet (met speakers voor telefoon en audio, richtingaanwijzers en een crash sensor). Huidige helm is een Abus Pedelec+
IMG_0006.PNG
IMG_0006.PNG (970.42 KiB) 9293 keer bekeken
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

C-94 was de naam van het concept, hij is de smartride gaan heten:

http://www.tweewieler.nl/onderdelen-acc ... c-10130651

De importeur heeft vorige week een roadshow gehouden voor dealers, ik mocht ook wel ff langskomen omdat ik er een wilde passen maar had helaas geen tijd. Ik durf em niet zomaar online te bestellen..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice. Wat doet die crash sensor? Airbag-achtig iets? Dat zou ik wel een goeie toevoeging vinden, ik weet dat ze bestaan voor helmen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Nee die stuurt een bericht naar een voorgedefineerd persoon dat je bent gevallen.
axeldenekamp
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2017, 20:42

[Edit Stromeur: foto's rechtop gezet.]

IMG_4672.JPG
IMG_4672.JPG (1.21 MiB) 9525 keer bekeken
IMG_4678-1.JPG
IMG_4678-1.JPG (1.33 MiB) 9524 keer bekeken
IMG_4679.JPG
IMG_4679.JPG (1.23 MiB) 9523 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zien er goed uit zeg! Cratoni staat op Eurobike, daar zullen ze deze helmen ongetwijfeld ook tentoon stellen. Ik ben zeer benieuwd, en zal foto's maken als ik de kans krijg. Mocht iemand nog iets specifieks over deze helmen willen weten: shoot! Dan vraag ik de vertegenwoordiger op de beurs wel uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Vandaag even bij QICQ te A'dam binnen gelopen om hun assortiment aan NTA 8776 helmen te bekijken en met name te passen.

Zij hebben o.a. de merken CRATONI en KALI
deze merken brengen nu helmen op de markt die meer op brommer helmen lijken.
Deze helmen omvatten m.a.w. het hele hoofd inclusief de oren.

Sommige zijn daarbij weliswaar in de maat die bij mijn hoofd past, maar dermate nauw dat bij het opzetten mijn oren dubbel klappen (en ik heb geen flaporen ;-)
Pas na herhaaldelijk op en neer schuiven en wat geduw met mijn handen zit alles comfortabel binnenboord
Om dit nu iedere keer te moeten gaan doen voordat ik met mijn Stromer "en route" kan, is voor mij te hinderlijk en daarom een deal breaker .

Om die reden dus Exit deze modellen maar ook omdat ik met een algehele oorbedekking verwacht dat dit teveel het gevoel zal wegnemen op een fiets te zitten,

Ik ben (nog) geen Stromer gebruiker (ik verwacht de st2s binnen nu en afzienbare tijd)
Dus hoe onprettig of prettig een helm is die de reguliere racefiets helm benaderd , en hoe windgeruis bij een constante snelheid van 40+ km/u gaat uitwerken, kan ikzelf dus nog niet aangeven.

Enfin, vooralsnog ben ik meer gecharmeerd van het reguliere racefietshelm-model, boven een " brommert"

Cratoni verwacht in die racefiets helm vormgeving medio sept. / eind sept. wel met een NTA 8776 gecertificeerde helm te komen. Die zal dus de vormgeving van de huidige Abus helm benaderen maar dan wel met vizier. !!!
Prijs indicatie € 150- € 160
(alles naar zegge: QICQ,)

Overigens zou ook Abus haar huidige Speed-pedelec helm met vizier gaan uitbrengen .
Maar die komt in ieder geval later op de markt dan de Cratoni vizier-helm en de prijzen zijn mij nog niet bekend

Wellicht gaat Stromeur / Sylvia, hierover op de Eurobike-2017 meer ervaren om ons verder te informeren
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cratoni (en een aantal andere helm-fabrikanten) staat op Eurobike en staat absoluut op mijn lijst van te bezoeken stands.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik hoop dat ect dat jullie meer info meebrengen van de beurs, ikzelf wil graag de Cratoni smartride, met name de "signaleer bij ongeval" functie spreekt mijn wederhelft erg aan, we lopen op de speedpedelec nu neenmaal iets meer risico.....

Ben nieuwsgierig naar de afdekking rond het oor, ivm windgeruis....valt me bij de Abus erg tegen ondanks mijn gemonteerde Windblox.

Hoop dat de levertijd ook gehaald gaat worden!
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AmPeer schreef: 28 aug 2017, 19:01 Sommige zijn daarbij weliswaar in de maat die bij mijn hoofd past, maar dermate nauw dat bij het opzetten mijn oren dubbel klappen (en ik heb geen flaporen ;-)
Ik wel, en ik ga ze állemaal proberen met die flappers van me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie