Smartphone houder

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een telefoonhouder voor op het fietsstuur is interessant voor fietsers die geen GPS fietsnavigatiesysteem hebben en routekaarten op hun smartphone gebruiken. Het is sowieso wel lekker om je telefoon onder handbereik te hebben, zodat je niet in je jaszakken of fietstas te hoeven graaien.

Je koopt een smartphone houder voor je fiets al vanaf een tientje. De meeste houders worden met een kunststof bandje of strips om het stuur geklemd en de telefoon wordt met rubber bandjes, een klemhouder of case aan de mount bevestigd.

Eerlijk gezegd vind ik die elastiekjes om mijn telefoon helemaal niks en de meeste houders ogen nogal lomp en plastic fantastic. Ik hoef al die polonaise niet in de toch al vrij volle cockpit van mijn Stromer, en ik wil zeker weten dat ik mijn dure telefoon niet verlies met een snelheid van 45km/u.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een betrouwbare, stevige én mooie houder om mijn Samsung Galaxy S7 Edge op het stuur van mijn Stromer ST1 X te bevestigen, en ik heb er eentje gevonden:

De Rokform Galaxy S7 Edge Pro Bike Mount kit:

rokform officieel.jpg
rokform officieel.jpg (25.87 KiB) 14738 keer bekeken

Rokform is een Amerikaans bedrijf dat high tech bevestigingssystemen maakt voor op de fiets en motor, in de auto of voor tijdens het sporten. De mount-systemen zijn bedoeld voor de Apple iPhone en iPads en Samsung Galaxy Pixel smartphones.

Het kost wel wat. Niet schrikken: 85 euro excl. verzendkosten. Maar dan heb je ook echt wat.

De Galaxy S7 Edge Pro Bike Mount kit van Rokform bestaat uit:

- Aluminium 6061 T-6 CNC gefreesde bike mount
- Telefooncase van transparant polycarbonaat met rubberen stootrand
- Extra safety kabeltje
- Extra magneet voor in de auto

De bike mount bevestig je midden op de stuurpen van je Stromer door de originele topcap te verwijderen en de mount ervoor in de plaats vast te schroeven. De Rokform mount is dus een topcap en bevestigingssysteem in één. De hoek van de mount is instelbaar van -22 tot +55 graden, zodat hij met vrijwel elke schroefdraadloze 1/8" stuurpen zal passen en je het scherm in een voor jou prettige kijkhoek kunt plaatsen.

Bikemnt-adjust.jpg
Bikemnt-adjust.jpg (27.4 KiB) 14736 keer bekeken

De Galaxy S7 Edge klik je vast in een case waarbij je alle functies nog gewoon kunt gebruiken. De case draai je met een “twist-lock” systeem (beveiliging 1) vast op de mount. Zowel in de case als de mount zit een sterke magneet verwerkt om trillen en losschieten te voorkomen (beveiliging 2). Tot slot zeker je de case met het safety kabeltje aan je stuur (beveiliging 3).

Foto's:

20170521_161020.jpg
20170521_161020.jpg (91.64 KiB) 14734 keer bekeken
20170521_161127.jpg
20170521_161127.jpg (135.95 KiB) 14733 keer bekeken
IMG-20170522-WA0001.jpg
IMG-20170522-WA0001.jpg (82.98 KiB) 14732 keer bekeken

Ik heb de kit inmiddels een paar weken in gebruik en ben er heel erg blij mee.

Eigenlijk heeft deze set (op de gepeperde prijs na), maar één nadeel. Het is geen showstopper, maar gewoon een beetje jammer voor dit bedrag: de kit wordt geleverd zonder balhoofdschroef, maar de originele schroef van de ST1 X past niet omdat de verzonken kop te groot is. Even een passende schroef met conische kop bij je dealer halen dus.


Er is op dit moment geen Nederlandse Rokform importeur. Je kunt je kit bestellen bij de UK Webshop van Rokform, die hebben mijn bestelling keurig afgehandeld, of rechtstreeks bij Rokform in de USA. Hou bij die laatste wel rekening met eventuele import/douanekosten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ben v.
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2017, 10:06

Handig dat je de stand kan aanpassen.
Ikzelf heb de quad lock gemonteerd op mijn ST2. Ook zeer tevreden van. Is zeer handig in gebruik, helaas ook wel wat prijzig vind ik zelf ;) .

B.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Mooie houder, je ziet onmiddellijk dat het geen Chinese prul is,

Ik heb een alternatieve weg bewandeld, gezien voor m'n toestel in samenspraak met silicone hoesje
nergens maar iets verkrijgbaar is.

Ben begonnen met een niet van spanning voorziene houder voor in de wagen,
vervolgens een upgrade naar actieve houder, alleen nog een beugel voor de fiets
te bedenken of het bevestigingssysteem van de nep Gopro gebruiken.

Afbeelding
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Hier ook de Quadlock. Prijzig maar top.
Op hoge snelheid drempels is geen probleem. Inclusief hoes voor tegen de regenspatjes. Ideaal voor navigatie en muziekjes onderweg.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Ben zeer tevreden met mijn quadlock, wel prijzig, maar zeer stevige bevestiging.
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Brennie
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2017, 10:35

Sinds 2 weken maak ik gebruik van de Topeak Ridecase. Aangezien ik geen Iphone of Samsung telefoon heb was een quadlock niet mogelijk, Ik ga namelijk niet met plakstrips werken...

Telefoon zit in de Omni case helemaal vast en is makkelijk te bedienen. Telefoon kan ik één zwenk switchen van landscape naar portret modus.

Hier een link naar de website: https://www.topeak.com/global/en/products/ridecase
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zijn inderdaad mooie smartphone mounts. Ik heb ze destijds ook bekeken en vond het echt enige serieuze alternatief voor de Rockform die ik nu in gebruik heb.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Iemand ook een fotoshoot van de Quadlock mount op de +Stromer?
Mijn route bevat veel kuilen/gaten wat klinkerwegen, hoe houdt de Ipone 6 zich in deze mount?
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Prima...zou m rustig aanschaffen en op mijn mtb plaatsen tijdens het mtben. Het is dat mijn Garmin al op het stuur aldaar zit, ik nog een setje te duur vind en wil mijn mtb stuur niet te vol hebben.
Kortom blijft prima zitten...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Tnx Calimero, ga m aanschaffen!
+ST2S and n-joying it to the max...
Plaats reactie