Fietsbel Knog Oi

Plaats reactie
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Hi,

Iemand ervaring met de Knog Oi fietsbel hier?
https://www.futurumshop.nl/knog-oi-clas ... lver.phtml

Vanmiddag even langs de FM bij mij in buurt gefietst en die kwam daarmee aan. Ik vertrouw echter meer op de meningen hier dan review van de verkoper 8-)

Verder even hun collectie SPs bekeken (hebben inmiddels ook Stromer), maar veel hadden ze niet staan. Wel even kunnen kijken naar mijn St1X oranje in 2018 versie. Ben benieuwd of die lamp geschikt is voor door echt donker rijden, maar dat denk ik eigenlijk ook niet. Achterlicht vind ik wel verbetering. Wel leuk dat ik eigenlijk al meer wist te vertellen over de fiets dan het jongetje in de verkoop. En bij verlaten van de toko 3 koppies (personeel) die nieuwsgierig, verlekkerd en jaloers door de ruit naar buiten kijken hoe ik op mijn Stromer stap en stipje in de verte wordt :cool2:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Zoekfunctie eerst gebruiken !

Stromeur vond het een miskoop
viewtopic.php?t=25
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat was een totale miskoop van mij inderdaad. De Knog Oi ziet er superleuk uit (en oooo wat hou ik toch van mooie gadgets), maar hij is nog zachter dan de fabrieksbel op de Stromer. En als je probeert harder te bellen met de Oi door het hamertje wat verder naar achteren te trekken met je duim, dan klapt het metaal van de bel meteen tegen de kunststof houder die om het stuur zit aan, waardoor je geen "ping" meer hoort, maar "tik".

Echt: niet doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Wiebe schreef: 16 feb 2018, 20:42 Hi,

Iemand ervaring met de Knog Oi fietsbel hier?
https://www.futurumshop.nl/knog-oi-clas ... lver.phtml

Vanmiddag even langs de FM bij mij in buurt gefietst en die kwam daarmee aan. Ik vertrouw echter meer op de meningen hier dan review van de verkoper 8-)

Verder even hun collectie SPs bekeken (hebben inmiddels ook Stromer), maar veel hadden ze niet staan. Wel even kunnen kijken naar mijn St1X oranje in 2018 versie. Ben benieuwd of die lamp geschikt is voor door echt donker rijden, maar dat denk ik eigenlijk ook niet. Achterlicht vind ik wel verbetering. Wel leuk dat ik eigenlijk al meer wist te vertellen over de fiets dan het jongetje in de verkoop. En bij verlaten van de toko 3 koppies (personeel) die nieuwsgierig, verlekkerd en jaloers door de ruit naar buiten kijken hoe ik op mijn Stromer stap en stipje in de verte wordt :cool2:
Toen de Knog Oi uitkwam was ik er op slag verliefd op.... :ba
Heb hem meteen gekocht voor op de racefiets. Prachtig design en werkelijk een sieraad op het stuur :hy:
Maar het primaire doel van een fietsbel is helder en duidelijk kunnen ‘bellen’ met de fietsbel en op dat vlak stelt de Knog Oi hopeloos teleur :aq
Op dat gebied is de SpurCycle superieur terwijl ook het design van de SpurCycle prachtig is. Advies is dus duidelijk: koop geen Knog Oi maar betaal (helaas) de hoofdprijs voor de perfecte fietsbel van SpurCycle :geek:
+STROMER- ST5
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Alex.slaets schreef: 16 feb 2018, 20:47 Zoekfunctie eerst gebruiken !

Stromeur vond het een miskoop
viewtopic.php?t=25
:oops:

Thx iig voor de reacties, duidelijk verhaal. Spurcycle zit nog ff niet in mijn budget, zal dus nog maar een poosje fabrieksbellen, heb tot nu toe ook eigenlijk niet veel problemen met inhalen, meestal vrij rustig op mijn route. Bovendien vind ik dat de Spurcycle naar mijn smaak net even te lang door blijft galmen, na de eerste seconde is het wel duidelijk dat er gebeld is,
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt dat de SpurCycle erg lang nagalmt. Als je dat vervelend vindt, dan kun je dat galmen stoppen door het klokje even met je vingertop aan te raken. Ik doe dat ook weleens. Ook kun je de luidheid nog redelijk doseren met het hamertje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wiebe, lees ook even dit topic door.
Het nieuwe model van Rockbros doet i.t.t. het oude model ook uitstekend zijn werk (oude model niet bestellen, die is niet goed).
De Rockbros lijkt wel heel erg op de Spurcycle, dus als je daar een probleem mee hebt, dan niet aanschaffen.
Anders heb je voor zo'n € 10,- een prachtig belletje aan je fiets hangen (jawel, de bel is inmiddels enkele euro's in prijs gestegen).
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie