CO2 patronen bij lek

jgense
Pro
Pro
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 dec 2017, 07:47

Iemand ervaring met CO2 patronen gebruiken bij pech?
JoopS
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 7000

Ik ben ook benieuwd. Heb al jaren zo'n setje in m'n tas maar nog nooit gebruikt. Nog niet lekgereden sindsdien. Ff afkloppen......
Stromer St2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

CO2 patronen zijn handig als je geen zin hebt om je banden met de hand op te pompen, wat ook echt geen pretje is met een mini pompje zoals de meesten (ik ook) bij zich hebben.

Vergeet niet dat je ook nog een pompje bij deze patronen moet kopen, waar ze in passen.

Houd er rekening mee dat je voor een Stromer band meestal net wat meer nodig hebt dan één patroon, eerder 1,5 patroon. Als je voor deze patronen kiest, zou ik er altijd twee of liever nog vier meenemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Enne.... tip: eenmaal gevuld met CO2 thuis weer leeg laten lopen, band plakken en met lucht vullen!

CO2 lekt weg uit de band ivm de kleinere moleculen....
+ST2S and n-joying it to the max...
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Topeak mini Morph reeks. Een betere pomp om mee te nemen bestaat er niet. Wie het geen zicht vind om aan het frame te bevestigen kan het ook in zijn bagagezak steken, die de meeste stromeraars en stromeressen wel meehebben.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ikzelf heb er 1tje van Lezyne, heeel tevreden van en handiger dan die patronen idd.

https://www.futurumshop.nl/lezyne-press ... k5EALw_wcB
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

ik had de patronen + houdertje altijd bij me op de racefiets en nu ook tijdens Stromer tochtjes

Bij je keuze voor een houder is het handig een houder te kiezen waarbij het doseren (Open en dicht draaien) überhaupt kan maar ook praktisch oogt; niet te klein pielerig

verder bij je keuze zorgen dat de patroon in een omhulling zit want t bij leegloop wordt patroon zeeeeer koud en onaangenaam om vast te houden met blote hand
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

Ik heb niets bij me, geen CO2 patronen, geen handpompje, niets. Heerlijk om zo onbevangen rond te kunnen rijden, rekenend op de degelijkheid van de fietsbanden én de wetenschap dat ik heus wel lekke banden zal krijgen maar dat de overlast daarvan niet in verhouding staat tot het elke dag meenemen van allerlei voorzorgsmaatregelen.

Inmiddels 8.631 km lekvrij (100%).
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Dat is de goden verzoeken Chris.... :bj hoop niet dat je nu snel moet berichten lek te hebben gereden :aq
+STROMER- ST5
Lomito

RHJ schreef: 13 jan 2018, 23:13 Dat is de goden verzoeken Chris.... :bj hoop niet dat je nu snel moet berichten lek te hebben gereden :aq
De kans om lek te rijden is nu eenmaal niet zo groot en de gevolgen evenmin. Bovendien ben ik niet bang uitgevallen, die goden zijn van harte welkom voor een goed gesprek en een goddelijk drankje zoals de Caledonia Edradour Highland single malt Scotch whisky die toevallig naast me staat.

Vergelijk het met verzekeringen: een kleine kans op geringe schade ga je niet verzekeren. Die lekke band komt heus wel een keer en dan neem ik het beperkte ongemak voor lief. Telefoontje naar partner om me op te halen, desnoods naar dealer als ik een beetje in de buurt ben en er is ook nog de ENRA (transport op auto-ambulance na lekke band Mathijs). :hy:
Plaats reactie