Alternatief voor de Tibetaanse gong

Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Stromeur schreef: 08 apr 2018, 15:43 Ik zie inderdaad nu pas dat de fietsbel op de 2018 modellen helemaal weggelaten is. Niet dat je nou zoveel had aan de fabrieksbel, maar ik had eigenlijk verwacht dat Stromer wel gekozen zou hebben voor een combi in plaats van alleen de toeter, waarmee je sommige fietsers echt een hartverzakking gaat bezorgen.

Ik zou behalve de toeter ook altijd nog een fietsbel monteren.
Helaas mag dat niet volgens Regeling Voertuigen, Artikel 5.6.71 lid 1. Een bromfiets (=Stromer) mag zijn voorzien van óf een claxon óf een bel. Lid 4 verbiedt meerdere inrichtingen. Stromer kan dat dus niet plaatsen want daarmee zou de Stromer niet goedgekeurd worden. In feite mag de eigenaar hem ook niet plaatsen, met het risico op een WOK status.

Zie ik overigens niet snel gebeuren, ik heb ook een claxon en een bel, maar dat verklaart wel...
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Ik heb mn claxon nog nooit gebruikt om iemand voorbij te steken. Wel tegen een automobilist die claxonneetde naar mij 😜

Ik vertraag gewoon en stop met trappen zodat mn fiets het gekende drijfgeluid maakt, meestal horen ze dat en in het geval van niet, zeg ik eens "ring ring" 😁

Om eerlijk te zijn schrok ik me altijd rot als er een speedpedelec voorbij zoefde en claxonneren of bellen met de fietsbel komt zo onvriendelijk over. Gek he.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromertheke schreef: 08 apr 2018, 18:59 Helaas mag dat niet volgens Regeling Voertuigen, Artikel 5.6.71 lid 1. Een bromfiets (=Stromer) mag zijn voorzien van óf een claxon óf een bel. Lid 4 verbiedt meerdere inrichtingen. Stromer kan dat dus niet plaatsen want daarmee zou de Stromer niet goedgekeurd worden. In feite mag de eigenaar hem ook niet plaatsen, met het risico op een WOK status.

Zie ik overigens niet snel gebeuren, ik heb ook een claxon en een bel, maar dat verklaart wel...
Aha, merci :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie