Fietsstandaard voor onderhoud

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Briljante foto Tony!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Volgende keer toch nog wat zwaarder gaan :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 03 okt 2018, 13:20 Volgende keer toch nog wat zwaarder gaan :mrgreen:
Daredevil... met accu zeker :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
fgw
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2018, 22:40
Locatie: Leidschendam

Trafficleader schreef: 24 sep 2018, 23:17 Ik heb bij de Lidl ook gekeken en deze is op de site inderdaad uitverkocht.
Op de app staat de fietsstandaard van €29,99 voor €24,99 en op de site voor €20,99.
Klein verschil, maar het is er wel.
Maar ja, voor een fiets van €7000 tot €10000 komt het ook niet op die 4 euro aan...
Met een ruime week vertraging is de standaard binnen.
Ik ben er zeer tevreden over, hij staat mooi stevig en de verschillende buizen zijn te goed fixeren.
De sleuf voor het inleggen van de fietsbuis is wel duidelijk gemaakt voor rondbuis. Evengoed kan ik de sleuf goed strak aandraaien zodat de fiets niet weg kan zakken.
Na een Kalkhoff Integrale :av Nu een ST2 Black
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

De sleuf voor het inleggen van de fietsbuis is wel duidelijk gemaakt voor rondbuis. Evengoed kan ik de sleuf goed strak aandraaien zodat de fiets niet weg kan zakken.
Is het mogelijk en werkbaar om de "sleuf" een kwartslag te kantelen, zodat deze op de zadelbuis van het frame aangrijpt en dan tegen de onderzijde van de bovenbuis/staande achterbrug?
Stromer-ST2-frame.jpg
Stromer-ST2-frame.jpg (87.53 KiB) 5485 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Daar plaats ik altijd de fiets in de houder. Dan zit hij het meest stevig.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
fgw
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2018, 22:40
Locatie: Leidschendam

Ja dat kan inderdaad. Ik ga het binnenkort proberen. Dank voor de tip.
Na een Kalkhoff Integrale :av Nu een ST2 Black
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Stromeur schreef: 25 sep 2018, 12:50 Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Ik heb twee van die "wiebeldingen" en vind deze benaming hierbij onterecht.
Ik ben over mijn fietsen standaards zeer tevreden,mijn stromer is nog in bestelling ,maar zoals elders hier op het forum vermeld werk ik( "uit de hand gelopen hobby)aan amerikaanse beachcruisers.
Meestal zijn die nogal zwaar aan de haak,eentje zelfs +30 kg,en nog nooit een standaard begeven tijdens het werken aan een fiets.Dus voor mij ,zeker evenwaardig om naast een duurder merk te staan.Weet niet of dit bij andere merken hetzelfde is,maar bij de Lidl standaard zit nog een inschuifbaar buisje die waarmee je je stuur in iedere gewenste positie kan plaatsen,door ieder uiteinde met een rubberen elastiek,aan de ene kant stuur,en an de andere kant kader,of zadelpen te bevestigen.Hierdoor krijg je vodoende werkruimte en niet ongewild een stuur in je nek geslagen.
Alvast voor mij dan, een toppertje aan een leuke prijs :ay
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Mss een domme vraag... maar waaraan zou ik best mijn ST3 monteren op mijn montagestandaard? Aan de zadelpen of aan het frame? :?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Volgens mij, aan het frame, nl. zoals bovenstaande foto laat zien, waar je zadelpen in het kader zit. Minder gewicht dat uit balans is, als je je fiets draait in de standaard.Voorzichtigheid is hier wel op z'n plaats met het lichte Alu materiaal en de bijna 30kg wegende fiets.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie