Ik neem aan dat het hier ook om de PWR TRAIl uitvoering gaat?Ik was ook tevreden methode standaard koplamp. Totdat ik één keer reed met de Knog erbij.
Knog PWR koplampsysteem
Voor mij geldt hetzelfde: met de Knog Trail erbij merk ik pas hoe ontspannender dit rijdt in een pikkedonkere wereld.
Bij Mantel nu trouwens weer in de aanbieding voor €89,95. Ik weet echter niet in welke samenstelling. Ik zie nu pas dat ik van Mantel de 'Trail modular helmet light' ontving waar naast de helmet-mount o.a. ook de stuurbeugel bij zat - uitgebreider dus dan bijv. Stromeur van Futurumshop had.
Het oranje knopje om de lamp te ontgrendel doet bij mij trouwens niets: de lamp vergrendeld nl. niet.
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb de foto's even recht gezet. Nu is het beter te zien. Zeer verhelderend en precies conform mijn verwachtingen.
Verder ben ik het helemaal eens met iedereen die zegt dat je meer ontspannen fietst met een krachtigere koplamp dan die standaard op de ST1 X zit. Dat had ik dus ook met mijn ST1 X: ik kon gewoon niet ver genoeg vooruit kijken om relaxed te kunnen stromeren. Als ik steeds moet opletten voor wat er pal voor me gebeurt, sta ik constant helemaal strak, want anders kan ik nooit meer op tijd ingrijpen. (Beetje hetzelfde als mensen die tijdens het auto rijden op de snelweg naar het stukje weg pál voor de motorkap kijken; alsof je ook nog maar iets kunt doen als er 1 meter voor je auto wat gebeurt.)
Zie ook:
viewtopic.php?f=9&t=233
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Lijkt me in jouw geval een wijs besluit, op papier zou je er anders met de Knog qua lichtopbrengst toch op achteruit gaan. Je bent dan alleen van die losse accupack af. Ik zou als ik jou was ook op de Mountain versie wachten, want de lamp die je nu hebt is volgens mij al een dikke prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
... hetgeen in Herveld tijdens een veldtest ook bleek:
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
Klopt helemaal, maar wil met een mooie bike op den duur toch echt af van die lelijke accupack onderaan mijn framebuis. Dus zodra de mountain uitkomt, komt die er bij mij op..Stromeur schreef: ↑02 jan 2018, 22:08Lijkt me in jouw geval een wijs besluit, op papier zou je er anders met de Knog qua lichtopbrengst toch op achteruit gaan. Je bent dan alleen van die losse accupack af. Ik zou als ik jou was ook op de Mountain versie wachten, want de lamp die je nu hebt is volgens mij al een dikke prima.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
met mijn bel, beugeltje voor de navigatie maar vooral de stuurtas heb ik voor een extra koplamp geen ruimte op het stuur... Iemand ervaring met de helm-bevestiging? Werkt dat? Lijkt me handig, als ik er geen tegenliggers mee verblindt. ion ieder geval altijd licht in de richting waarin ik kijk.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Knog gekocht. Helmbevestiging past dus niet op mijn helm, (Kask), is echt voor fietshelmen gemaakt, de sleuven zijn te smal voor de bevestiging.
Wat een ongelooflijke baal licht! Wel blij met de bevestiging, met bol rubber, zo kan ik de lamp goed naar het midden richten (zit op het stuur redelijk aan de buitenkant). Ik heb de stuurtas gedemonteerd, de spullen die daarin zitten (kettingslot, doosje plakspullen, wat gereedschap) heb ik in de achtertas gedaan (zat ook alle regenkleding enz. al in).
Wat een ongelooflijke baal licht! Wel blij met de bevestiging, met bol rubber, zo kan ik de lamp goed naar het midden richten (zit op het stuur redelijk aan de buitenkant). Ik heb de stuurtas gedemonteerd, de spullen die daarin zitten (kettingslot, doosje plakspullen, wat gereedschap) heb ik in de achtertas gedaan (zat ook alle regenkleding enz. al in).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ha, ik ws dus de laatste die hier iets plaatste. Inmiddels na twee weken de lamp onderweg verloren doordat de beugel brak, ws doordat de lamp te ver naar buiten op het stuur moest, en daardoor relastief schuin gereich moest worden. Inmiddels werd het alweer wat lichter, en heb ik de lapm tot vorige week terzijde gelegd.
Ik heb nu een apart accesoirebeugeltje aangeschaft dat midden voor mijn stuur zit (bevestiging aan beide zijden van de stuurpeen en met een nieuw montagebeugeltje voor de lamp zit de lamp nu netjes in het midden. Een paar keer na een vergadering in het donker gefietst, en weer blij verrast door de hoeveelheid licht. Daar kan ik hopelijk de winter wel mee door.
Ik heb nu een apart accesoirebeugeltje aangeschaft dat midden voor mijn stuur zit (bevestiging aan beide zijden van de stuurpeen en met een nieuw montagebeugeltje voor de lamp zit de lamp nu netjes in het midden. Een paar keer na een vergadering in het donker gefietst, en weer blij verrast door de hoeveelheid licht. Daar kan ik hopelijk de winter wel mee door.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer