Slot voor Stromer
Ik snap het nog steeds niet? Liefst dat je de sleutel er kan uit halen he, anders blijft die op het slot zitten, en kan je even goed geen slot plaatsen? Of bedoel je dan: Als het slot open is, kan die er niet uit gehaald worden? (Ik heb nog nooit geweten bij een ringslot, dat de sleutel er uit kan gehaald worden, als het slot open is?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Er zijn ringsloten waarbij je de sleutel er alleen uit kunt halen als het op slot staat (in Nederland gebruikelijk). Er zijn ook ringsloten waarbij het slot werkt als bij je hangslot: je hebt de sleutel nodig om het slot open (en soms dicht) te maken, verder heb je de sleutel er in principe niet in zitten.
Aangezien je in Nederland typisch de originele sleutels aan de verzekering moet overhandigen om aan te tonen dat de fiets op slot stond, is die laatste optie niet zo handig. Je kunt daar immers altijd de sleutel af hebben, dus dat is geen bewijs dat hij op slot staat...
Aangezien je in Nederland typisch de originele sleutels aan de verzekering moet overhandigen om aan te tonen dat de fiets op slot stond, is die laatste optie niet zo handig. Je kunt daar immers altijd de sleutel af hebben, dus dat is geen bewijs dat hij op slot staat...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Het blijft wel apart dat dit specifiek voor ringsloten geldt; voor elk ander slot (beugel, ketting, etc.) geldt deze verplichting niet....Er zijn ringsloten waarbij je de sleutel er alleen uit kunt halen als het op slot staat (in Nederland gebruikelijk). Er zijn ook ringsloten waarbij het slot werkt als bij je hangslot: je hebt de sleutel nodig om het slot open (en soms dicht) te maken, verder heb je de sleutel er in principe niet in zitten.
Aangezien je in Nederland typisch de originele sleutels aan de verzekering moet overhandigen om aan te tonen dat de fiets op slot stond, is die laatste optie niet zo handig. Je kunt daar immers altijd de sleutel af hebben, dus dat is geen bewijs dat hij op slot staat...
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Ik heb het Abus Shield-5650L ringslot met bijhorende bevestigingssetje gekocht. Zie pagina 1 voor een afbeelding.
Met het bevestigingssetje lukt het me niet om het slot stevig vast te zetten. Ik kan de spanriempjes onvoldoende opspannen rond de smalle stangen.
Heeft iemand ervaring met een beter systeem?
Met het bevestigingssetje lukt het me niet om het slot stevig vast te zetten. Ik kan de spanriempjes onvoldoende opspannen rond de smalle stangen.
Heeft iemand ervaring met een beter systeem?
Gazelle CityZen Speed: 2016 - 2018
ST2 2018
W-W: 30km enkel
ST2 2018
W-W: 30km enkel
Zou moeten lukken wanneer je tussen de adapter en het frame een lapje rubber plaatst ... een keurig lapje gesneden van een oude binnenband is hiervoor perfect geschikt en zal tevens je frame beschermen tegen lakschade.
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb er inderdaad iets tussen gestoken maar het probleem is dat ik de riempjes niet strak genoeg krijg.
Ik denk dat ik best een ander systeem zoek. Het kan ook aan mij liggen uiteraard.
Ik heb er inderdaad iets tussen gestoken maar het probleem is dat ik de riempjes niet strak genoeg krijg.
Ik denk dat ik best een ander systeem zoek. Het kan ook aan mij liggen uiteraard.
Gazelle CityZen Speed: 2016 - 2018
ST2 2018
W-W: 30km enkel
ST2 2018
W-W: 30km enkel
Er is ook nog de degelijke oplossing van mhoutman, heb je die al bekeken ?
Linkje : viewtopic.php?f=9&t=58&hilit=nokjes&start=10#p4239
Linkje : viewtopic.php?f=9&t=58&hilit=nokjes&start=10#p4239