Fietsstandaard voor onderhoud

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Trafficleader
Pro
Pro

Re: Fietsstandaard voor onderhoud

Bericht door Trafficleader » 24 sep 2018, 23:17

Ik heb bij de Lidl ook gekeken en deze is op de site inderdaad uitverkocht.
Op de app staat de fietsstandaard van €29,99 voor €24,99 en op de site voor €20,99.
Klein verschil, maar het is er wel.
Maar ja, voor een fiets van €7000 tot €10000 komt het ook niet op die 4 euro aan...
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 25 sep 2018, 12:25

Ik heb de Lidl standaard voor licht onderhoud aan de racefiets. Betwijfel serieus op deze stevig genoeg is voor een Stromer van 28kg.
Voor de racer gaat het prima, maar dan hangt er 6.95kg aan, dus wel een verschilletje.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 25 sep 2018, 12:50

Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 25 sep 2018, 13:28

Ik heb dat ding van Lidl voor licht onderhoud, het serieuzere werk doe ik op een Tacx Cycle Motion.
Dat is een stuk meer solide, kun je bijvoorbeeld ook serieus kracht zetten op de lagercups van je bottom bracket

Afbeelding

jick
Pro
Pro

Bericht door jick » 25 sep 2018, 14:46

Ik ben deze besteld, geschikt tot 57 kg:
Afbeelding
Binnenkort eens testen. Ik heb ruimte genoeg in de schuur om dit tegen de balken weg te schroeven.
ST1X 2018 ><>

Trafficleader
Pro
Pro

Bericht door Trafficleader » 25 sep 2018, 14:47

Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Dat lijkt me geen slecht idee.
Ik heb nog niets gekocht omdat ik eerst zeker wil weten dat de drager een Stromer fatsoenlijk kan houden.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.

Trafficleader
Pro
Pro

Bericht door Trafficleader » 25 sep 2018, 14:50

Binnenkort eens testen. Ik heb ruimte genoeg in de schuur om dit tegen de balken weg te schroeven.
Bij mij heb ik zoiets tegen de balken geschroefd, maar als je kracht moet zetten gaat de hele fiets alle kanten in.
Ook om overal goed bij te kunnen is het geen geweldenaar en de kabel moet goed, heel goed, bevestigd worden omdat de fiets anders tijdens het onderhoud naar beneden komt.

Georgio
Pro
Pro

Bericht door Georgio » 25 sep 2018, 16:00

Als je toch iets aan het plafond kan bevestigen denk dan vooral ook aan zoiets:

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gKSVfD_BwE

Koop daar bij de bouwmarkt 1 extra katrol bij en een extra hijshaak.

Vervolgens knip je de staalkabel doormidden en bevestig de losse halve kabel ook aan de lier.

Lier aan dak schroeven en de katrol boven de andere plek waar je de fiets wil hijsen. De tweede staalkabel door het katrol voeren en klaar: voila, voor nog geen 90 euro heb je een professionele electrische fiets-lift. Super handig, omdat je heel snel en makkelijk de werkhoogte steeds kan aanpassen (denk er wel om dat je de hijs-stop beveiliging aan de directe lier-kabel maakt en niet bij het katol)

De fiets bevestig je met 2 stukken spanband aan de haken: een ronde lus in de spanband knopen en beide einden in de hijshaak hangen terwijl de band onder het hijsvoorwerp is gevoerd. De ene kant onder de stuurpen en de andere onder de bagage drager.

Ook handig voor als je de bv tent wil drogen en ik weet niet hoeveel andere toepassingen.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Louis_ST2 » 29 sep 2018, 13:17

Ik heb er een van EUFAB (16414) . Absoluut geen wiebelding. :D
Het is een zwarte ST2 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Conti

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tony Mb » 30 sep 2018, 09:15