band plakken ehbo

jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

Ja de vraag gaat toch ff over noodsituatie dus dat spul wat je in de banden snel kunt spuiten om
laatste km's te kunnen doorfietsen.

Werkt dit? Het is een soort van schuim!
jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

Hallo
Ik zoek naar middel bij lekke band op weg naar werk ofzo snel te kunnen reageren.
(heb dan geen tijd voor band te plakken)
Iemand bekend en ervaring met Schwalbe Doc Blue om zo curatief de band te dichten en zo toch naar werk te fietsen?

Er staat in handleiding:
. Alleen voor binnenbanden met een uitneembaar ventielinzetstuk.

En uiteraard op later tijdstip thuis op gemak de band maken

Groet
Jeroen
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb een Gaadi binnenband in mijn tas zitten samen met bandenlichters, pompje en mesje. Nog niet nodig gehad de afgelopen 4000 km. Mesje om de kapotte banden door te snijden. Gaadi binnenband kan je plaatsen zonder het wiel te verwijderen. Het is wel een tijdelijke oplossing dus thuis ligt een nieuwe binnenband klaar.

Ik vraag me nog wel af of de ervaringsdeskundigen met lekke banden de fiets op z'n kop zetten. Liever doe ik dat niet ivm beschadigingen met name van alles aan het stuur.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zet mijn Stromer rustig op de kop. Maar wel in de berm, niet op de harde straat. Het scheelt dat ik bar-ends heb en daar steunt het stuur op. Alle afneembare elektronica zoals mijn smartphone haal ik voor de zekerheid wel eerst van het stuur af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Elsje schreef: 10 jan 2018, 22:36 Ik heb een Gaadi binnenband in mijn tas zitten samen met bandenlichters, pompje en mesje.
Geniaal ! Ik kende dit product nog niet. Ik ga dit toevoegen aan mijn thuis-kom-pakketje.

De binnenband heb ik momenteel voorzien van een vulkaniserende vloeistof die bij een lek het gaatje dicht. Dat helpt natuurlijk niet bij grotere gaten, vandaar dat de Gaadi-oplossing mijn interesse heeft.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De vloeistof is van Schwalbe (https://www.schwalbe.com/nl/procore/art ... -blue.html). Het was een prima tip van mijn stromerdealer.
jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

doc blue besteld en tevens CO2 cartridges
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

2 Gaadi's zijn onderweg :)
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Gaadi ...
Dat kende ik nog niet. Lijkt me een zeer praktische oplossing.

ik heb overigens ook geen praktische ervaring met de hier eerder aanbevolen vloeistof
Is dat gewoon een kwestie van zo'n flesje op ventiel plaatsen en leeg knijpen, wiel rond draaien en wachten tot uitharding?


Net even gegoogeld op Gaadi en zie op verschillende sites uitsluitend een 28# aangeboden.

Zelf rijd ik de St2S (20 inch) en zag op de buitenband de afmeting 26# x 2 staan.

Vandaar mijn vraag
gaat 28 # GAADI passen ? of kan iemand aangeven of ik een 26# Gaadi moet kopen + link waar ik die kan kopen

Vast dank
Groet Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Spuitbus : na lek het voordeel dat met inspuiten de band gelijk isopgeompt


Anti-lek vloeistof

De anti-lek vloeistof vereist na het afvullen van binnenband dat de binnenband met fietspomp of patronen op spanning komt

Vraagje:
Gebruikt je de anti-lek vloeistof nu juist vóór je lek rijdt (preventief ) of nadat je hebt lek gereden ?
Of is dat afhankelijk van het product ?
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie