Knog PWR koplampsysteem

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik heb mijn Knog pwr trail vorige week zaterdag naar Mantel opgestuurd (garantie aanvraag). De lamp gaat niet altijd aan. En áls hij aan gaat dan brandt alleen de buitenste ring LEDs. De sterke LEDs in het midden branden (soms) alléén wanneer ik de kop van de lamp met enige kracht op de accu duw. Er lijkt dus ergens een contact- probleem te zijn.

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is en of ik hem weer snel terug heb want het fietsen in de duisternis komt snel dichterbij... :)
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Weet toevallig iemand wanneer de Knog Pwr Mountain er zal zijn? Hun site is op dat gebied allesbehalve duidelijk :bu: ...
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromernoobie schreef: 24 sep 2018, 16:12 Weet toevallig iemand wanneer de Knog Pwr Mountain er zal zijn? Hun site is op dat gebied allesbehalve duidelijk :bu: ...
Ik hoop dat je niet van plan bent die op je Stromer te gebruiken?
Die lamp is totaal ongeschikt voor op de weg, heeft een hele brede bundel in alle richtingen, je verblindt er je tegenliggers mee, en al die lumen die naar boven schijnen hebben geen enkele zin. De versie voor de weg is veel geschikter, en gaat je minstens even veel of misschien zelfs meer nuttige verlichting geven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Tomasj schreef: 24 sep 2018, 20:12
Stromernoobie schreef: 24 sep 2018, 16:12 Weet toevallig iemand wanneer de Knog Pwr Mountain er zal zijn? Hun site is op dat gebied allesbehalve duidelijk :bu: ...
Ik hoop dat je niet van plan bent die op je Stromer te gebruiken?
Die lamp is totaal ongeschikt voor op de weg, heeft een hele brede bundel in alle richtingen, je verblindt er je tegenliggers mee, en al die lumen die naar boven schijnen hebben geen enkele zin. De versie voor de weg is veel geschikter, en gaat je minstens even veel of misschien zelfs meer nuttige verlichting geven.
Bedankt voor de info Tomasj :ay
Momenteel met enkel de 99mini die standard op de ST2 2018 staat is het soms wat te donker. Je tip in een vorige thread was handig ivm de inclinatie ervan aan te passen :)
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Jos schreef: 02 jan 2018, 22:01
mhuibers schreef: 02 jan 2018, 16:22 Het oranje knopje om de lamp te ontgrendel doet bij mij trouwens niets: de lamp vergrendeld nl. niet.
Dat deed de mijne dus ook niet. Waarschijnlijk heeft dit tot problemen geleid bij de mijne: ik moest de kop stevig aandrukken om de lamp te laten schijnen. Dus retour naar Mantel gestuurd. Ik krijg ergens begin volgende week een nieuwe.

Momenteel twijfel ik of ik de Knog weer ga gebruiken of overstap op een Lezyne 1500 XXL.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

De knog mountain is inmiddels bij futurumshop te verkrijgen... twijfel twijfel?!?!
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik gebruik de 1000 lumen versie bijna nooit op mn st1x. Vind de lamp op de fiets genoeg. Soms wel als powerbank.. Om mn nav op de telefoon te voeden.
Prima lamp voor op de camping trouwens
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Iemand al ervaring met de mountain?
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Jos schreef: 02 jan 2018, 22:01
mhuibers schreef: 02 jan 2018, 16:22Ik was ook tevreden met de standaard koplamp. Totdat ik één keer reed met de Knog erbij. Echt een heel groot verschil, wil niet meer zonder!
Voor mij geldt hetzelfde: met de Knog Trail erbij merk ik pas hoe ontspannender dit rijdt in een pikkedonkere wereld.
Bij Mantel nu trouwens weer in de aanbieding voor €89,95. Ik weet echter niet in welke samenstelling. Ik zie nu pas dat ik van Mantel de 'Trail modular helmet light' ontving waar naast de helmet-mount o.a. ook de stuurbeugel bij zat - uitgebreider dus dan bijv. Stromeur van Futurumshop had.
Het oranje knopje om de lamp te ontgrendel doet bij mij trouwens niets: de lamp vergrendeld nl. niet.
Nu bij Futurumshop "maar" 70 euro en ik heb 'm gisteren gekocht. Mede nav de foto's in dit topic. Nu maar hopen dat in werkelijkheid ook ik beter ga zien :geek:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Waarom dan die Knog Trail of Mountain? De Knog road lijkt me veel geschikter
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie