Spirgrips

evident
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2017, 22:54

Ja SPIRgrips en niet spurgrips - die toetsen zitten naast elkaar op dat mini ipad schermpje.
Bevalt mij prima hoef niet om te pakken bij remmen en het geeft een zeer relaxte houding
de combinatie stuurverhoger spirgrips / SQlab zadel ( de achterliggende filosofie spreekt mij wel aan ) met verende zadelpen is tot op heden uitstekend voor mij ( inmiddels 8000 km ). Geen rugklachten dus
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb Sqlab eens gegoogeld en lijkt best interessant, welke heb jij?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

evident schreef: 25 jun 2017, 21:36 Spirgrips een prettig accesoire ipv "ossenkop" handvatten.
heb ze al een hele lange tijd en bevalt prima.
achterlicht met reflector oplossing
topeak fleshouder gemodificeerd tot kentekenplaathouder ipv dat lelijke ding op je spatbord
achterzijde kentekenplaatje zwart gespoten
Ik heb ze ook besteld (SPIRGRIPS MTB Bar Ends - Matt Black, 52 euro); ze zijn nu ook in Carbon verkrijgbaar dus met kou geen last van koud metaal. Jaren met allerlei bar-ends gereden en dit lijkt me wel wat qua positie en afwisseling stuurgreep.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb de spirgrips vorige week gemonteerd. Bevalt goed tot op heden, fijnere houding en goed voor de afwisseling. Wel moest ik eea verplaatsen op het stuur van mijn ST1X maar dat mag geen naam hebben.

Afbeelding
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Voor degenen die met Spirgrips rijden; check voor de veiligheid ter hoogte van de inbus of er geen barst in het materiaal (composiet) zit.
Bij mij zat in zowel in de linker als de rechter Spirgrip een barst ter hoogte van de inbus; terwijl ik ze met de voorgeschreven 3 Nm had vastgezet. Best jammer, want het zijn fijne accessoires.

Ik heb wat foto's, maar kan deze alleen uploaden via een link en niet meer rechtstreeks(?)
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Bastijn
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2020, 12:59

Voor wie er met de spirgrips rijden een vraag. Hoe "veilig" voelt het rijden mbt de afstand tot je remmen? Op mijn dagelijkse ritten is het vaak relatief rustig rijden maar je weet natuurlijk nooit wanneer er toch een keer een snel geremd moet worden. Vanaf de foto's lijkt de houding en wissel naar normale grepen+rem best een verandering of valt dit mee? Rijden jullie alleen op de grepen als je "vrij" rijdt (Bijvoorbeeld fietspad, alleen of iig alleen tot X meter voor je) of ook wanneer er ander verkeer om je heen is?

P.s. Er lijkt een nieuwe versie aan te komen. Je kan je nu aanmelden voor een notificatie als hij op kickstarter komt waar je (tot) 60% korting krijgt op de retail prijs.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb na het vaststellen van barsten in de Spirgrips (geen enkele reactie van de leverancier en/of fabrikant op mijn melding), deze vervangen voor de SQlab inner-barends 411.
Zie het plaatje voor de plaatsing bij de remhendels. In de praktijk vind ik dit een beter alternatief als de bar-ends:

- de remmen zijn direct te bedienen
- mogelijkheid om polsgewricht anders te belasten (prettig, vooral na een blessure)
- smallere zit in vergelijking met bar-ands
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik heb de sq labs al 2 jaar en vind ze geweldig.
Ergonomisch leken de spirgrips mij beter, maar im heb gedurende 9000 km niet gemerkt dat ik een ergonomisch andere behoefte had.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie