Challenge to self Stromer vs. auto

Plaats reactie
buco

Sinds ik een deftig zadel op mijn ST2 heb gemonteerd en ik dagelijks naar het werk ga met de Stromer. Ik ben sinds begin september 2017 niet meer met de wagen naar het werk geweest, 35km enkel, ben ik er echt een sport van het maken om de auto van mijn vriendin stil te laten staan. We zijn de laatste keer in april 2017 gaan tanken en de tank is nu nog steeds halfvol. De challenge?

Gewoon april 2018 halen zonder te gaan tanken :mrgreen:

Eerst was het niet meteen een echte challenge maar naarmate de maanden vorderden in 2017 en het echt lukte om haar auto niet te gebruiken werd het voor mij wel een challenge.

Nog een leuke: ik hoef dit helemaal niet te doen want net zoals bijna elke zichzelf respecterende Belg ben ook ik schuldig aan salariswagenbezit met tankkaart, het kost me niets om met de wagen te gaan. Maar toch, de Stromer is in mijn ogen een beter alternatief en ronduit verslavend. Iets wat ik hier waarschijnlijk niet hoef uit te leggen :D

Volgende week koop ik een nieuwe batterij voor de Stromer. Zodat dat metertje mooi zo blijft staan.
5471B8DD-D315-4AA2-A697-E87CA44D7768.jpeg
5471B8DD-D315-4AA2-A697-E87CA44D7768.jpeg (429.15 KiB) 3388 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

buco schreef: 12 jan 2018, 22:07 We zijn de laatste keer in april 2017 gaan tanken en de tank is nu nog steeds halfvol. De challenge?

Gewoon april 2018 halen zonder te gaan tanken :mrgreen:
Bril-jant!! :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik heb nog beter gedaan, nadat de auto al 3 maanden onaangeraakt stond heb ik hem paar maanden geleden gewoon verkocht, nog geen moment gemist :mrgreen:
buco

Dat is uiteindelijk waar ik naartoe wil, die 2e auto eruit! :ay We hebben in totaal zo'n 1000€ kosten gehad aan haar wagen en maar ~250km gereden, dat zijn peperdure kilometers :o .

Maar eerst moeten we nog een paar andere dingen bekijken. Mijn vriendin begint volgende week op een nieuwe werkplek en wil uiteraard eerst nog bekijken hoe dat loopt.

Ondertussen Stromer ik door tot april ;)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

100% gelijk niet over 1 nacht ijs gaan (letterlijk soms :mrgreen: ), de tweede auto was bij ons exclusief voor mij en de vriendin gebruikte alleen onze andere auto dus die keuze was wel makkelijker voor mij.
buco

Zebbernaut schreef: 13 jan 2018, 11:38 100% gelijk niet over 1 nacht ijs gaan (letterlijk soms :mrgreen: )
:lol:

Bij ons is de afspraak dat diegene die de langste afstand moet doen, het recht heeft op de wagen. Kilometers kosten niets en wat er ook gebeurt (ongeval/defect), met de mijne gaan we nooit onverwachte kosten hebben.

De komende maanden gaan we gewoon doen alsof de 2e wagen er niet meer staat en zien hoe dat lukt (of niet lukt).
Lomito

Wij doen het inmiddels zo'n 2-3 maanden met een auto minder en slechts enkele keren een plan moeten aanpassen vanwege onverwachte omstandigheden, zoals een zieke dochter ophalen van school (achterop is geen optie). En voor de maandboodschappen moet ik even wachten op een mooie dag waarop mijn vrouw met de fiets naar haar werk gaat en ik de auto kan pakken. En dat zijn dan ook geen redenen om die 2e auto aan te houden.

We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt om twee suffe auto's (Opel Meriva en Zafira) te verkopen en een heel erg leuke auto (Hyundai Tucson 1.6T-GDI premium) te kopen. :cool2:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Nu inmiddels al een jaar met 1 auto ipv 2. Na het inleveren van de lease auto geen andere auto gekocht, wel wezen rondkijken (met 3 tieners achterin een 206 is niet optimaal :lol: ). Na een maand een blitse matzwarte Lancia gekocht en de 206 via marktplaats de deur uit. De auto kan gerust een dikke week stilstaan. Ligt eraan of de jongens uit moeten voetballen en ik moet rijden of dat de lokale trots uit Enschede thuis speelt. En uiteraard de familiebezoeken die vrijwel allemaal ver weg wonen.
Auto staat dus in prinicipe altijd voor de deur, maar mijn vrouw laat 'm het liefst staan, rijdt niet graag en doet alles met de fiets (werkt ook vlakbij). Zelfs de weekboodschappen, tot op het gevaarlijke af fietsen met een tas aan het stuur :av

Die 2e auto is dus al lang vergeten. We reden er ongeveer 3-4.000 km mee, toch nog. Tezamen met de 32.500 van de lease auto toch een km of 35.000. Nu hebben we er iets meer dan 15.000 op zitten. 20.000 km dus met trein en fiets gedaan :d3:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
buco

Misschien tijd voor een update hier.

Ondertussen zijn we april 2018 gepasseerd. En heb ik de challenge gehaald? ... ... Helaas niet.

Begin dit jaar heb ik door een burn-out thuis gezeten en de keuze gekregen of ik mijn salariswagen wilde houden tijdens mijn ziekteverlof. Gezien me dat potentieel een berg geld had gekost heb ik hem maar op de parking van het werk laten staan en hebben we het een tijdje enkel met de wagen van mijn vriendin gedaan. Alleen wat we effectief aan diesel betaalden hadden we als extra kost, taxen en verzekering was toch al betaald.

Ondertussen ben ik terug (halftijds) aan het werk, heb ik de wagen terug en kregen we de rekening voor BIV belasting + verzekering net binnen van de wagen van mijn vriendin. Gevolg, 500 euro aan rekeningen deze maand en mijn vriendin die toch maar beslist om de wagen buiten te keilen :cool2: . Deze avond is de wagen ook effectief verkocht :az .

Uiteindelijk hebben we zelfs ondanks de omstandigheden maar 2000km in dik jaar tijd met de 2e wagen gereden :d3: . Los van het feit dat we 1 jaar met 1 tank (net) niet gehaald hebben blijf ik het wel cool vinden dat we haar auto buiten hebben kunnen gooien en gewoon verder gaan met 1 :dwarf:

(dank je wel ST2)
Plaats reactie