Snelheid ineens begrensd op 40km

Stromerfan
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2017, 20:29

Eerst met een doekje alle rotzooi weg geveegd en toen voorzichtig met een zachte tandenborstel afgeborsteld.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Weer een erg bruikbare tip. Ééntje om te onthouden. :ay
Wel voorzichtig poetsen en niet met een schroevendraaier gaan tussen zitten pulken...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Stromerfan schreef: 10 sep 2017, 14:59 Eerst met een doekje alle rotzooi weg geveegd en toen voorzichtig met een zachte tandenborstel afgeborsteld.
Gedemonteerd dus? Toch niet enkel aan de buitenkant het proper gemaakt?
Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

Ik had min of mee hetzelfde probleem. Ik mailde met QICQ en ze gaven me deze tip.

Je kan even checken of de sensor goed staat afgesteld. Aan de achterkant van de fiets, in die buurt van de derailleur zie je in het frame een metalen plaatje met twee schroefjes. Dit plaatje moet aan alle kanten vrij van het frame zijn en precies in het midden afgesteld staan. Het kan zijn dat deze scheef zit en/of zelfs het frame raakt. Als je deze goed afstelt kan het probleem verholpen zijn.

Na een ritje van 30 km lijkt het probleem opgelost.

Groeten Aäron
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

H'mmm...
Nu een weekje trotse eigenaar van een ST1, maar ergens een klein beetje een bekocht gevoel....
Ik weet, het is geen nieuwe maar een DEMO model met 2 jr garantie ( niet bij een STROMER dealer,... maar toch.. )

De eerste dag 46km/hr hehaald zonder problemen en daarna niet meer...
Het was welliswaar "windje mee" maar had tot ca 45km/hr gewoon ondersteuning.

De andere ritjes kom ik niet boven 40.6km/hr. Daar houdt 'ie echt in.
Ik kan best een beetje trappen, maar zonder bovengemiddelde inspanning kwam ik echt niet verder.

Ik heb zojuist het koppelsensor plaatje (met de twee boutjes) los genomen, de sensor zelf - vanaf de andere kant van het wiel - met Contactspray schoon gespoeld ( er zat wel wat zand/ vuil in de sensor, maar dat zag er niet "hard" uit. ) ( "hard" als in, zorgen voor voldoende "tegenkoppel-meting ")

Ik ben benieuwd of deze actie soelaas biedt >
Ik hoop het wel, want 45km/hr, wil ik toch wel weer graag op het display zien staan.. :d3:

Wordt vervolgd.
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

'Nope,....
nou ja ,...41.3km/hr...

Da's nu niet echt de snelheidsverhoging die ik voor ogen had.....

Heeft er iemand een ST1 die wél 45km/hr haalt met "normaal / stevig " trappen ?
:?:
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Bij 44,4 is het klaar bij mij.
Met de boost erbij kan ik nog een stukje verder
ST3 cool white - sport - 983Wh
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

44.4 en dat is het. Ik moet dan echt stevig op de trappers gaan staan en zeker geen wind op kop. Normaal zit ik tussen 37 en 41. Dan blijft het voor mij leuk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snaker_dann schreef: 17 jan 2018, 20:37 'Nope,....
nou ja ,...41.3km/hr...

Da's nu niet echt de snelheidsverhoging die ik voor ogen had.....

Heeft er iemand een ST1 die wél 45km/hr haalt met "normaal / stevig " trappen ?
:?:
De meest gehoorde snelheid voor de ST1 is, zoals hierboven al aangegeven door de ST1-rijders, rond de 44,4km/u. Daarna voel je dat de motor ingrijpt. Die 41,3km/u is dus te laag, als het tenminste niet aan je conditie ligt, maar aan dat je voelt dat de motor ingrijpt.

Weet je zeker dat de koppelsensor volledig correct geplaatst is? Zie post Aäron een stukje terug.

Als je er zelf niet uit komt, dan zou ik ermee langs de dealer gaan. Of heb je geen garantie meer?

Verder weet ik niet of dit bij de ST1 ook zo is, maar vanaf de ST1 X neemt de motorondersteuning zeer geleidelijk af naarmate de accu leeg begint te raken. (Misschien dat de ST1 rijders dit kunnen bevestigen of ontkrachten.) Het is niet echt voelbaar, maar het kan wel enkele kilometers per uur schelen. Kun je ook niet tegen de 45km/u rijden met een volle accu?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 18 jan 2018, 23:16 Verder weet ik niet of dit bij de ST1 ook zo is, maar vanaf de ST1 X neemt de motorondersteuning zeer geleidelijk af naarmate de accu leeg begint te raken. (Misschien dat de ST1 rijders dit kunnen bevestigen of ontkrachten.)
Bij 44,4 komt er echt een olifant achterop zitten, dan gaan de ankers uit en kan je opnieuw beginnen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie