Ik heb een toe toe Toeter

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toch is de SpurCycle de allerbeste onder de fietsbellen :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

En zoiets? ;p

Afbeelding
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 31 dec 2017, 18:51 Toch is de SpurCycle de allerbeste onder de fietsbellen :mrgreen:
Staat op mijn verlanglijstje.

De toeter wordt 9 van de 10 keer wordt gebruikt om aan te geven dat de fietser opzij moet omdat iemand er langs wil. Daar is de toeter niet voor bedoeld maar als je zo'n ding hebt gebruik je hem ook. Een van de redenen waarom Amsterdam de snorscooters naar de rijbaan wil verbannen. En wij willen keuze vrijheid :?
Toeter, richtingaanwijzers allemaal zaken om ons voor eens en altijd naar de rijbaan te verbannen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Goed nieuws :mrgreen:

Ik heb de 12V gevonden die ik zocht. Op de Rosenberger plug op het frame van de fiets staat ongeveer 12V DC. Dit betekent dat we - waarschijnlijk - de ST5 toeter met de volgende componenten op een elegante wjize aan kunnen sluiten op iedere Stromer met een Rosenberger laadplug. Ik weet niet of iedere fiets die heeft, de ST2 in ieder geval wel.

RoPD® charging connector jack right angle (we sluiten maar twee pinnetjes aan, aarde en 12Vaux)
EnergyBus-member-information-availability-of-3d-data-for-all-EnergyBus-connector-types_medium.jpg

Magura compatible drukknopje (vooral niet te hard aandraaien :) )
achakelaar.PNG

Universeel frameklemmetje
3.PNG

Die Hube :)
2.PNG

Ik wil nog niet teveel op de zaken vooruit lopen. Eerst een prototype testen. Maar misschien is het een idee om - wanneer het prototype naar tevredenheid werkt - een poll te houden voor een eventuele groepsaankoop?

... wordt vervolgd.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

rvaneijk schreef: 02 jan 2018, 20:46 Goed nieuws :mrgreen:

Ik heb de 12V gevonden die ik zocht. Op de Rosenberger plug op het frame van de fiets staat ongeveer 12V DC. Dit betekent dat we - waarschijnlijk - de ST5 toeter met de volgende componenten op een elegante wjize aan kunnen sluiten op iedere Stromer met een Rosenberger laadplug. Ik weet niet of iedere fiets die heeft, de ST2 in ieder geval wel.

RoPD® charging connector jack right angle (we sluiten maar twee pinnetjes aan, aarde en 12Vaux)
EnergyBus-member-information-availability-of-3d-data-for-all-EnergyBus-connector-types_medium.jpg


Magura compatible drukknopje (vooral niet te hard aandraaien :) )
achakelaar.PNG


Universeel frameklemmetje
3.PNG


Die Hube :)
2.PNG


Ik wil nog niet teveel op de zaken vooruit lopen. Eerst een prototype testen. Maar misschien is het een idee om - wanneer het prototype naar tevredenheid werkt - een poll te houden voor een eventuele groepsaankoop?

... wordt vervolgd.

Toch jammer dat er geen bedradingsschema is van de ST2. Dan zou je eenvoudig hier een aansluiting kunnen maken.

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 07 jan 2018, 17:29 Toch jammer dat er geen bedradingsschema is van de ST2. Dan zou je eenvoudig hier een aansluiting kunnen maken.
Het zal er vast zijn, maar mooi niet dat Stromer die vrij geeft. Er zal vast wel een keer iemand ergens ter wereld een service manual online delen, maar ik heb er tot nu toe helaas nog geen gevonden. (Ik zoek er wel regelmatig naar.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

rvaneijk schreef: 02 jan 2018, 20:46 Goed nieuws :mrgreen:

Ik heb de 12V gevonden die ik zocht. Op de Rosenberger plug op het frame van de fiets staat ongeveer 12V DC. Dit betekent dat we - waarschijnlijk - de ST5 toeter met de volgende componenten op een elegante wjize aan kunnen sluiten op iedere Stromer met een Rosenberger laadplug. Ik weet niet of iedere fiets die heeft, de ST2 in ieder geval wel.

RoPD® charging connector jack right angle (we sluiten maar twee pinnetjes aan, aarde en 12Vaux)
EnergyBus-member-information-availability-of-3d-data-for-all-EnergyBus-connector-types_medium.jpg


Magura compatible drukknopje (vooral niet te hard aandraaien :) )
achakelaar.PNG


Universeel frameklemmetje
3.PNG


Die Hube :)
2.PNG


Ik wil nog niet teveel op de zaken vooruit lopen. Eerst een prototype testen. Maar misschien is het een idee om - wanneer het prototype naar tevredenheid werkt - een poll te houden voor een eventuele groepsaankoop?

... wordt vervolgd.
Hier een pdf van de connector.
Zou wel even goed kijken want volgens mij worden de 4 pennen gebruikt voor de communicatie met het BMS. Heeft de st2 ook een CAN Bus? Waarschijnlijk worden er dan ook twee voor deze bus gebruikt.

https://lunacycle.com/rosenberger-magne ... nd-female/
Hier kun je een pdf downloaden van de connector.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 07 jan 2018, 17:38
Elsje schreef: 07 jan 2018, 17:29 Toch jammer dat er geen bedradingsschema is van de ST2. Dan zou je eenvoudig hier een aansluiting kunnen maken.
Het zal er vast zijn, maar mooi niet dat Stromer die vrij geeft. Er zal vast wel een keer iemand ergens ter wereld een service manual online delen, maar ik heb er tot nu toe helaas nog geen gevonden. (Ik zoek er wel regelmatig naar.)
Ik kan vanaf de foto in ieder geval de rode (dikke kabel) met +48V en de zwarte met aarde. De beide CANopen draden hebben in de hele fiets eveneens dezelfde kleur. Hoe dan ook, de verdeler is - mijns inziens - een onderdeel dat de moeite waard is om nader te bekijken.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Patrikius schreef: 07 jan 2018, 19:17 Zou wel even goed kijken want volgens mij worden de 4 pennen gebruikt voor de communicatie met het BMS. Heeft de st2 ook een CAN Bus? Waarschijnlijk worden er dan ook twee voor deze bus gebruikt.

https://lunacycle.com/rosenberger-magne ... nd-female/
Hier kun je een pdf downloaden van de connector.
De ST2 heeft zekers een CANbus. Hierover loopt het Energybus protocol voor onder meer het veilig (ont)laden van de accu.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Dan zou de M99 Pro ook op de can bus aangesloten kunnen worden in principe.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Plaats reactie